Bestand koppelen

Meer
28 juni 2020 16:55 #35975 door Leidsman
Bestand koppelen werd gestart door Leidsman
Hallo
mijn vraag is als ik een bestand (document) ga koppelen aan een man (Getrouw) waarom zie ik die Doc.bestand.jpg niet bij de vrouw staan, dat is soms heel verwarrend, heb ik het nu wel--of niet toegevoegd.
ze zijn immers getrouw, dus die foto-Doc moet dan zichtbaar zijn bij alle twee mensen, net als de kinderen die zichtbaar zijn bij alle twee ouders.

M.v.g
Tonnie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
28 juni 2020 17:17 - 28 juni 2020 17:24 #35976 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Bestand koppelen
Een bestand wordt gekoppeld aan een persoon en niet aan een relatie.
Hoe kan een programma (en dus ook Aldfaer) weten of een bepaald document, photo of video ook aan andere personen gekoppeld moet worden en welke die personen dan moeten zijn ?

Die kinderen worden ook aan één persoon gekoppeld met de vervolgvraag "ook koppelen aan". Of wilt u dan ook dat de geboorteakte van de man ook bij de vrouw wordt gekoppeld en omgekeerd ?
Laatst bewerkt 28 juni 2020 17:24 door Ruud de Ruiter.

Meer
28 juni 2020 17:20 #35977 door Francke
Beantwoord door Francke in topic Bestand koppelen
Die vraag zou geopperd kunnen worden wanneer het document wordt gekoppeld. Datzelfde gebeurt immers ook wanneer een kind wordt gekoppeld.

Meer
28 juni 2020 17:44 #35980 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Bestand koppelen
Tonnie,
Hoewel ik de vraag wel begrijp, is het niet zo logisch om documenten/fotomateriaal betreffende een relatie zowel bij de man als de vrouw te koppelen en te publiceren. Mocht u dan een tekstrapport maken dan komen alle documenten immers in het rapport bij alle partners te staan en dat wilt u natuurlijk niet.
Ik koppel relatiemateriaal altijd aan de mannelijke partner. Voor de huwelijken tussen personen van gelijke sexe neem ik dan de oudste.

Zoals Ruud al opmerkte wordt, technisch gezien, materiaal aan een persoon gekoppeld en niet aan een relatie..
Het idee om bij de materiaalkoppeling extra vragen in te gaan stellen deel ik beslist niet.

Meer
28 juni 2020 18:05 #35982 door Leidsman
Beantwoord door Leidsman in topic Bestand koppelen
hoi
nou ja, misschien dat het kon, omdat er wel meer wordt gevraag wil u het bestand koppelen.
want dit bestaat ook al bij koppelen van/bij, overlijden geboorte, enz.
dus waarom niet bij, koppelen aan huwelijk (man en vrouw)

allemaal bedankt voor u antwoord
m.v.g
Tonnie

Meer
29 juni 2020 07:50 #35988 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Bestand koppelen
Als, ik herhaal als, een dergelijke mogelijkheid aangeboden zou worden dan is b.v. het venster dat bij groepen gebruikt wordt een mogelijke ingang

Echter, "even te vlug" en foutief bij teveel personen gekoppeld betekent veel handmatig werk om dit te corrigeren en al die koppelingen maken het programma alleen maar "zwaarder" en vragen ook tijd en dus langzamer. Blijft mijn persoonlijke opvatting: niet doen
Bijlagen:

Gemaakt door Kunena