Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp: Grootte Instellingen veld

Grootte Instellingen veld 09 juli 2019 19:15 #29846

• Frank Bakkum
  • Frank Bakkum's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Han Kortekaas,

Bedankt voor jouw bericht.

Hoe je het ook went of keert, ook in Windows 10 heb je hetzelfde probleem, maar wel minder (stokstaartjes worden nog steeds afgekapt). Ik hoop dat je dat toch ook wel inzie. Ik vind het te kort door de bocht om dit vraagstuk af te doen met instellingsproblemen en antwoorden als van "ja, daar moet ik dan maar aan wennen". Ik ben 30 jaar werkzaam geweest in de ICT. Hoeveel werk is het om die velden en schermopbouw aan te passen? Daar heeft iedereen wat aan! Vergeet ook niet wie de doelgroep van Aldfaer momenteel is. Dat zijn geen jongeren van 20 jaar, maar meer de jongere ouderen.

Schermresolutie op 100%, hoe bedoel je? Die staat op het hoogste niveau (recommended). Er is verder geen gradatie in procenten, alleen tussen high en low. Aldfaer fontsize heb ik op 11 staan, maar dat maakt niet veel uit omdat de rijhoogte van het veld op de fontsize wordt afgestemd.

Windows 7 zal ook nog jaren door veel gebruikers (particulieren en bedrijven/overheden) na 01-01-2020 worden blijven gebruikt.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Last Edit: door Frank Bakkum.

Grootte Instellingen veld 11 juli 2019 11:06 #29852

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1037
Beste Frank

onder W10 heb ik geen last van verwrongen letters.
W7 werkt iets anders dan W10. De schermresolutie onder W10 zorgt tegelijkertijd voor het automatisch aanpassen van de lettergrootte. Onder W7 moet die lettergrootte apart worden ingesteld en mijn vermoeden is dat u die te hoog heeft staan in combinatie met de sliding scale voor de W7 schermresolutie.

In essentie houdt mijn bericht in dat u zou kunnen nagaan welk effect het heeft bij het toepassen van een lagere lettergrootte in combinatie met een groter lettergrootte (bv 13,14,15) voor Aldfaer.

Han

Grootte Instellingen veld 11 juli 2019 15:00 #29853

• JayCee
  • JayCee's Profielfoto
  • W7, Aldfaer 7.2, Bonus, Firefox, Opera
  • Ontvangen bedankjes 596
Voor W7 - op schaal max 105% werken alle instellingen voor lettergrootte van Aldfaer goed.
Voor een schaal groter dan 105% werkt alles goed mits het uitzetten van de vink(linker beneden hoek) 'Use Windows XP style..'
Het nadeel: de letters vertonen minder scherp. Mogelijk is dit te corrigeren met het aanpassen van de 'Clear Type text'.

Mvg,

Grootte Instellingen veld 11 juli 2019 18:19 #29854

• Frank Bakkum
  • Frank Bakkum's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Han en JayCee,

Het komt er feitelijk op neer, dat ik met Windows 7 als gebruiker nog een dinosauriër ben, die snel moet overstappen op een modernere versie met dito modernere apparatuur.

Grootte Instellingen veld 11 juli 2019 23:58 #29856

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1037
Als u uzelf een plezier wilt doen; koop een groter scherm (Acer, tegenwoordig iets van € 100) met een hdmi verbinding naar uw W7 en stel daar alles normaal in.

Han

Grootte Instellingen veld 12 juli 2019 07:45 #29857

• Wim Ruiterkamp
  • Wim Ruiterkamp's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Ontvangen bedankjes 5
Het ziet er naar uit dat mijn oorspronkelijke vraag, verder aan de orde gesteld door Frank Bakkum, voor W10 helaas niet adequaat wordt opgelost. Alle voorstellen die ik tot nu toe gezien heb zijn lapmiddelen, niet passend in een W10 omgeving. Overigens leef ik met het probleem, terwijl ik volop gebruik maak van een geweldig genealogieprogramma.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank Bakkum

Grootte Instellingen veld 12 juli 2019 18:41 #29859

• Frank
  • Frank's Profielfoto
  • actieve gebruiker met W10
  • Ontvangen bedankjes 67
Hallo Wim,

Niet geschoten is altijd mis.

