Aldfaerforum
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
06 okt 2019
HCC!genealogiedag in CODA Archief Apeldoorn
Zaterdag, 26 oktober 2019, 10:30 - 16:00
Lees meer...
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Geboren * of Gedoopt ~

Geboren * of Gedoopt ~ 06 okt 2019 15:32 #30466

• Frank
  • Frank's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • actieve gebruiker met W10
  • Ontvangen bedankjes 69
Bij het invoeren van de gegevens merk ik dat ik in het verleden deze twee kolommen verkeerd heb ingevoerd.
Voor 1811 komen deze gegevens meestal uit een doopregister in plaats van een aangifte bij de gemeente.

Vaak werden toen de kinderen snel gedoopt maar deze data hoef per definitief dan niet goed te zijn.

Hoe kan ik het hele bestand doorlopen om dit te bekijken en aan te passen, mogelijk met een script ?
Geboren voor 1811 moet dus ingevoerd worden in het doopveld in plaats van geboorteveld.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

In Noord-Brabant op zoek naar de laatste stamgrootouders in de 11de generatie van onze kinderen.

Positief kritisch anders denkend waardoor diverse Aldfaer sjablonen verbeterd of hierdoor ontwikkeld zijn. Bekijk mijn website voor de mogelijke uitdraaien.

6.2 / 7.0 / RC / 7.2

Beste groet,
Frank

Geboren * of Gedoopt ~ 06 okt 2019 16:44 #30468

• Han Kortekaas
  • Han Kortekaas's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 1065
Daar is geen script voor, tenzij Carel Plantagie er een voor je maakt met HotKeys.

Vooralsnog zou je een Groep kunnen maken van personen in jouw bestand met een geboortedatum van voor 01-01-1811. Als je de Groep opent dan kun je stuk voor stuk naar de persoon gaan en dan de gegevens corrigeren. De Groep moet je gewoon open laten staan en omdat die dynamisch wordt bijgewerkt verdwijnt de eerste automatisch.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Han

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.033 seconden
Gemaakt door Kunena