Mailen van parentelen

Meer
01 aug 2020 17:43 #36448 door Freek Derks
Mailen van parentelen werd gestart door Freek Derks
Kan ik een parenteel of kwartierstaat per mail (Gmail) versturen naar bijv. een familielid? Hoe dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
01 aug 2020 20:28 #36450 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic Mailen van parentelen
Rapport opslaan en versturen als bijlage.
uit de help:
"Als het rapport is uitgevoerd wordt het overzicht automatisch getoond in de interne browser. U kunt dan het overzicht afdrukken of bewaren."
Als er bestanden (Materiaal) gekoppeld zijn moet de volledige inhoud van de uitvoermap eveneens worden opgestuurd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Freek Derks

Meer
02 aug 2020 15:25 - 02 aug 2020 15:35 #36454 door Freek Derks
Beantwoord door Freek Derks in topic Mailen van parentelen
Hebt u mijn antwoord gekregen? De tekst is verdwenen.
Ik vertelde hoe ik vastloop als ik een rapport geheel of gedeeltelijk met Gmail wil verzenden. En tot slot luidde mijn vraag aan JayCee :
Zou u mij niet willen voorzeggen welke stappen ik achtereenvolgens moet zetten?
Laatst bewerkt 02 aug 2020 15:35 door Freek Derks. Reden: Vraag in de verdwenen tekst herhalen.

Meer
02 aug 2020 18:01 #36457 door JayCee
Uw eerder antwoord is niet doorgekomen.

ge als volgt tewerk:
1. maak het rapport > het rapport opent in de interne browser
2. ga in de verkenner naar de uitvoermap. De naam van deze mapzijn 10 cijfers.
3. geef de map een naam naar keuze
4. sluit de interne browser
5. schrijf uw e-mail en stuur in bijlage de volledige inhoud mee van de map, m.n. het bestand aldfaertmp.html, Fotovenster.htm en alle fotobestanden(materiaal).

Meer
02 aug 2020 22:06 #36459 door Freek Derks
Dank voor uw geduld maar ik ben er nog niet.
Eerst druk ik op het icoontje van een tekst- of grafisch rapport; dat komt dan tevoorschijn. Dat zal wel de interne browser zijn.
- Waar zit die verkenner? En zie ik dan vanzelf een "uitvoermap"?
- Als ik de interne browser sluit zit ik weer in het hoofdvenster !?
- Een bijlage bij de mail haal ik altijd uit de documenten of afbeeldingen; is die map daar dan te vinden?
Ik hou vol. U ook hoop ik.

Meer
02 aug 2020 23:28 #36460 door JayCee
Als u een standaardinstallatie van Aldfaer hebt zou de uitvoermap in C:\Gebruikers\uw login naam\Documents\Aldfaer\rapporten, althans indien de instellingen in Extra> instellingen > Rapporten > bestanden > Rapportuitvoer oereenkomstig is. Deze map staat inderdaad in de verkenner, daar waar u een bijlage haalt.
Wanneer u de interne browser sluit dan komt het hoofdscherm te voorschijn.

Meer
04 aug 2020 01:19 #36466 door Freek Derks
Beste JayCee, ik heb de kwestie maar even laten liggen want ik heb nu weliswaar de verkenner gevonden (die gebruikte ik nooit) maar die bracht mij toch niet naar wat je noemt de uitvoermap. Ik heb ook gezocht in het boek "Stamboom maken op de PC voor senioren" maar daar wordt het verzenden van rapporten evenmin in behandeld.
Als ik klik op het icoontje verkenner volgt er wel een lijst "recente bestanden" maar 10 cijfers vind ik er niet. Wel staat in die lijst de bedoelde parenteel bij die ik in de interne browser had staan maar vanuit de email die ik vervolgens schrijf kan ik daar niet bij. Zal ik het maar opgeven? Het is geloof ik mijn wereld niet al gebruik ik de computer dagelijks.

Meer
04 aug 2020 07:19 #36467 door De Coster René
Beantwoord door De Coster René in topic Mailen van parentelen
Freek,

JayCee schreef:

schrijf uw e-mail en stuur in bijlage de volledige inhoud mee van de map, m.n. het bestand aldfaertmp.html, Fotovenster.htm en alle fotobestanden(materiaal).

Je kunt deze bestanden verslepen naar je Email-venster.
Succes (en niet opgeven!)

Meer
04 aug 2020 17:58 #36472 door Freek Derks
Juist dat zinnetje van JayCee begreep ik niet. Waar kan ik die map vinden?? En zitten daar die 3 bestanden dan in?
Een bijlage bij een email haal ik altijd uit "documenten"of "afbeeldingen". Daar staat die map echt niet bij. En te verslepen valt er ook niks. Ik klik op zo'n bijlage en vervolgens op "openen" waardoor hij verschijnt als verwijzing onder aan de email. Dat gaat prachtig maar ik zit kennelijk op een andere planeet.

Meer
04 aug 2020 18:39 - 04 aug 2020 18:41 #36474 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Mailen van parentelen
Freek,
Het lijkt er op dat u weinig computerkennis bezit. Niets ernstig en geen verwijt want men kan gewoon een gebruiker zijn.
Als u het nog niet hebt, download het gratis programma Teamviewer en neem direct -mail kontakt op. Klik op meer en de enveloppe onder mijn naam voor het adres.
Ik controleer dan op afstand je installatie en laat je zien hoe een rapport met e-mail te verzenden:
a) als *.pdf met verkleinde afbeeldingen van het materiaal gebruikt in het bestand
b) als Aldfaer rapport met aangehangen het originele gebruikte materiaal
Opmerking, morgen 5 augustus ben ik bezet
Laatst bewerkt 04 aug 2020 18:41 door Ruud de Ruiter.

Meer
04 aug 2020 20:11 #36476 door De Coster René
Beantwoord door De Coster René in topic Mailen van parentelen
Freek,
Om in je Email te plakken moet je niet op het bestand (dubbel)klikken.
Gewoon met de muis erop gaan staan en dan met linkermuistoets ingedrukt verslepen naar je mailvenster.

Meer
05 aug 2020 00:17 #36477 door Freek Derks
Vast en zeker heb ik vergeleken met u weinig computerkennis; maar genoeg om er bijna alles mee te doen wat ik nuttig vind en dat is aardig wat. Meer hoeft niet. Mijn kleinkinderen weten nóg meer maar hebben nog nooit van Aldfaer gehoord.
Ik heb teamviewer dus ik zal na morgen contact met u zoeken om stapsgewijze aanwijzingen van u te krijgen om rapporten rechtstreeks te kunnen verzenden. Jammer dat er geen gebruiksaanwijzing is voor Aldfaer in "visual steps". Ik wil daar best financieel aan bijdragen.
Tot over een paar dagen.

Gemaakt door Kunena