standaardhook

Lees meer

standaardhook

28 dec 2021 11:57 - 28 dec 2021 12:07
#43646
Waar plaats ik de standaardhook.asjl

Waarin ik aangegeven heb dat de witte achtergrond van een uitdraai een andere kleur dan wit moet tonen in de 10 versie.
Laatst bewerkt 28 dec 2021 12:07 door Frank.

Lees meer

Re: standaardhook

28 dec 2021 12:09
#43647
In de map Lib User dat zich in Invoegtoepassingen moet bevinden. Is de map afwezig, dan zelf aanmaken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank

Lees meer

Re: standaardhook

28 dec 2021 12:12
#43648
Zelf al gevonden.

Dit is verdwenen bij de standaard installatie van de 10 versie,

Terwijl het toch in de Lib User map zat.
Gaat elk jaar na een update weer fout en is weer een uur zoeken hoe op te lossen.

Mogelijk in de 11 versie volgend jaar wel goed :)

Lees meer

Re: standaardhook

28 dec 2021 12:17 - 28 dec 2021 12:28
#43649
Update mijn website elk jaar in de Kerstvakantie.

Dit jaar eindelijk een vrije achternaam gevonden in de webadressen die niet gebruikt werd.

Oude website clericus.nl (zal op termijn weer verdwijnen, nog wel in gebruik komende tijd.)
nieuwe website www.klerkx.eu

Dit jaar 11 generaties compleet tot zover dit mogelijk is.
Op naar de 12de generatie vanuit onze kinderen gezien :)

Voor geïnteresseerde werk heden in Windows 11 met Aldfaer versie 10

Probleem is dat Aldfaer gesplitst is in C:\aldfaer en -> User\documents\aldfaer\invoegtoepassingen\lib user.
Gelukkig had ik andere versies aldfaer nog op mijn schijf staat.
Maar feit blijft dat dit soort eigen instellingen na elke update weer opnieuw herplaatst moet worden. Beetje vreemd toch.

Hierbij toch weer het verzoek bij een grote update om dit anders in te richten zodat dit soort bestanden gewoon blijven.
Laatst bewerkt 28 dec 2021 12:28 door Frank.

Lees meer

Re: standaardhook

28 dec 2021 13:24 - 28 dec 2021 13:24
#43655
Frank,

Als je een automatische update doet blijven de instellingen (waaronder de plaats van de invoegtoepassingen) behouden en hoef je niets te herplaatsen. Alleen als je een nieuwe installatie doet worden de instellingen gelijk aan de standaardwaarden.

Paul
Laatst bewerkt 28 dec 2021 13:24 door Paul Kallenberg.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank

  • Francke

Re: standaardhook

28 dec 2021 15:53 - 28 dec 2021 15:54
#43668
Het zou handig zijn, wanneer Aldfaer bijv in c:\aldfaer10 (naar keuze bij het installeren) geinstalleerd wordt de databestanden etc in ... user\documents\aldfaer10\ etc etc terechtkomen.
Op deze manier is het bijv gemakkelijker om verschillende versies van Aldfaer te handhaven.
Voor degenen die (altijd) in c:\aldfaer installeren verandert er niets.
Laatst bewerkt 28 dec 2021 15:54 door Francke.

Lees meer

Re: standaardhook

28 dec 2021 18:14
#43675
Frank,
zoals Paul al zegt verdwijnen er bij een update geen bestanden, mits je geen eigen bestanden plaatst in de Bonusrapporten.

Ik kan me niet exact herinneren maar een aantal jaar geleden had je een 'vondst' waardoor iets wel liep; ik meen je toen al gewaarschuwd te hebben dat je bij de toepassing daarvan deze bij een update kwijt zou raken.

Ik zie geen enkele reden om aan te bevelen dat de update aangepast zou moeten worden.

Lees meer

Re: standaardhook

28 dec 2021 22:58 - 28 dec 2021 23:02
#43682
Hoi Paul / Francke en Han,

Heb enkele Aldfaer naast elkaar staan gezien 8 \ (9)\ 10 \ RC en (nog ééin in testversie)
Versie 4 6 en 7 inmiddels verwijderd van mijn computer, al enige jaren zo.
Versie 9 verwijderd toen 10 geen fouten gaf.
Ben omgegaan van 8 naar 9 en vervolgens 10 in windows 10.
Totaal 5 versies op 1 computer dus.

