Hyperlinks naar bronbestanden

• Ad van der Putte
  • Onderwerp Auteur
Meer
26 juni 2020 22:47 #35955 door Ad van der Putte
Hyperlinks naar bronbestanden werd gestart door Ad van der Putte
Steeds meer gegevens zijn online beschikbaar door de vele archieven die ontsloten- en online te raadplegen zijn. De scans van o.a. de geboorteaangiften, huwelijksaktes en aktes van overlijden doe ik graag opslaan op mijn PC omdat het adres van de dieplink naar de webversie nog wel eens wil veranderen. Nu is mijn vraag: Zou het (nu of in de toekomst) mogelijk zijn om in de diverse velden van het hoofdscherm waarin naar de bron verwezen kan worden hyperlinks op te nemen? Ik zou het handig vinden om via zo'n hyperlink de op locatie opgeslagen scan te openen. Dus een link die bij aanklikken bijv. het bestand "D:\MijnAldfaer\Bronbestanden\Geboorte\NL-HlmNHA_G_HAM_1856_0003.jpg" opent. Of desgewenst een http:\\ link.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
27 juni 2020 00:19 #35956 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic Hyperlinks naar bronbestanden
Help met zoekterm "verwijzingen" beschijft het gebruik van hyperlinks. Let wel, links in notities en bronvelden worden in het hoofdscherm getoont als code.In het inhoud- en notitieveld van tabblad feiten worden ze als link getoond maar werken niet in de rapporten - zie voorbeeld in bijlage.
Bijlagen:

• Ad van der Putte
  • Onderwerp Auteur
Meer
27 juni 2020 00:47 #35957 door Ad van der Putte
Beantwoord door Ad van der Putte in topic Hyperlinks naar bronbestanden
Dank voor het antwoord. Het is helaas niet wat ik voor ogen had.

Meer
27 juni 2020 05:54 #35958 door De Coster René
Beantwoord door De Coster René in topic Hyperlinks naar bronbestanden
Ad,
Als het JPG bestand opgeslagen is in je map 'D:\MijnAldfaer\Bronbestanden\Geboorte\' dan kun je dit aanklikken met volgende instructie:
<nt><a href="D:\MijnAldfaer\Bronbestanden\Geboorte\NL-HlmNHA_G_HAM_1856_0003.jpg">Geboorteakte van XXX</a></nt>.
Deze instructie plaats je dan bijv. in het notitieveld van 'Feiten-Overig-Geboorte'.
Dan kun je in de Aldfaer werkomgeving deze link aanklikken bij Feiten.

Ofwel een tekst in het notitieveld (Tab)-geboorte:
Persoon XXX werd geboren ten huize van de ouders. (<nt><a href="D:\MijnAldfaer\Bronbestanden\Geboorte\NL-HlmNHA_G_HAM_1856_0003.jpg">Geboorteakte van XXX</a></nt>).
Dan zal bij rapport 'Persoonskaart' een notitie verschijnen met aanklikbare link.(maar kun je niet aanklikken in de Aldfaer werkomgeving).

René

Meer
27 juni 2020 11:25 #35961 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Hyperlinks naar bronbestanden
Een openstaande wens mijnerzijds is aanklikbare hyperlinks binnen Aldfaer net als in ieder ander programma als b.v. Word, Excel, PPT etc.
Dat lijkt mij hetgeen de vraag van Ad oplost.

Blijft het probleem als de bron zijn website, en dus de links, verandert maar dat geldt ook voor de "<nt>" methode

Gemaakt door Kunena