Versie 8: kwartierstaat, parenteel etc werken niet meer

• Jaap Meiresonne
  • Onderwerp Auteur
Meer
11 feb 2020 19:34 #32491 door Jaap Meiresonne
In versie 8 werken kwartierstaat, parenteel etcniet meer. Foutboodschap:
Waarschuwing - Voorgeslacht (Grafisch).asjl [401]: Verwacht ) in plaats van _. Het openingshaakje staat op regel 400 na token _VARADD
Waarschuwing - Voorgeslacht (Grafisch).asjl [519]: Verwacht ) in plaats van _. Het openingshaakje staat op regel 518 na token _VARADD
Waarschuwing - Basis (Grafisch).asjl [312]: Verwacht ) in plaats van :. Het openingshaakje staat op regel 312 na token _SETEXP
Waarschuwing - Basis (Grafisch).asjl [369]: Verwacht ) in plaats van :. Het openingshaakje staat op regel 369 na token _SETEXP
Waarschuwing - Basis.asjl [2854]: Verwacht ) in plaats van ]. Het openingshaakje staat op regel 2854 na token _SETEXP
Waarschuwing - Basis.asjl [2882]: Verwacht ) in plaats van ]. Het openingshaakje staat op regel 2882 na token _SETEXP
Waarschuwing - Basis.asjl [2926]: Verwacht ) in plaats van ]. Het openingshaakje staat op regel 2926 na token _SETEXP
Waarschuwing - Basis.asjl [2950]: Verwacht ) in plaats van ?. Het openingshaakje staat op regel 2950 na token _SETORDE
Waarschuwing - Basis.asjl [2959]: Verwacht ) in plaats van ]. Het openingshaakje staat op regel 2959 na token _SETEXP
Waarschuwing - Basis.asjl [2983]: Verwacht ) in plaats van ?. Het openingshaakje staat op regel 2983 na token _SETORDE
Waarschuwing - Basis.asjl [2992]: Verwacht ) in plaats van ]. Het openingshaakje staat op regel 2992 na token _SETEXP
Fout - Basis.asjl [3007]: Ongeldige parameter _REGI in _MARW.
Waarschuwing - Basis.asjl [3027]: Verwacht ) in plaats van ]. Het openingshaakje staat op regel 3027 na token _SETEXP
Waarschuwing - Basis.asjl [3055]: Verwacht ) in plaats van ]. Het openingshaakje staat op regel 3055 na token _SETEXP
Waarschuwing - Basis.asjl [3083]: Verwacht ) in plaats van ]. Het openingshaakje staat op regel 3083 na token _SETEXP
Afgebroken wegens fouten in het sjabloon
Hoe is dit te repareren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
11 feb 2020 19:53 #32492 door Paul Kallenberg
Beantwoord door Paul Kallenberg in topic Versie 8: kwartierstaat, parenteel etc werken niet meer
Jaap,

Wacht even af tot je bij opstarten bericht krijgt dat er een nieuwe rapportversie is; na installatie hiervan werkt het weer.

Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jaap Meiresonne

• Jaap Meiresonne
  • Onderwerp Auteur
Meer
12 feb 2020 08:04 #32513 door Jaap Meiresonne
Beantwoord door Jaap Meiresonne in topic Versie 8: kwartierstaat, parenteel etc werken niet meer
Dit werkt inderdaad, maar mijn kwartierstaat had eerst 192 generaties, bij versie 8 zijn er daar maar 89 van over. Ik heb wat zitten spelen met instellingen en ook nog een 'clean install' gedaan, maar alleen teruggaan naar versie 7 hielp.

Meer
12 feb 2020 10:09 - 12 feb 2020 10:10 #32517 door Erik Schreuder
Beantwoord door Erik Schreuder in topic Versie 8: kwartierstaat, parenteel etc werken niet meer
Hopeloos,kwartierstaat grafisch en text en parenteel etc. werken niet meer na installatie van versie 8.Ik krijg wel de mededeling om mijn bestand op te schonen, gedaan, helpt niets. Wat moet ik doen?
Alvast dank,
Erik
Laatst bewerkt 12 feb 2020 10:10 doorErik Schreuder.

Meer
12 feb 2020 10:25 #32518 door Paul Kallenberg
Beantwoord door Paul Kallenberg in topic Versie 8: kwartierstaat, parenteel etc werken niet meer
Erik,

Ga naar Help -> Versiebeheer Aldfaer en klik links boven op Aldfaer-rapporten. Nu hoort links onder te staan: Geïnstalleerd: 8.0.0.4 en Nieuwste versie 8.0.0.4. Als bij Geïnstalleerd een ander getal staat, klik dan op de knop Bijwerken.

Als dit niet helpt kan je dan preciezer omschrijven welke foutmelding je krijgt.

Paul

Meer
12 feb 2020 10:55 #32520 door Erik Schreuder
Beantwoord door Erik Schreuder in topic Versie 8: kwartierstaat, parenteel etc werken niet meer
Dank Paul, voor de aanwijzing.
Na 3 vergeefse pogingen is het wel gelukt. Alleen blijft bij het genereren van een persoonskaart, kwartierstaat of parenteel (grafisch of text) een tekstblok zichtbaar met allerlei meldingen.
Nogmaals dank,
Erik

Meer
12 feb 2020 11:05 #32521 door Paul Kallenberg
Erik,

Wat zijn die meldingen in het tekstblok? En krijg je nu wel goede rapporten te zien?

Paul

Meer
12 feb 2020 11:23 #32523 door Erik Schreuder
Zo te merken, werken de rapporten goed.
De tekst in het tekstblok heb ik hierbij meegestuurd.
Het is wel zo dat bij het opstarten van Aldfaer "de groene balk" niet volledig lijkt afgewerkt. Of gaat dat misschien sneller dan voorheen? (ik kreeg toen twee van die balken te zien)
Nogmaals dank voor de hulp.
Groet, Erik

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Meer
12 feb 2020 11:42 #32524 door Paul Kallenberg
Erik,

Dit is de normale tekst die bij een dergelijk rapport in het tekstblok komt te staan. Of je een of twee groene balken krijgt te zien hangt er van af of je gevraagd hebt een Index aan te maken. Dit doe je via Extra -> Instellingen -> Rapporten en dan het item Index in het gedeelte Presentatie, Algemeen.

Paul

Meer
12 feb 2020 17:11 #32545 door Olga van der Meer
Beantwoord door Olga van der Meer in topic Versie 8: kwartierstaat, parenteel etc werken niet meer
Beste Paul, na de update gisteren had ik dezelfde problemen. De versie die ik zag bij de rapporten was 7.1.0.3. En ik kan daar niet bijwerken. Kunt u mij verder helpen? Ik ben wel een 'digibeet'.

Meer
12 feb 2020 17:27 #32547 door Paul Kallenberg
Olga,

Volg de aanwijzingen in dit bericht en kijk of het dan lukt.

Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Olga van der Meer

• Jaap Meiresonne
  • Onderwerp Auteur
Meer
13 feb 2020 03:37 #32570 door Jaap Meiresonne
Beantwoord door Jaap Meiresonne in topic Versie 8: kwartierstaat, parenteel etc werken niet meer
Is er misschien nu een maximum aantal generaties van 89, onafhankelijk van de instelling van die waarde?

Gemaakt door Kunena