Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: W10 – Aldfaer bestanden zoeken toont geen stamboom bestanden

W10 – Aldfaer bestanden zoeken toont geen stamboom bestanden 14 sept 2017 18:46 #18762

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 676
Een andere gebruiker heeft het probleem dat “Zoek Aldfaer Bestanden” op een computer met HD partities C:\ en D:\ meestal niet (soms een enkele keer) de stamboombestanden laat zien. Dit ondanks dat beide partities zijn aangevinkt en dat de bestanden wel degelijk op deze schijven aanwezig zijn.
Het is niet een kwestie van Administrateur rechten of toch op een andere schijf want Aldfaer toont in de koplijst van het hoofdvenster keurig het pad.

Op mijn W10 en de W10 van zijn broer werkt het feilloos.
Iemand een idée?

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

W10 – Aldfaer bestanden zoeken toont geen stamboom bestanden 14 sept 2017 18:53 #18763

• Meije van Slageren
  • Meije van Slageren's Profielfoto
  • 7.0 + bonus, W10 NL, Edge
  • Ontvangen bedankjes 185

Meije van Slageren

W10 – Aldfaer bestanden zoeken toont geen stamboom bestanden 14 sept 2017 19:37 #18765

• NN
  • NN's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
mijn waarnemingen:
1) databases staan op schijf D (oa in d:\program files\aldfaer\complete-stamboom\ totaal 22 stuks)
2) zoeken met Aldfaer-zoeken levert geen resultaat op aldf, wel op cfg, chm en exe
2a) in A. gezocht met een database op en gesloten, zelfde negatieve resultaat
3) het vinkje waar Meije van Slageren naar verwijst, staat aan
4) Aldfaer 6.2 en Windows 8.1

Zoekprogramma's zoals Locate32 en AgentRansack vinden alle databases, in de windows-verkenner zijn ze ook zichtbaar.

Aanvulling 1:
de backups van de databases staan op een externe losse schijf en de databases worden daar dus wél gevonden door het Aldfaer-zoekprog.

Aanvulling 2:
Op mijn laptop met Windows10 kan A. wel alle databases vinden, ze staan in dezelfde folder als op mijn W8.1 computer.

Last Edit: door NN. Reden: aanvulling 2

W10–Bestandenzoeker toont geen stamboom bestanden 15 sept 2017 19:30 #18771

• Ruud de Ruiter
Meije,
De vinken waren gezet.
Ook een poging van herinstallatie Aldfaer had geen succes
Probleem bljft.

@Webmaster : Titel gewijzigd want max lengte is opeens beperkt tot 50 posities. Waarom beperkt en wearom kon dat dus eerder wel ?
Ruud

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau
Last Edit: door Ruud de Ruiter.

W10 – Aldfaer bestanden zoeken toont geen stamboom bestanden 16 sept 2017 11:16 #18775

• Ruud de Ruiter
PietP

(oa in d:\program files\aldfaer\complete-stamboom\ totaal 22 stuks)

program files op C:\ en D:\ ?? Natuurlijk kan je alles op D:\ een "vrije" naam geven maar dit zorgt wel voor verwarring
Ruud

W10 – Aldfaer bestanden zoeken toont geen stamboom bestanden 16 sept 2017 12:22 #18776

• NN
  • NN's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Ruud de Ruiter schreef : program files op C:\ en D:\ ?? Natuurlijk kan je alles op D:\ een "vrije" naam geven maar dit zorgt wel voor verwarring Ruud

Zoals je terecht opmerkt, ben ik vrij om Aldfaer te plaatsen waar ik wil.

Dit draadje gaat over het niet kunnen vinden van aldf bestanden en die zijn bij mij op schijf D onzichtbaar.
Op schijf E op dezelfde computer staan ook aldf bestanden (e:\program files\aldfaer\complete-stamboom\) en die zijn wel zichtbaar voor het zoekprg van Aldfaer.
ra ra hoe kan dat? Hopelijk kunnen de makers van Aldfaer er wat mee.

