Han Kortekaas tijdelijk afwezig (30 nov 2021)

Beste mensen,

Han Kortekaas, lid van het Aldfaer-team en moderator van dit forum, kan hier de komende maanden helaas niet actief zijn. Gedurende die tijd nemen de andere leden van ons team zijn taken over.

Met vriendelijke groet,
Anne van der Ploeg
Aldfaer-team

Sortering personen in groep

• Stefan Coenen
  • Onderwerp Auteur
Meer
07 sept 2020 23:00 #36952 door Stefan Coenen
Beantwoord door Stefan Coenen in topic Sortering personen in groep
Ruud,

1. Met uniforme bestandsnaam bedoel ik : voor bidprentjes :Achternaam - Voornaam - geboortejaar / voor rouwbrieven wordt hier 'rouwbrief' bijgevoegd en voor foto 'foto 1 - 2 - 3 of omschrijving'

2.het gaat hier om fysieke (te scannen) of digitale materiaalcollecties van de HK kring of andere personen, waarin dezelfde prentjes of brieven kunnen terugkomen.

3.Ik heb wel degelijk een werkbaar systeem gevonden binnen de mogelijkheden van Aldfaer, Het systeem, uitgelegd in mijn vorig bericht, werkt, maar is misschien moeilijk uit te leggen of te begrijpen.Ik opteerde voor het voorziene systeem van manueel toevoegen van personen maar stootte daar op 2 problemen : 1. dit soort groep veroorzaakt blijkbaar een heel trage verwijdering van personen en 2. sortering op voornaam ipv familienaam. Een sluipend probleem van algemene traagheid zou zich, volgens Han, op termijn ook gaan manifesteren. Dit zou mij doen overwegen om met het codeveld te gaan werken. Maar wat de oorzaak zou zijn van die potentiële vertraging weet ik nog altijd niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
07 sept 2020 23:23 #36954 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Sortering personen in groep
Stefan,

voor de goede orde; ik heb letterlijk gezegd 'Dit soort groepen is slecht te beheren en zorgen voor tragere snelheid.'
Het is uw keuze om uw systematiek voor te zetten.

• Stefan Coenen
  • Onderwerp Auteur
Meer
08 sept 2020 19:06 #36962 door Stefan Coenen
Beantwoord door Stefan Coenen in topic Sortering personen in groep
Han,
Ok ik heb ondertussen op je advies mijn personengroep (2000 pers.) omgezet naar een groep met selectieregel op het codeveld. Het voorzien van de code voor deze 2000 personen is vrij vlot gegaan. Ik heb eerst alle personen in de oude groep heel snel doorlopen met de pijltjestoets zodat ze allemaal even verschenen zijn en in het geheugen zaten. Daarna kon ik bladeren met de vooruit achteruit buttons in de hoofdbalk en tegelijkertijd mijn code toevoegen, wat ook snel ging door de autofill (eerdere tip). Daarna oude personengroep verwijderd.

Gemaakt door Kunena