wissen van personen en integriteit gedcom.

Meer
01 apr 2020 12:18 #34130 door Paul Kallenberg
Beantwoord door Paul Kallenberg in topic wissen van personen en integriteit gedcom.
Het schijnbaar vastlopen bij het verwijderen van personen blijkt op te treden in stamboombestanden met daarin groepen die zijn gebaseerd op een heel groot aantal (letterlijk duizenden) selectieregels. Het advies is om nog eens goed na te denken of dergelijke groepen echt wel zinvol zijn. Ik kan daar vooralsnog geen reden voor bedenken.

Als daar inderdaad geen goede reden voor is, verwijder dan die groepen, waarna het verwijderen van personen weer soepel zou moeten verlopen. Als er toch reden is voor het handhaven van dergelijke groepen dan is geduld geboden bij het verwijderen van personen: uiteindelijk zal Aldfaer weer reageren, al kan dat wel heel lang duren.

Paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
01 apr 2020 14:17 - 01 apr 2020 14:18 #34133 door Francke
Beantwoord door Francke in topic wissen van personen en integriteit gedcom.
U bedoelt dat er groepen zijn met elk duizenden selectieregels of moet ik het anders lezen nl dat alle groepen bijelkaar duizenden selectieregels hebben?

PS het versturen van dit bericht duurde 25 seconden
Laatst bewerkt 01 apr 2020 14:18 door Francke. Reden: PS

Meer
01 apr 2020 14:39 #34134 door Paul Kallenberg
Beantwoord door Paul Kallenberg in topic wissen van personen en integriteit gedcom.
1 groep met 20000 selectieregels zal meer tijd vragen dan 2 groepen met elk 10000 selectieregels, maar ook in het laatste geval zal de vertraging nog steeds aanzienlijk zijn en doen vermoeden dat het programma vast zit.

Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank

Meer
01 apr 2020 15:11 #34135 door Francke
Beantwoord door Francke in topic wissen van personen en integriteit gedcom.
Waarom is het scrollen in het groepsoverzicht met de up- en down-pijl niet netzo gemaakt als dat bij de personenlijst is gedaan?
Nu wordt bij het scrollen door het groepsoverzicht elke groep die gepasseerd wordt, geactiveerd, als dat pas gedaan wordt bij de key-up scheelt dat enorm in tijd.

Meer
02 apr 2020 17:35 #34169 door van Lil
Beantwoord door van Lil in topic wissen van personen en integriteit gedcom.
Hoe is het uiteindelijk opgelost.
Ik kom er achter -als ik een excel personenlijst- genereer, dat ik veel dubbele interne nummers (records) heb.
Wil mijn bestand weer gezond maken ivm export via gedcom.
Groet
Ton van Lil

Meer
02 apr 2020 17:40 #34170 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic wissen van personen en integriteit gedcom.
Beste, in de lijst Personen naar Excel hoeven dat helemaal geen dubbele interne codes te zijn!! Zodra iemand bijvoorbeeld twee keer is getrouwd of er is sprake van een burgerlijk huwelijk, kerkelijk huwelijk en ondertrouw, dan heb je al drie regels met dezelfde interne code.

Meer
02 apr 2020 17:48 #34171 door Paul Kallenberg
Ton,

Het gemelde probleem van vertraging bij het verwijderen van personen heeft niets te maken met dubbele interne nummers. De oorzaak is dat er groepen zijn met extreem veel selectieregels. Dat is voorlopig alleen te verhelpen door die groepen te verwijderen.

Wat dubbele interne nummers betreft: die kan je opsporen via Stamboom -> Controleer gegevens en dan het item Fouten in database aanvinken. Als er dubbele interne nummers zijn worden deze vermeld.

Paul

Meer
02 apr 2020 17:53 #34172 door van Lil
Dank
Dit stelt mij gerust.
Controle van de gegevens geeft geen fouten in database aan.
Groet
Ton

Meer
02 apr 2020 17:53 #34173 door van Lil
Dank
Dit stelt mij gerust.
Controle van de gegevens geeft geen fouten in database aan.
Groet
Ton

Gemaakt door Kunena