W10 – Aldfaer bestanden zoeken toont geen stamboom bestanden 16 sept 2017 14:00 #18778

• Paul Kallenberg
  • Paul Kallenberg's Profielfoto
  • Aldfaer-team
  • Aldfaer-team
  • Ontvangen bedankjes 203
PietP,

Een paar vragen:

- Staat in het Stamboomzoekvenster schijf D vermeld onder het kopje "Waar zoeken", staat het vakje aangevinkt en staat dit bij "Vaste Schijven", zo niet, waar wel?

- Vink bij "Wat zoeken" alleen "Stambomen" aan. Als je dan op de Zoek-knop hebt gedrukt zie je onderaan de paden voorbijkomen waarin gezocht wordt. Staan hier de paden bij van de D-schijf?

- Wat zijn de Attributes van de aldf-bestanden op de D-schijf die niet gevonden worden? Dit is te checken in de Windows Verkenner, mogelijk moet je in de desbetreffende map bovenin rechts-klikken om Attributes als kolom toe te voegen. Met Attributes bedoel ik "R" (voor read-only) "A" (voor archive) etc.

- Kan je zelf nog iets bedenken waarin de bestanden op de D-schijf van die op C en E verschillen, wat zou kunnen verklaren waarom de aldf-bestanden op de D-schijf niet gevonden worden?

Paul

W10 – Aldfaer bestanden zoeken toont geen stamboom bestanden 16 sept 2017 15:55 #18780

• NN
  • NN's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
ad 1) gebeurt in een en dezelfde zoekaktie, D onzichtbaar E wel zichtbaar, vaste schijven D en E aangevinkt
ad 2) alleen Stambomen aangevinkt
ad 3) zowel folder als bestanden read-only
ad 4) als ik het wist zou ik het uiteraard melden
op schijf D even de aldf bestand van read-only afgehaald, maakt geen verschil, blijft onzichtbaar

Last Edit: door NN.

W10 – Aldfaer bestanden zoeken toont geen stamboom bestanden 16 sept 2017 16:02 #18781

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1018
Ik zie dat je e.e.a. met W8.1 hebt gedaan; wat is het resultaat onder W10?

Han

W10 – Aldfaer bestanden zoeken toont geen stamboom bestanden 16 sept 2017 17:01 #18782

• NN
  • NN's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
@ HK zie hier aanvulling 2

Nog even een aanvulling nr 3:
Wanneer ik een database wil open via de gebruikelijke weg: menu Bestand - Open etc zie ik alle aldf bestanden in het window: Open Aldfaer bestand
Mijn vermoeden is dat er in de zoekfunctie van Zoek Aldfaer-bestanden een foutje zit.

W10 – Aldfaer bestanden zoeken toont geen stamboom bestanden 16 sept 2017 17:17 #18783

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1018
@ PietP
Als dat foutje zich voordoet is dat blijkbaar onder een verouderde versie van Windows.
Omdat jij blijkbaar verschillende OS hebt staan zul je bij iedere melding het OS systeem moeten herhalen want onder welk OS heb je nu 'langs de gebruikelijke weg' gezien.

Interessanter zou zijn te vermelden welk type schijf is gebruikt. Is dat soms ook HD?

Ik heb al eerder net als Ruud opgemerkt dat het voor andere gebruikers zeer verwarrend kan werken om op andere dan C:\ de naam 'program files' te gebruiken. Als je dat al doet wil je dan a.u.b. voor dit forum het vermelden van zo'n padnaam achterwege laten.

Han

Last Edit: door Han Kortekaas.

W10 – Aldfaer bestanden zoeken toont geen stamboom 16 sept 2017 17:22 #18784

• Ruud de Ruiter
@Han
Foutje doet zich ook voor bij een W10 gebruiker

en wederom melding van max 50 tekens, dus wederom titel gewijzigd

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.044 seconden
Gemaakt door Kunena