OPGELOST: wizard webpublicatie - namen met accent werkt niet

Meer
25 nov 2019 20:46 #31162 door Paul Kallenberg
Sándor,

De rapportage wizard werkt inderdaad niet goed bij gebruik onder FireFox of Chrome. We gaan kijken of we het kunnen oplossen.

Paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Sándor Góra
  • Onderwerp Auteur
Meer
26 nov 2019 09:35 #31171 door Sándor Góra
Aha, als dat het probleem is, hoef ik niet verder te zoeken. Ik wacht jullie inzet rustig af. Ps: lastig, he, al die browsers...

• Sándor Góra
  • Onderwerp Auteur
Meer
01 apr 2020 22:37 #34147 door Sándor Góra
Omdat ik heel intensief bezig was met een andere hobby, kwam ik er nu pas toe om Aldfaer weer eens op te pakken.
Ik heb de nieuwe versie 8 geïnstalleerd en ik heb de rapportage-wizard opnieuw gedaan.
Daarmee zou mijn accenten-probleem opgelost moeten zijn.
Dank voor het verrichte werk daartoe!!

Helaas is het probleem gedeeltelijk opgelost en gedeeltelijk verergerd.

Opgelost: na het aanklikken van een naam met accent in de indexlijst verschijnt nu inderdaad wel de index van de familie. (afbeelding 1)

Verergerd: helaas geeft vervolgens het aanklikken van een accentnaam helemaal geen persoonskaart weer. Er verschijnt een wit scherm met de tekst: NOT FOUND - The requested document was not found on this server. (afbeelding 2)

Ik heb mezelf vervolgens in Aldfaer gewijzigd door de accenten van mijn naam te verwijderen en dan gaat het wel goed. De persoonskaart verschijnt gewoon.

En nu heb ik geen idee wat ik zelf zou kunnen doen om toch met accentnamen te kunnen werken....

Bijlagen:

Meer
02 apr 2020 00:01 #34148 door Paul Kallenberg
Sándor,

Ik heb het net even op een website van mij geprobeerd en daar werkt het goed, ook met persoonskaarten met accenten, zie deze link . Check voor de zekerheid allereerst of het opgevraagde bestand wel op de server staat en of de naam precies overeenkomt met de naam van de link. Als dat het geval is, raadpleeg dan de provider van je webserver met de vraag of dit aan een web-instelling ligt.

Paul

• Sándor Góra
  • Onderwerp Auteur
Meer
02 apr 2020 22:43 #34176 door Sándor Góra
Beantwoord door Sándor Góra in topic OPGELOST: wizard webpublicatie - namen met accent werkt niet
Dank voor uw antwoord. Ik ben eerst eens de bestandsnamen gaan onderzoeken.
En daarvoor ben ik aan de slag gegaan met het FTP-programma, wellicht dat daar het probleem zou kunnen zitten?

Ik gebruikte altijd Filezilla. Daarin komen de bestandsnamen op de server overeen met de link in Aldfaer.
Zo ziet het eruit in Filezilla:

Niets aan de hand, zou je zeggen.

Tot ik de lijst op de server opende met SmartFTP, dan wordt het spaghetti:

Uiteindelijk heb ik Cyberduck gebruikt om de bestanden over te zetten en.... nu werkt het prima!!
Ik ben een blij man. Dank voor alle moeite!
Bijlagen:

Meer
02 apr 2020 23:51 #34177 door Paul Kallenberg
Beantwoord door Paul Kallenberg in topic OPGELOST: wizard webpublicatie - namen met accent werkt niet
Sándor,

In het voorbeeld dat ik geplaatst heb, heb ik de bestanden overgebracht met FileZilla. Daarbij heb ik als protocol niet FTP gebruikt, maar SFTP - SSH File Transfer Protocol. Het zou kunnen dat dit nodig is om de bestandsnamen met speciale tekens goed over te laten komen.

Paul

• Sándor Góra
  • Onderwerp Auteur
Meer
03 apr 2020 11:47 #34178 door Sándor Góra
Beantwoord door Sándor Góra in topic OPGELOST: wizard webpublicatie - namen met accent werkt niet
Dat heb ik nog eens even geprobeerd. Filezilla is voor mij vertrouwd om mee te werken. Met Cyberduck ben ik nog niet helemaal gelukkig als programma, wel in verband met de Aldfaerbestanden.
Helaas meldt mijn provider Hosting2Go dat SFTP-SSH (nog) niet ondersteund wordt. Ik zal daar eens contact met ze over opnemen.

Voorlopig zal ik ze maar allebei gebruiken: de een voor m'n andere bestanden en de ander speciaal voor de stamboom.
Bijlagen:

• Sándor Góra
  • Onderwerp Auteur
Meer
04 apr 2020 11:41 #34187 door Sándor Góra
En nu is het toch echt opgelost! Ook met Filezilla gaat het nu goed.

Gevonden op internet:
am guessing that you are using “autodetect” in your FileZilla charset. For some reason, this setting does not select the correct character set that would support accented characters (UTF-8.). Perhaps the FTP server does not correctly advertise the supported charsets?
Try going to File -> Site Manager -> (000webhost entry) -> Charset -> Force UTF-8.

Gemaakt door Kunena