foto's kortere link geven

• C.B. van der Knaap
  • Onderwerp Auteur
Meer
28 juni 2020 19:15 #35983 door C.B. van der Knaap
foto's kortere link geven werd gestart door C.B. van der Knaap
In het verleden ben ik iets te enthousiast geweest met mappen aanmaken waar ik foto's etc in had zitten. map > supmap > submap etc dacht dat is handig als ik iets terug wil vinden zonder aldfaer- maar nu zijn de paden naar de bestanden wel erg lang geworden. Hoor ict-ers op mijn werk altijd zeggen er zit een grens aan aantal tekens dat je kunt gebruiken om bestand vindbaar te houden....Voordat ik maar wat ga doen wat onherstelbare schade aanbrengt vraag ik me af of ik alle bestanden in 1 map kan zetten en dan dus bij eigenschappen dat pad kan aangeven: blijven al mijn gekoppelde foto's dan gewoon getoond worden in aldfaer? Heb duizenden foto's/ afbeeldingen gekoppeld staan in aldfaer dus even overnieuw beginnen met koppelen is geen optie..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
28 juni 2020 20:10 #35984 door Frank
Beantwoord door Frank in topic foto's kortere link geven
Dit probleem speelt pas als u zeer lange mapnamen heeft totaal 256 tekens kunnen er gebruikt worden.

Meer
28 juni 2020 21:21 - 28 juni 2020 21:31 #35985 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic foto's kortere link geven
Alles in één map is niet aanbevolen. Het wordt uiteindelijk hierdoor onoverzichtelijk.
Lees het artikel verwijzingen uit de Help in samenhang met de bijlage. Hiermee kunt u het pad een heel stuk inkorten.
Elk van deze vier hoofdmappen hebben elk een aantal submappen, maar geen sub-submap.
Verplaatsing van bestanden hoeft geen nieuwe koppelling. Het volstaat na de verplaatsing een bestandscontrole en -reparatie te draaien en Aldfaer doet de rest.
De bestanden een andere naam geven is, gezien het aantal, niet te doen. Te meer dat dit een nieuwe koppeling noodzakelijk maakt.

In dit artikel staan ook een aantal interessante hints.
Bijlagen:
Laatst bewerkt 28 juni 2020 21:31 door JayCee.

Meer
28 juni 2020 22:54 #35986 door Francke
Beantwoord door Francke in topic foto's kortere link geven

C.B. van der Knaap schreef : IHoor ict-ers op mijn werk altijd zeggen er zit een grens aan aantal tekens dat je kunt gebruiken om bestand vindbaar te houden....

In de help voor het opslaan van een stamboom staat dat eea (pad+bestandsnaam+extensie) niet langer dan 127 tekens mag zijn.
zie help:stap voor stap - een stamboom opslaan
Of dat voor de documenten ook geldt, kan ik niet vinden, waarschijnlijk niet en dan geldt de normale Windows lengte van 256 tekens.

Meer
29 juni 2020 07:24 - 29 juni 2020 07:34 #35987 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic foto's kortere link geven
zie www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20Padnaam%20te%20lang.pdf

Wat ook telt is de lengte van de mapnamen die gebruikt zijn.
B.v. een mapnaam voor actes kan zijn
geboortes of geb
huwelijken of huw etc zie hieronder (cijfer dient om volgorde "logisch" te houden)

Let op: ongeacht de naam van de sub-mappen mag een naam van een document maar één keer voorkomen want bij rapportages worden de gebruikte bestanden in één enkele map samengevoegd
Bijlagen:
Laatst bewerkt 29 juni 2020 07:34 door Ruud de Ruiter.

Meer
29 juni 2020 09:18 - 29 juni 2020 09:19 #35989 door Francke
Beantwoord door Francke in topic foto's kortere link geven

Ruud de Ruiter schreef : Let op: ongeacht de naam van de sub-mappen mag een naam van een document maar één keer voorkomen want bij rapportages worden de gebruikte bestanden in één enkele map samengevoegd

Een terechte opmerking. Maar als er twee of meer bestanden met dezelfde bestandsnaam zijn, die toch een verschillende foto of document zijn, is het systeem van naamgeving van mappen en/of documenten niet correct.
Laatst bewerkt 29 juni 2020 09:19 door Francke.

Meer
29 juni 2020 10:33 #35991 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic foto's kortere link geven
Francke
Als men in de Windows verkenner een zoekslag op de PC maakt en dezelfde documentnaam voor verschillende documenten wordt gevonden, wordt op zich niet vastgesteld dat deze verschillend zijn. De verschillen die handmatig vastgesteld kunnen worden zijn geheugengrootte en datum dat het document was aangemaakt onder voorwaarde dat dit laatste niet een kopie is. Derhalve kan men stellen dat ook binnen een PC een documentnaam maar 1x mag voorkomen en dat dit niet uniek Aldfaer is

Gemaakt door Kunena