Indien u in de proefperiode van windows 10 ooit een poging heeft gedaan die mislukt is om naar windows 10 om te gaan enkele jaren geleden. Kan u deze poging nog eens proberen. Bij mijn weten zijn deze bucks eruit en mij lukte het enkele jaren geleden wel om een niet compatibel Windows 7 systeem te updaten naar de 10 versie.

Lees ook eens de eerste pagina's, probleem zou werkbaar te maken zijn.

Met vriendelijke groet,

In Noord-Brabant op zoek naar de laatste stamgrootouders in de 11de generatie van onze kinderen.

Positief kritisch anders denkend waardoor diverse Aldfaer sjablonen verbeterd of hierdoor ontwikkeld zijn. Bekijk mijn website voor de mogelijke uitdraaien.

6.2 / 7.0 / RC / 7.2

Beste groet,
Frank

Grootte Instellingen veld 12 juli 2019 20:17 #29860

• Wim Ruiterkamp
  • Ontvangen bedankjes 5
Dag Frank,

Als je de discussie goed gevolgd had dan had je kunnen lezen dat ik in het bezit ben van de laatste versie van W10Pro (1903) en van Aldfaer (7.2). Ik ben alleen niet bereid om op mijn 1 jaar oude laptop waar ik veel programma's en apps tot volle tevredenheid op draai af te wijken van de aanbevolen 125% voor de grootte van de tekst. Dan maar wat minder comfort bij Aldfaer.

Grootte Instellingen veld 12 juli 2019 22:08 #29861

• Francke
  • Francke's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 16
Heeft u 100% en 15 punts letters in Aldfaer al uitgeprobeerd, prima instelling zo.

Grootte Instellingen veld 14 juli 2019 20:03 #29863

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 693
Dat is een workaround die werkt als je geen 1920x1080
Pixel scherm gebruikt
Get basis probleem blijft en aangezien W7. Iet meer onderhouden wordt zal dit probleen in de tijd verdwijnen

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau

Grootte Instellingen veld - staartletters 18 juli 2019 15:55 #29884

• Ruud de Ruiter
  • Ruud de Ruiter's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 693
Sorry voor de slechte spelling, een gevolg van iPhone gebruik tijdens mijn vakantie, inmiddels weer terug.

W7 wordt niet meer door MicroSoft onderhouden en op termijn zal iedereen (inclusief mijzelf) moeten overschakelen naar W10, Als dat in de tussentijd niet noch een andere versie (W11 of hoger) wordt.
Dit geldt ook voor nog oudere Windows versies.

Derhalve is het onwaarschijnlijk dat het team hier nog aandacht/tijd aan besteedt. Ik heb zelf een bericht dienaangaande naar het team gestuurd in de trent van dat het probleem zich vanzelf door de overschakelingen naar W10 zal oplossen.

Groetjes, Ruud de Ruiter, CH-1982 Euseigne - Avatar: Saint-Maximin, Metz-FR, ontwerp Jean Cocteau
Last Edit: door Ruud de Ruiter.

Grootte Instellingen veld - staartletters 18 juli 2019 16:24 #29885

• Wim Ruiterkamp
  • Ontvangen bedankjes 5
Dag Ruud en anderen,

Zoals bij herhaling gemeld is het niet een W7 probleem. Ik heb het duidelijk als een W10 probleem gemeld en dus zullen we het nog heel lang met ons mee moeten nemen. Ik kan er mee leven, maar het zou mooier kunnen.

Tijd voor maken pagina: 0.062 seconden
Gemaakt door Kunena