Engels rapporten

Lees meer

Engels rapporten

07 feb 2019 09:12 - 07 feb 2019 09:13
#27478
Reeds eerder aangekaart en geen halszaak, maar toch...
Ik krijg regelmatig de opmerking van mijn Britse en Amerikaanse familieleden betreffende de registratie van overlijden.
In de NL rapportages wordt gebruikt: Van het overlijden is aangifte gedaan
In de GB rapportages wordt gebruikt: The decease was registered
Volgens hen dient dat te zijn: The death was registered
GB-NL woordenboeken
Death - dood, het sterven
Decease - het overlijden (dat is na het sterven)
Echter
USA/GB gebruikt “death” certificates – NL gebruikt Overlijdenscertificaat (of overeenkomstig) – FR gebruikt certificat de décès (en niet certificat de mort)
Het is het certificaat wat geregistreerd wordt, daarom gaarne a.u.b de GB versie wijzigen in death i.p.v. decease.
Laatst bewerkt 07 feb 2019 09:13 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

Re: Engels rapporten

07 feb 2019 11:35
#27482
Dag Ruud,
Met een StandardHook.asjl in de map Lib User welke zich in de map moet zijn geplaatst met de inhoud
_FUNCBEGI( _Txt_Vanhetoverlijdenisaangiftegedaan)The death was registered[::]_FUNCEND
is dit op te lossen.
P.s. Niet bij iedereen is de map Lib User aanwezig deze zal dan eerste aangemaakt moeten worden.

Lees meer

Re: Engels rapporten

07 feb 2019 16:43
#27499
Meije,
Ben geen voorstander van een Hook oplossing. Volgende week is dat bericht uit zicht en heeft een ander er niets meer aan.
Ik kan ook alle Engelse rapporten in Crimson openen en een find/replace doen. Dan is het voor mij tot de eerstvolgende update (en daarna weer terug) opgelost maar niet voor anderen.
Het is daarom dat ik de opmerking plaatste opdat het een blijvende aanpassing voor iedere gebruiker van Engelse rapporten is.

Lees meer

Re: Engels rapporten

07 feb 2019 17:42
#27501
Ruud,
De oplossing die ik bied is blijvend voor een ieder die hem installeert, daarvoor is juist een Hook bestand ontworpen. Je hoeft alleen degenen die bij jou een opmerking hebben gemeld deze oplossing aan te bieden.
En als dit bericht uit zicht is dan kan men altijd nog via een zoekopdracht vinden dat er een oplossing is.

Lees meer

Re: Engels rapporten

08 feb 2019 17:30
#27522
Meije,

In mijn beleving is een hook voor "gepersonaliseerde" bijzondere aanpassingen. Niet voor basis wijzigingen/correcties.

re: En als dit bericht uit zicht is dan kan men altijd nog via een zoekopdracht vinden dat er een oplossing is.

Vandaar dat tientallen keren één en hetzelfde probleem wordt aangekaart. Men zoekt dus NIET of NOOIT

Heb desondanks de aanwijzing uitgevoerd. Wat doe ik fout want het werkt niet

Bijlagen:

Lees meer

Re: Engels rapporten

08 feb 2019 18:31
#27524
Lib User staat verkeerd. De standaard map gebruiken voor de Lib User.

Lees meer

Re: Engels rapporten

09 feb 2019 18:50 - 09 feb 2019 19:00
#27546
Welke standaard map?
Geplaatst in map Aldfaer-sjablonen, geen resultaat
Geplaatst in map Aldfaer-sjablonen\Lib, geen resultaat
Geplaatst in map Engelse rapporten, geen resultaat
Geplaatst in map Engelse rapporten\Lib, geen resultaat

Bestandnaam StandardHook.asjl
Inhoud
_FUNCBEGI( _Txt_Vanhetoverlijdenisaangiftegedaan)The death was registered[::]_FUNCEND
Laatst bewerkt 09 feb 2019 19:00 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

Re: Engels rapporten

09 feb 2019 19:06
#27547
De Lib user hoort standaard als submap van de map Invoegtoepassingen te staan.

Lees meer

Re: Engels rapporten

09 feb 2019 19:15
#27549
Bedankt Han, nu werkt het.

Ik heb hier toch moeite mee. Dit allemaal i.p.v. één enkel woordje in EnglishBasis.asjl vervangen wat het voor alle gebruikers oplost.

Gemaakt door Kunena