Familiekunde Vlaanderen vzw (21 okt 2021)

organiseert in samenwerking met FV Regio Mechelen vzw

CD

Meer
02 dec 2021 18:08 #43398 door Ruud Hanssen
CD werd gestart door Ruud Hanssen
Eens in de zoveel tijd maak ik een cd van de stamboom, omdat er veranderingen waren. De laatste keer deed ik dat nog onder versie 10. Nu (met versie 10.1) ontbreekt in het hoofdmenu (index.html) plotseling de index met namen aan de linker zijde. Is daar iets veranderd of heb ik ergens iet omgegooid?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
02 dec 2021 18:24 - 02 dec 2021 18:25 #43402 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic CD
Welke rapportage is hier gebruikt?
Als het een standaard rapport betreft, is mogelijk in Menu > Extra > Instellingen > Rapportan de Index uitgevinkt
Laatst bewerkt 02 dec 2021 18:25 door Ruud de Ruiter.

Meer
02 dec 2021 20:52 #43403 door Ruud Hanssen
Beantwoord door Ruud Hanssen in topic CD
Hi!
Dat gaat wat snel. Ik zie bij instellinegn alleen wáár de bestanden moeten staan.
Ik ga altijd naar "Tonen" -> Reportage Wizard.. en daar kruis ik aan "Index met achternaam" en uiteindelijk "Overige rapporten" en het wordt gegenereed.
Ik zie nu ineens dat de codering van de naamindex weer in index.html staat; volgens mij was dat, vorig jaar, nog niet. Bijgaand de index.html van vorig jaar van de CD. De index is daar zichtbaar in het hoofdmenu.
Het wordt onderstaand, ik dacht dat ik het mee kon sturen:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Frameset//EN" " www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-frameset.dtd ">
<html xmlns=" www.w3.org/1999/xhtml " xml:lang="nl" >
<head>
<!-- Created with Aldfaer 7.2 -->
<title>Stamboom familie Ruud Jacques Pierre Joseph Hanssen</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;charset=utf-8" />
<link rel="stylesheet" href="aldfaer.css" />
</head>
<frameset cols="160,*" border="0">
<frame src="naam.html" name="index" />
<frame src="start.html" name="kaart" />
<noframes>
<body style="background-color: #FFFFCC">
<p>Uw browser ondersteunt geen frames</p>
</body>
</noframes>
</frameset>
</html>

Meer
02 dec 2021 22:30 #43404 door Paul Kallenberg
Beantwoord door Paul Kallenberg in topic CD
Ruud,

Kijk eens of dit bericht ,de vervolgberichten daarvan en de doorverwijzingen daarin een oplossing bieden.

Paul

Meer
03 dec 2021 16:21 #43410 door Ruud Hanssen
Hallo Paul,
Dat heb ik gedaan en daardoor werd ik toch weer wakker geschud dat dáár het probleem niet zat. Door een stomme denkfout sleepte ik altijd de oude bewaarde index.html steeds mee en overschreef daarmee de door jullie aangemaakte nieuwe. Om een of andere duistere reden onthield ik dat ik de "start.html" én de "index.html" moest vervangen. Dat is jaren goed gegaan en dat ging dus nu fout.
Alles werkt nu uitstekend. Er blijft één kleinigheid: ik moet een geblokkeerde inhoud toestaan, pas dán krijg ik de index van namen. Kan ik daar iets aan doen?
Nu even een heel andere vraag. Uiteindelijk is de CD een erg simpele oplossing iemand een stamboom te laten zien, maar wanneer ik de hele stamboom in b.v. GoogleDrive of Dropbox zet, is er dan ook een mogelijkheid "index.html" te starten vanuit een iPad?
Met vriendelijke groeten,
(een dankbare)
Ruud Hanssen
Bijlagen:

Meer
03 dec 2021 18:03 - 03 dec 2021 18:04 #43414 door Paul Kallenberg
Beantwoord door Paul Kallenberg in topic CD
Ruud,

Ik moet een geblokkeerde inhoud toestaan, pas dán krijg ik de index van namen. Kan ik daar iets aan doen?

Ik denk niet dat daar iets aan te doen is.

"index.html" te starten vanuit een iPad als de bestanden op GoogleDrive of DropBox staan?

Ik heb dat nooit geprobeerd, maar ik denk niet dat dat werkt. Bij het doorklikken op links wordt verwezen naar bestandsnamen en ik vraag me af of die op GoogleDrive en DropBox in die vorm herkend worden. Je zou het moeten uitproberen.

Wat welk kan is de bestanden op een eigen website plaatsen en dan kan je index.html wel starten vanuit een iPad. Zie b.v. deze site voor een soortgelijk voorbeeld, gemaakt met het Bonusrapport Internet.

Paul
Laatst bewerkt 03 dec 2021 18:04 door Paul Kallenberg.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ruud Hanssen

Meer
04 dec 2021 12:49 #43420 door Ruud Hanssen
Paul,

Kijk, er zijn ook mensen die een aversie hebben tegen computers en al helemaal tegen Internet wanneer het over persoonlijke gegevens gaat. Het was al moeilijk verkoopbaar dat de CD gebruik maakt van "Explorer" en dat het wel op Internet lijkt, maar dat de gegevens echt alléén op hún CD staan en níét op Internet. Ik hoop alleen te bereiken dat ze me helpen mankementen en/of spellingsfouten etc. in de stamboom te ontdekken, die ik dan kan verbeteren. In de tijd van Windows XP kon ik de CD zó voorbereiden dat ze alleen het laadje maar dicht hoefden te doen en werd de stamboom automatisch gestart. Met Wondows10 wordt het alweer gecompliceerder, want een CD erin stoppen werkt op iedere PC weer anders en worden er al gelijk "lastige"(voor hun) vragen gesteld en haken ze al snel af. Dus over een website beginnen...

Ruud

Gemaakt door Kunena