verwantschap aanduiden

Meer
27 juni 2020 06:49 #35959 door Johan Put
verwantschap aanduiden werd gestart door Johan Put
Toegegeven , het is een beetje een verkeerd gebruik maar om aan te duiden dat iemand met mij verwant is geef ik toestemming tot publicatie onder diversen. Dit resulteert in een groen bolletje.
Voor de verwanten <> voorouders van mijn vrouw zou ik ook graag een kleuraanduiding zien in de overzichtslijst.
Iemand een idee hoe ik dit kan doen ?

Bedankt,
Johan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
27 juni 2020 11:13 - 27 juni 2020 11:18 #35960 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic verwantschap aanduiden
Johan,
Ik neem aan dat je de personenlijst bedoelt. Als het om verwanten gaat in voorgeslacht dan is het meest logische om één van je kinderen (of als deze er nog niet is een fictief kind) als referentie persoon aan te wijzen (Ctrl+R) en in Instellingen > Vensters eventueel de kleuren aan te passen.
Je hebt dan een volledig automatische aanduiding zonder handwerk

Overweeg ook de mogelijkheid van Menu > Persoon > Bladwijzer. Eén voor jezelf en één voor je vrouw en afhankelijk wie gebruikt is deze als referentie persoon te gebruiken
Laatst bewerkt 27 juni 2020 11:18 door Ruud de Ruiter.

Meer
27 juni 2020 17:27 #35968 door Johan Put
Beantwoord door Johan Put in topic verwantschap aanduiden
Beste Ruud,
Bedankt voor je reactie en inderdaad mijn zoon werd referentie persoon maar de voorouders komen wel naar voor maar niet alle verwantschappen worden zichtbaar mag ik je per mail een voorbeeld met schermafdruk verduidelijken ?

Meer
27 juni 2020 17:33 #35969 door Ruud de Ruiter
stuur maar

Meer
28 juni 2020 12:32 #35973 door Ruud de Ruiter
Lees het aangehangen *.doc
Mijn reactie naar Johan is:

De groene aanduiding die je in het verwantschap venster toont heeft niets met verwantschap te maken. Het is de My Heritage match aanduiding die aangeeft of en welk aantal mogelijk identieke en/of passende vermeldingen voor de getoonde persoon bij My Heritage voorkomen

De Aldfaer functie Verwantschap dient om, indien aanwezig de graad van verwantschap via de gemeenschappelijke voorvader tussen 2 personen vast te stellen. Hierbij wordt, voor zover mij bekend, ook herhaald “contact” tussen families meegenomen.

De kleuren in personenlijst volgen het principe van de kwartierstaat en de genealogie vanaf de referentie persoon en niet de diverse zijtakken die in de kwartierstaat aanwezig zijn. Zouden die zijtakken wel meegenomen worden dan wordt naar mijn inzicht, die kleuraanduiding zinloos omdat dan, bij een serieus bestand, personen zonder kleur een uitzondering vormen. Want dit zo betekenen een automatische kleur aanduiding van:
a) Voorouders van de startpersoon
b) Kinderen van die voorouders
c) Aangetrouwden van die kinderen
d) Voorouders van die aangetrouwde kinderen
e) Kinderen van de voorouders van die aangetrouwde kinderen d)
f) Voorouders van e)
g) Nageslacht van c) t/m f)
h) Van g) vervolgens b) t/m f)
i) Kinderen van de startpersoon
j) Van i) b) t/m h) etc

Als het al een zinvolle operatie zou zijn, wat het niet is, wordt het resultaat dat bij iedere mutatie de database en groepen hierop opnieuw berekend moet worden met als resultaat een uiterst traag, zo niet onbruikbaar programma.

Deze info zal ik ook in het forum plaatsen

Dit bericht bevat een bestand als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Meer
28 juni 2020 17:24 - 28 juni 2020 17:28 #35978 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic verwantschap aanduiden

Johan Put schreef : Toegegeven , het is een beetje een verkeerd gebruik maar om aan te duiden dat iemand met mij verwant is geef ik toestemming tot publicatie onder diversen. Dit resulteert in een groen bolletje.
Voor de verwanten <> voorouders van mijn vrouw zou ik ook graag een kleuraanduiding zien in de overzichtslijst.
Iemand een idee hoe ik dit kan doen ?

Bedankt,
Johan

Johan,
als u genoegen neemt met het groene bolletje als aanduiding dat er verwantschap is dan heeft u er kennelijk vrede mee dat dit wat tijd in beslag neemt. Dat zij zo. Als u het dan niet zo erg veel scheelt dan kunt u natuurlijk overwegen om de verwanten met uw vrouw's lijn allemaal individueel een gelijke kleur te geven. Dat kunt u op het Tabblad Diversen afregelen.

Heeft u overigens toestemming gegeven om uw privé aan Ruud toegestuurde vraag hier integraal te publiceren?
Laatst bewerkt 28 juni 2020 17:28 door Han Kortekaas.

Meer
28 juni 2020 17:37 - 28 juni 2020 17:38 #35979 door Ruud de Ruiter
Aanvulling:
Het gebruik van het groene bolletje als verwantschap aanduiding kan inhouden dat onrechtmatig van levende personen verklaart wordt dat er toestemming tot publicatie is ontvangen en dat deze dus bij publicatie ten onrechte gepubliceerd worden

Han ik heb in de communicatie aangegeven dat ik mijn reactie op het forum zou plaatsen. Daartoe was zijn mail integraal noodzakelijk
Laatst bewerkt 28 juni 2020 17:38 door Ruud de Ruiter.

Meer
28 juni 2020 17:51 #35981 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic verwantschap aanduiden
Ruud,
als iemand een oneigenlijk gebruik wil maken van een mogelijkheid dan is dat geheel aan die persoon. Hij werkt er al langer meer, dus behoeft geen verdere waarschuwing en lesjes.

Ik hoor graag van Johan of hij expliciet toestemming heeft gegeven want ik vind zelf dat je een grens bent overschreden als je dit zo uit eigener beweging hebt gepubliceerd.

Gemaakt door Kunena