- Bedankjes 0
Invullen geboorteaangifte
- Mart Krook
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Invullen geboorteaangifte
22 aug 2021 13:33
Versie 10 geïnstalleerd.
Bij een persoon wil ik de aangiftedatum invullen bij tabblad geboorte, dus gewoon een datum. In dit geval 31-12-1826.
Elke keer als ik naar een volgend veld ga, verdwijnt de ingevoerde informatie en is het veld leeg.
Dit geld trouwens voor alle velden onder dit tabblad, behalve de notitie en ook voor andere tabbladen zoals overlijden.
Ik begrijp er echt niets van. Hoe kan dit en waar heeft dit mee te maken?
met vriendelijke groet, Mart
Bij een persoon wil ik de aangiftedatum invullen bij tabblad geboorte, dus gewoon een datum. In dit geval 31-12-1826.
Elke keer als ik naar een volgend veld ga, verdwijnt de ingevoerde informatie en is het veld leeg.
Dit geld trouwens voor alle velden onder dit tabblad, behalve de notitie en ook voor andere tabbladen zoals overlijden.
Ik begrijp er echt niets van. Hoe kan dit en waar heeft dit mee te maken?
met vriendelijke groet, Mart
- JayCee
-
- Afwezig
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
Re: Invullen geboorteaangifte
22 aug 2021 14:40 - 22 aug 2021 14:41
Als u naar een ander veld klikt, is dit dan een veld van dezelfde gebeurtenis?
Laatst bewerkt 22 aug 2021 14:41 door JayCee.
- Mart Krook
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
23 aug 2021 09:49
Het is inmiddels al wat duidelijker voor mij wat wel en wat niet.
Nieuwe personen kan ik wel toevoegen, maar op de velden met geboorte- en overlijdensgegevens kan ik de gegevens wel intypen, maar zo gauw ik naar een ander veld ga, zoals bron, verdwijnt de vorige weer.
Het rare is dat dit alleen gebeurt bij de laatste personen die ik heb ingevoerd op 22 augustus 2021.
Misschien heeft het te maken met 7 kinderen die ik dezelfde dag heb ingevoerd.
Toen ik ze alle 7 wilde koppelen aan de ouders, zag ik dat ik ze al eerder had ingevoerd en gekoppeld.
Wat ik daarna heb gedaan, kan misschien de oorzaak zijn van het probleem.
Via de personenlijst zag ik deze 7 nieuwe ingevoerde op een rijtje en heb ze geselecteerd en daarna de optie aangeklikt: geselecteerde personen verwijderen uit stamboom.
Dit is toen inderdaad gebeurd.
Pas toen ik een 8e kind aan dit gezin wilde toevoegen, merkte ik het probleem dat ik geen data van geboorte etc. kon toevoegen.
Sindsdien heb ik bestandscontrole en reparatie uitgevoerd en opnieuw versie 10 er over heen gezet.
Het probleem is helaas nog niet opgelost.
met vriendelijke groet, Mart Krook
Nieuwe personen kan ik wel toevoegen, maar op de velden met geboorte- en overlijdensgegevens kan ik de gegevens wel intypen, maar zo gauw ik naar een ander veld ga, zoals bron, verdwijnt de vorige weer.
Het rare is dat dit alleen gebeurt bij de laatste personen die ik heb ingevoerd op 22 augustus 2021.
Misschien heeft het te maken met 7 kinderen die ik dezelfde dag heb ingevoerd.
Toen ik ze alle 7 wilde koppelen aan de ouders, zag ik dat ik ze al eerder had ingevoerd en gekoppeld.
Wat ik daarna heb gedaan, kan misschien de oorzaak zijn van het probleem.
Via de personenlijst zag ik deze 7 nieuwe ingevoerde op een rijtje en heb ze geselecteerd en daarna de optie aangeklikt: geselecteerde personen verwijderen uit stamboom.
Dit is toen inderdaad gebeurd.
Pas toen ik een 8e kind aan dit gezin wilde toevoegen, merkte ik het probleem dat ik geen data van geboorte etc. kon toevoegen.
Sindsdien heb ik bestandscontrole en reparatie uitgevoerd en opnieuw versie 10 er over heen gezet.
Het probleem is helaas nog niet opgelost.
met vriendelijke groet, Mart Krook
- JayCee
-
- Afwezig
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
23 aug 2021 10:04 - 23 aug 2021 10:06
Het overnieuw installeren van Aldfaer alsook het verwijderen van de kinderen had geen zin. Het had volstaan de kinderen te ontkoppelen en opnieuw te koppelen door in de personenlijst, onderaan het koppelvenster, ze een voor een te selecteren en drukken op "Kies uit lijst" waarbij alle gegevens in de invulform toegevoegd worden. Daarna het bestand opschonen.
Laatst bewerkt 23 aug 2021 10:06 door JayCee.
- Paul Kallenberg
23 aug 2021 10:56
Mart,
Kan je even per e-mail contact met me opnemen? Je vindt mijn e-mailadres door links van dit bericht op Meer te klikken en dan je muis op het envelopje te zetten.
Paul
Kan je even per e-mail contact met me opnemen? Je vindt mijn e-mailadres door links van dit bericht op Meer te klikken en dan je muis op het envelopje te zetten.
Paul
- Mart Krook
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
23 aug 2021 11:04
Dank je voor de reactie.
Wat ik heb gedaan is de 7 kinderen via de persoonslijst, waarbij ik ze alle 7 heb geselecteerd te verwijderen. Deze zijn toen ook verwijderd. Ik had deze nieuwe 7 nog niet gekoppeld aan de ouders.
