Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: W10 – Aldfaer bestanden zoeken toont geen stamboom bestanden

W10 – Aldfaer bestanden zoeken toont geen stamboom bestanden 16 sept 2017 17:22 #18785

• NN
  • NN's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Ik begrijp je vraag niet.
De meldingen die ik deed zijn van verschillende computers, om precies te zijn een desktop met W8.1 en een laptop met W10, zie aanvulling 2.
En om het nog wat spannender te maken op mijn desktop met W7 komen alle aldf bestanden boven water.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Last Edit: door NN.

W10 – Aldfaer bestanden zoeken toont geen stamboom bestanden 16 sept 2017 17:37 #18786

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 703
Voor de duidelijkheid, hierbij de W10 instelling van de gebruiker waar geen *.aldf bestanden of *.alx bestanden worden getoond
D:\ is een partitie v an C:\
Bijlagen:

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Ramen Kerk Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

W10 – Aldfaer bestanden zoeken toont geen stamboom bestanden 16 sept 2017 18:34 #18787

• Paul Kallenberg
  • Paul Kallenberg's Profielfoto
  • Aldfaer-team
  • Aldfaer-team
  • Ontvangen bedankjes 205
Ruud, PietP,

Na klikken op de Zoek-knop gaat Aldfaer de bestanden zoeken. Onderin het scherm, op de statusbalk, verschijnt dan steeds het pad waarin Aldfaer zoekt. Zien jullie hier tijdens het zoeken paden van de D-schijf staan?

Paul

W10 – Aldfaer bestanden zoeken toont geen stamboom bestanden 16 sept 2017 19:16 #18788

• NN
  • NN's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Paul Kallenberg schreef : PietP, Na klikken op de Zoek-knop gaat Aldfaer de bestanden zoeken. Onderin het scherm, op de statusbalk, verschijnt dan steeds het pad waarin Aldfaer zoekt. Zien jullie hier tijdens het zoeken paden van de D-schijf staan? Paul

Het gaat nogal vlug, maar ik zie wel d:\program files\aldfaer voorbij komen ... kan niet zeggen of d:\program files\aldfaer\complete_stamboom daarbij is. Zoals eerder gemeld, de Aldfaer programma's worden wel gevonden, evenals de alx bestanden.
Ik heb enkele alx bestanden naar d:\program files\aldfaer\complete_stamboom gekopieerd en die worden wel gevonden, het zit hem dus vast op de aldf bestanden in die bewuste folder.
aanvulling:
ook heb ik de zoekactie uitgevoerd als gebruiker met administratieve rechten, maar dat maakt geen verschil. (Aldfaer gebruik ik als normale gebruiker met minimale rechten)

W10 – Aldfaer bestanden zoeken toont geen stamboom bestanden 16 sept 2017 20:40 #18790

• Paul Kallenberg
  • Paul Kallenberg's Profielfoto
  • Aldfaer-team
  • Aldfaer-team
  • Ontvangen bedankjes 205
PietP,

Kan je even per mail contact met me opnemen om dit verder uit te zoeken. Je vindt mijn mailadres door op mijn naam links van dit bericht te klikken.

Paul

W10 – Aldfaer bestanden zoeken toont geen stamboom bestanden 16 sept 2017 22:22 #18792

• NN
  • NN's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Als ik het doe, wordt het wel maandag.

W10 – Aldfaer bestanden zoeken toont geen stamboom bestanden 17 sept 2017 18:29 #18813

• NN
  • NN's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Op geen enkele plaats op schijf_D wordt een aldf bestand gevonden, wél de VK's (alx). Nog even versie 4.2 geprobeerd, hetzelfde als 6.2. Ik kap ermee.

W10 – Aldfaer bestanden toont geen bestanden 18 sept 2017 12:17 #18827

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 703
Mijn waarnemingen
*.ald wordt gevonden
*.alx wordt niet gevonden tenzij stamboombestanden ook op C.\user\...\documents\Aldfaer bestanden aanwezig. In dat geval worden alle *.alx bestanden op c:\ en d:\ gevonden
*.aldf op d:\ wordt nooit gevonden

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Ramen Kerk Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau
Last Edit: door Ruud de Ruiter.

W10 – Aldfaer bestanden toont geen bestanden 30 sept 2017 09:40 #18919

• De Coster René
  • De Coster René's Profielfoto
  • Windows 7 - IE11 - Mozilla
  • Ontvangen bedankjes 28
Ik wil mij even in de discussie mengen.
Een collega Aldfaer-gebruiker heeft hetzelfde probleem, nl. geen ALDF bestanden te vinden op de D: onder Windows10. In Aldfaer zelf zijn de bestanden feilloos te openen.
Zijn PC staat op dit moment bij mij thuis, dus kan ik e.e.a. uittesten.
In bijlage een screendump van "Systeem-->instellingen-->Apps en onderdelen".
Daar zie ik dat Aldfaer als 'niet beschikbaar' aangeduid is. Kan dit het probleem veroorzaken?

Verder zie ik dat bij "Systeem-->instellingen-->Standaard-apps-->Standaard-apps per bestandstype kiezen" bij .aldf geen programma is aangeduid.

Ik weet niet of dit nuttige info is...
Mvg
René
Bijlagen:

René De Coster

W10 – Aldfaer bestanden zoeken toont geen stamboom bestanden 30 sept 2017 10:39 #18920

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1046
René,
'niet beschikbaar' betekent dat de installatie niet in de c:\program files staat en dat er dus geen naam van de auteur beschikbaar is.
Het bestandstype ALDF kan makkelijk geassocieerd worden met Aldfaer.exe maar is naar mijn smaak niet de oorzaak van het niet vinden van de *.aldf op een D:\ partitie.

Han

W10 – Aldfaer bestanden zoeken toont geen stamboom bestanden 30 sept 2017 11:33 #18921

• NN
  • NN's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Onder bepaalde omstandigheden/voorwaarden worden alleen de aldf bestand bestanden uitgesloten op schijf D. Wat die omstandigheden zijn, kunnen alleen de makers/programmeurs van Aldfaer zien. maw ik blijf erbij dat de beperking of fout in Aldfaer gezocht moet worden. Het verstoort de werking van Aldfaer niet en ik beschouw het maar als een schoonheidsfoutje.
Aanvullende opmerking:
Ik vermoed dat A. de bestanden niet kan openen om de gegevens (versie, aantal personen etc) in te lezen en zichtbaar te maken.

W10 – Aldfaer bestanden zoeken toont geen stamboom bestanden 30 sept 2017 11:35 #18922

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1046
PietP
heb je eigenlijk nog contact opgenomen met Paul?

Han

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.111 seconden
Gemaakt door Kunena