bij opstarten

Lees meer

bij opstarten

15 feb 2020 12:24
bij opstarten krijg ik de opmerking bestand opschonen, dit blijft steeds terug komen.

Ik gebruik windows 10 met aldfaer 8

hoe kan ik deze melding voorkomen.

mvg:

Bijlagen:

Lees meer

Re: bij opstarten

15 feb 2020 13:14
Aad,

Heb je het bestand ook daadwerkelijk laten opschonen? Dat doe je door in de bovenste menuregel op Stamboom te klikken en dan op Bestand opschonen klikken.

Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aad van der Knaap

• GeneaV
Lees meer

15 feb 2020 15:44
Hier hetzelfde probleem als Aad1. Bij elke opstart wil Alfaer het bestand opschonen Dat doe ik dan ook elke keer, maar het is wel vervelend.

Lees meer

15 feb 2020 15:57
GeneaV,

In de map waarin je stamboombestand staat, staat ook een bestand met dezelfde naam als je stamboombestand, maar met extensie .log. Kan je dat log-bestand per e-mail naar mij toesturen, mogelijk kan ik daar iets uit afleiden. Je vindt mijn e-mailadres door op mijn naam links van dit bericht te klikken.

Paul

Lees meer

15 feb 2020 17:51
Dank je wel voor het snelle antwoord, aldfaer totaal verwijderd en opnieuw geinstaleerd daarna was het opschonen verdwenen.

Lees meer

16 feb 2020 17:26 - 16 feb 2020 17:38
Ik heb hier ook last van. Bij iedere opstart verschijnt de melding, ook al heb je het bestand opgeschoond.
Ik zal Aldfaer ook verwijderen en opnieuw installeren, zien of het het probleem oplost.

<Edit>
Helaas... Opnieuw geïnstalleerd. Bestand gestart... verzoek om op te schonen.... gedaan... afgesloten en opnieuw opgestart.... opnieuw een verzoek om het bestand op te schonen.

Zou graag een oplossing zien.
Laatst bewerkt 16 feb 2020 17:38 door Harm Selling.

Lees meer

16 feb 2020 22:41
Harm,

Om goed advies te kunnen geven zou ik graag per e-mail twee bestanden van je ontvangen.

1. Aldfaer.iniprogram. Dit staat in de map waarin Aldfaer is geïnstalleerd. Standaard is dit C:\Aldfaer.

2. <stamboombestand>.log. Hierin is <stamboombestand> de naam van je stamboombestand. Dit staat in de map waarin de stamboombestanden staan. Standaard is dit Documenten/Aldfaer/Stambomen.

Je vindt mijn e-mailadres door op mijn naam links van dit bericht te klikken.

Paul

Lees meer

17 feb 2020 12:44
Bedankt. De bestanden zal ik vanavond, na thuiskomst van het werk, toesturen.

Lees meer

17 feb 2020 22:45
Het steeds terugkeren van de opmerking Bestand opschonen bij het starten van Aldfaer kan optreden als MyHeritageMatching actief is. Tot nader order is de aanbeveling om dan ofwel het venster weg te klikken zonder daadwerkelijk Stamboom -> Bestand opschonen uit te voeren ofwel MyHeritageMatching uit te schakelen, met de kanttekening dat het wel aan te raden is eens in de zoveel tijd, b.v. eens per maand, Stamboom -> Bestand opschonen echt uit te voeren.

Paul

Lees meer

17 feb 2020 23:12
aanvullend: menigmaal staan de online diensten van MyHeritage constant ingeschakeld, hetgeen zinloos is. Even inschakelen na toevoegingen van nieuwe personen volstaat om op eventuele matching te controleren.

Lees meer

18 feb 2020 11:23
Helaas de opmerking bestand "opschonen" is teruggekomen ondanks uitschakelen van myheritage hopelijk komt er een oplossing voor.

mvg:

Lees meer

18 feb 2020 11:42
En nu na een herstart na het uitvoeren van dat opschonen en MH inactief ?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aad van der Knaap

Gemaakt door Kunena