De zelfde zeven die er al stonden blijven gewoon gekoppeld aan de ouders en staan goed in Aldfaer. Ik kan er data en gegevens aan toevoegen.... geen probleem.
Mijn probleem is, de nieuwe personen die in daarna heb toegevoegd. Daarmee heb ik problemen. Ik heb het bestand nogmaals opgeschoond, maar helaas zonder gewenst resultaat. Nog steeds niet mogelijk data, bronnen etc. in te voeren bij geboorte en overlijden.
Notities lukt wel.
Ik begrijp je laatste zin niet van je bericht. Op de personenlijst vind ik ik geen "Kies uit lijst". Als ik een persoon aanklik met de rechter muisknop, dan krijg ik: Selecteer alle personen, geselecteerde personen toevoegen aan nieuwe groep, geselecteerde personen toevoegen aan bestaande groep, overzicht van geselecteerde personen, geselecteerde personen verwijderen uit stamboom.
Deze laatste optie heb ik gebruikt voor het verwijderen van de 7 dubbele kinderen.
Sindsdien lukt me de invoer bij personen niet meer. Ook na opschonen nog niet.
Ik hoop dat ik het wat duidelijker heb gemaakt..........
Wat ik heb gedaan is de 7 kinderen via de persoonslijst, waarbij ik ze alle 7 heb geselecteerd te verwijderen. Deze zijn toen ook verwijderd. Ik had deze nieuwe 7 nog niet gekoppeld aan de ouders.
De zelfde zeven die er al stonden blijven gewoon gekoppeld aan de ouders en staan goed in Aldfaer. Ik kan er data en gegevens aan toevoegen.... geen probleem.
Mijn probleem is, de nieuwe personen die in daarna heb toegevoegd. Daarmee heb ik problemen. Ik heb het bestand nogmaals opgeschoond, maar helaas zonder gewenst resultaat. Nog steeds niet mogelijk data, bronnen etc. in te voeren bij geboorte en overlijden.
Notities lukt wel.
Ik begrijp je laatste zin niet van je bericht. Op de personenlijst vind ik ik geen "Kies uit lijst". Als ik een persoon aanklik met de rechter muisknop, dan krijg ik: Selecteer alle personen, geselecteerde personen toevoegen aan nieuwe groep, geselecteerde personen toevoegen aan bestaande groep, overzicht van geselecteerde personen, geselecteerde personen verwijderen uit stamboom.
Deze laatste optie heb ik gebruikt voor het verwijderen van de 7 dubbele kinderen.
Sindsdien lukt me de invoer bij personen niet meer. Ook na opschonen nog niet.
Ik hoop dat ik het wat duidelijker heb gemaakt..........
- Mart Krook
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
- Mart Krook
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
23 aug 2021 11:08
En dit was van iemand anders...... Kun je zien hoe vaak ik op een forum zit..........
- Freddy Zwerus
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
26 aug 2021 02:42
Heb een vergelijkbaar probleem. Nieuw persoon aangemaakt; geboorte-datum en plats ingevuld, vakje overleden aangevinkt en overlijdens-datum en -plaats ingevuld; persoon opgeslagen. So far so good.
Maar als ik nu nadere gegevens van deze persoon in probeer te vullen op de geboorte tab, dan lukt het niet. Zodra ik het ingevulde veld verlaat (tab of muis-klik) verdwijnt de net ingevulde informatie!
Het programma detecteerd wel een wijziging (diskette-icoon wordt actief), maar de gegevens van de persoon wijzigen niet meer.
Enige manier dat een en ander (soms) op te lossen is, door persoon volledig te wijzigen nen opnieuw in te voeren.
Maar als ik nu nadere gegevens van deze persoon in probeer te vullen op de geboorte tab, dan lukt het niet. Zodra ik het ingevulde veld verlaat (tab of muis-klik) verdwijnt de net ingevulde informatie!
Het programma detecteerd wel een wijziging (diskette-icoon wordt actief), maar de gegevens van de persoon wijzigen niet meer.
Enige manier dat een en ander (soms) op te lossen is, door persoon volledig te wijzigen nen opnieuw in te voeren.
- Ruud de Ruiter
-
- Afwezig
26 aug 2021 09:03
Mart,
Re: Op de personenlijst vind ik ik geen "Kies uit lijst".
Klopt, die vindt je in het koppelvenster als je een persoon wil toevoegen
Re: Op de personenlijst vind ik ik geen "Kies uit lijst".
Klopt, die vindt je in het koppelvenster als je een persoon wil toevoegen
- Han Kortekaas
-
26 aug 2021 10:14
@Freddy @Mart
om dit op te lossen moet een bestandje C:\Aldfaer\Aldfaer.iniprogram aangepast worden.
Als dit naar mijn emailadres gestuurd wordt zal ik dat aanpassen.
Mijn emailadres vindt u bij het envelopje onder de knop "Meer"
om dit op te lossen moet een bestandje C:\Aldfaer\Aldfaer.iniprogram aangepast worden.
Als dit naar mijn emailadres gestuurd wordt zal ik dat aanpassen.
Mijn emailadres vindt u bij het envelopje onder de knop "Meer"
- Francke
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
26 aug 2021 10:42
Is het niet handig om hier te vermelden wat er aangepast dient te worden in Aldfaer.iniprogram, zodat iedereen die dit euvel heeft het zelf kan oplossen?
Tussen haakjes: (Aldfaer.iniprogram is een gewoon tekst bestand dat met een teksteditor kan worden aangepast)
Tussen haakjes: (Aldfaer.iniprogram is een gewoon tekst bestand dat met een teksteditor kan worden aangepast)