Wist dat ik enkele dingen elke keer moet aanpassen als ik een nieuwe versie installeer. Gezien ik ook eigen gemaakte sjablonen heb die niet meekomen in een nieuwe versie.

Met name deze enkele installaties is elke keer weer afkijken en terugzoeken waar deze in welke versie staat.

Voorstel Francke is ook bij mij werkzaam.

Voor de duidelijkheid gaat om nieuw Aldfaer nummers, geïnstalleerde nieuwe installaties..

@ Han, Betreffende de vondst denk ik dat je doelt op iets wat ik in de 7 versie (of 6) gemaakt had. Volgende versie was hierop afgeschermd, en niet werkzaam.

P.s. heb reeds gemeld dat het weer werkt.
Vindt het elke keer weer jammer van de tijd die geheel onnodig is.

Kijk ook eens bij andere ontwikkelaars hoe zij het doen (behalve myheritage)

v.b. Jalbum.net een fotomodule om on line foto's te tonen. sinds de gratis versies al gebruiker. Heden gewoon betaalversie indien je dit wenst.

zie skins : jalbum.net/nl/skins/legacy

Oja we hebben het over een niet witte achtergrond, die ik voor de website lichtgeel wil hebben.
Laatst bewerkt 28 dec 2021 23:02 door Frank.

Lees meer

Re: standaardhook

28 dec 2021 23:05 - 28 dec 2021 23:18
#43683
Voor de duidelijkheid hierbij het verzoek om

een kleur als achtergrond uitdraai ipv wit in te stellen.

html code:
body { background-color:#FFFFE0; }

waarbij FFFFE0 ieder willekeurige kleur kan zijn vrij in te vullen door de gebruiker.



Lettertype en code lijkt me de juiste plaats om dit te doen.

Ter aanvulling; Ben maar een Aldfaer gebruiker met wensen en met nul verstand van de webtaal waarin Aldfaer geschreven is.
Maar dankzij mijn vele respons wel ten goede verbeterd is al diverse jaren.

Waarbij soms de impact van sommige sjablonen door de andere Aldfaer team leden nog niet begrepen zijn helaas.
Laatst bewerkt 28 dec 2021 23:18 door Frank.

Lees meer

Re: standaardhook

28 dec 2021 23:20 - 28 dec 2021 23:26
#43684
Kijk eens naar de beschrijving voor hooks, te vinden onder Tonen -> Rapporten -> Standaard rapporten waar je in de info-tekst aan de rechterkant het woordje 'hooks' tegenkomt. Dan zul je zien dat daar een standaardvoorziening is gemaakt als je de functie MIJNSTYLES gebruikt.

Dus
_FUNCBEGI(MIJNSTYLES)
body { background-color:#FFFFE0; }
_FUNCEND
Laatst bewerkt 28 dec 2021 23:26 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hans Stoter, Frank

Lees meer

Re: standaardhook

28 dec 2021 23:32
#43685
Bedankt Han,

Gaat om het gebruiksgemak van een gebruiker.

Schat mezelf niet meer bij de beginners in zoals jezelf ook al aan gaf.
Maar een simpele kleur verandering instellen moet toch makkelijker ingesteld kunnen worden om te verwijzen hoe je een hook bestand moet schrijven hiervoor.

Deze heb ik al enige jaren. Nog bedankt hiervoor wie dit voor mij op het vorige forum heeft gemaakt .

Tja ook ICTers blijven eigen wijs.
Nogmaals bedankt iedereen, lees hieruit dat ik nog jaren deze hoek zal moeten gebruiken :)

Lees meer

Re: standaardhook

28 dec 2021 23:36
#43686
Hoi Han- Bedankt dit is de volledige Standaardhook.asjl beschrijving die ik gekregen heb.
:.
:. Versie log StandaardHook.asjl
:. ==========
:. 1.0 06-11-2019 Achtergrond kleur altijd dezelfde kleur mee te geven voor op de website
:.
:. Plaats deze standaardhoek ik de map
:. Bewaar dit Standaardhook tevens op een andere locatie daar deze bij een update overschreven kan worden
:. en weer opnieuw geplaatst dient te worden in de map Aldfaer-sjablonen - Lib Aldfaer
:.
:. 1.0 Achtergrond kleur altijd dezelfde kleur mee te geven voor op de website
_FUNCBEGI( MIJNSTYLES )
body { background-color:#FFFFE0; }
_FUNCEND
:.
:.

Gemaakt door Kunena