Versie 9.1.: Trillend beeld

Meer
12 mrt 2021 16:38 #40080 door P.Troudes
Versie 9.1.: Trillend beeld werd gestart door P.Troudes
Beste lezers, in versie 9.1. heb ik het volgende 'probleem':

1. Trillend venster:
...A. Wanneer ik iets aangepast heb, en het bestand opsla (CTRL+S) dan begint het volledige Aldfaer-venster even te trillen.
...B. Dit gebeurd ook wanneer ik eerst met de cursor over het groene blokje achter de naam ga (welke resultaten heeft op My Heritage) en ook er vanaf ga. Wanneer ik er vervolgens op klik heeft ie ook wat 'moeite' en begint ie ook eerst te trillen/schokken voordat ie het internetventer opent. Voor deze versie had ik hier geen problemen mee.

2. Dikte omlijning Grafische Rapport:
Ik had vorige week een Genealogie Rapport opgeslagen om van daaruit in Photoshop d.m.v. screenshots een samengesteld overzicht te maken. De screenshots maakte ik van het opgeslagen Rapport binnen een internetvenster. Het overzicht had ik uiteindelijk grotendeels klaar, maar had één wijziging van een persoon nog niet 'up-to-date'. Toen ik binnen Aldfaer van die persoon een Rapport en een screenshot maakte en opende in Photoshop bleek de omlijning van het blok dikker te zijn (Formaat tekst en blok vrijwel hetzelfde, maar de boven/onder-ruimte tussen de tekst ruimer).

Zojuist ontdekt dat wanneer ik het Rapport opgeslagen had, en geopend zou hebben in een internet venster, er niets aan de hand was geweest met de dikte. Toch even de vraag: Hoe komt het dat er een dikte-verschil is tussen een Rapport binnen Aldfaer vergeleken met het openen binnen een internet-venter?

M.v.g. P.Troudes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
12 mrt 2021 17:06 #40081 door P.Troudes
Beantwoord door P.Troudes in topic Versie 9.1.: Trillend beeld
Aanvulling: Na het lezen van de Belangrijke waarschuwing over Aldfaer 9.1 ben ik terug gegaan naar Aldfaer 8.1.
Binnen deze versie heb ik nu geen last meer van het trillend beeld zoals hierboven vermeld.

:) Hopelijk wordt de fout wb. gegevensverlies snel opgelost.

Mvg. P.Troudes.

Meer
12 mrt 2021 22:12 #40092 door Wim Peeters
Beantwoord door Wim Peeters in topic Versie 9.1.: Trillend beeld
Dat trillend beeld is inderdaad zeer irritant. Als dat niet opgelost wordt, zal ik nog lang bij versie 8.1 blijven.

Gemaakt door Kunena