- Bedankjes 0
Webpublicatie
- Jan Lakeman
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Webpublicatie
19 mrt 2021 13:35 - 19 mrt 2021 13:37
Goedendag,
ik heb al vele malen met succes een webpublicatie gemaakt en op mijn website genealogy-lakeman.nl geplaatst. De laatste update was 5 april 2020. Daarna lukte het mij niet meer om een update te maken omdat op één of andere manier het genereren van de benodigde data niet werkte. Ik gebruik versie 8.1 en Rapportversie 8.1.0.2 met Windows 10.
Als ik een rapport wil genereren (ik heb wel het privacyfilter aan), dan is het resultaat in eerste instantie een bruikbare site op de lokatie C:\Aldfaer\Rapportuitvoer\Website-data\index.html. Maar zodra ik die opsla en opnieuw start, dan verschijnen er wel 2 frames, start.html en naam.html. In et frame naam.html wordt erchetr ngeen namenindex weergegeven, terwijl in de brontekst van dat frame wel alle data staat. Ook neemt de wizard de in de stamboom gekoppelde afbeeldingsbestanden uit de map Materiaal niet mee.
Mijn werkwijze is niet gewijzigd, dus wat kan er verkeerd gaan? Graag uw reactie.
ik heb al vele malen met succes een webpublicatie gemaakt en op mijn website genealogy-lakeman.nl geplaatst. De laatste update was 5 april 2020. Daarna lukte het mij niet meer om een update te maken omdat op één of andere manier het genereren van de benodigde data niet werkte. Ik gebruik versie 8.1 en Rapportversie 8.1.0.2 met Windows 10.
Als ik een rapport wil genereren (ik heb wel het privacyfilter aan), dan is het resultaat in eerste instantie een bruikbare site op de lokatie C:\Aldfaer\Rapportuitvoer\Website-data\index.html. Maar zodra ik die opsla en opnieuw start, dan verschijnen er wel 2 frames, start.html en naam.html. In et frame naam.html wordt erchetr ngeen namenindex weergegeven, terwijl in de brontekst van dat frame wel alle data staat. Ook neemt de wizard de in de stamboom gekoppelde afbeeldingsbestanden uit de map Materiaal niet mee.
Mijn werkwijze is niet gewijzigd, dus wat kan er verkeerd gaan? Graag uw reactie.
Laatst bewerkt 19 mrt 2021 13:37 door Jan Lakeman. Reden: typefout in url
- Antoon
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 97
Re: Webpublicatie
19 mrt 2021 14:16
Het zal wel werken op je website, maar met de huidige generatie browsers werkt het lokaal niet meer (reden: veiligheid). Het zal lokaal wel nog werken als je index.html opent met de goede oude Internet Explorer. Het kan ook nog met Chrome en Firefox, zie daarvoor
dit bericht
.
Het probleem met het materiaal kan ik niet reproduceren.
Het probleem met het materiaal kan ik niet reproduceren.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
19 mrt 2021 15:41
Jan,
rapportuitvoer in C:\Aldfaer\Rapportuitvoer\Website-data\index.html. cq. de installatiemap is uit den boze.
De standaard zou kunnen zijn C:\Users\gebruikersnaam\Documents\Aldfaer\Rapportuitvoer\ Website-data\index.html..
rapportuitvoer in C:\Aldfaer\Rapportuitvoer\Website-data\index.html. cq. de installatiemap is uit den boze.
De standaard zou kunnen zijn C:\Users\gebruikersnaam\Documents\Aldfaer\Rapportuitvoer\ Website-data\index.html..
- Jan Lakeman
- Auteur
19 mrt 2021 20:25
Bedankt voor de reactie, ik ga nog even wat naar de Chrome-instellingen kijken en ook de suggestie van JayCee proberen.
- Jan Lakeman
- Auteur
23 mrt 2021 20:04
Beste Antoon, ik heb inmiddels alles ingesteld zoals in jouw bericht werd aanbevolen en een nieuwe versie van mijn stamboom gepubliceerd en geupload naar mijn website genealogy-lakeman.nl
Met wat aanpassingen in index.html vwb mijn startpagina heb ik inmiddels de namenindex weer werkend.
Echter niet alle persoonskaarten hebben de eerder wel weergegeven afbeeldingsbestanden.
Ik heb gekeken naar 2 persoonskaarten - 1 met weergave afbeeldingsbestanden (waardenburg_johanna_pietronella_maria_612.html) en 1 van de vader (waardenburg_marinus_1032.html) zonder weergave , terwijl ze wbeide afbeeldingen gekoppeld hebben.
Ik zag in de brontekst van beide persoonskaarten het verschil, bij degene die wel afbeeldingsbestanden weergeeft staat een uitgebreid javascript. en juist dat mis ik bij de tweede.
In mijn archief zag ik van het bestand van de 2e persoonskaart (vader) wel het hele javascript vermeld.
Hoe kan het dat dit bij een nieuwe publicatie niet meer wordt weergegeven?
Met wat aanpassingen in index.html vwb mijn startpagina heb ik inmiddels de namenindex weer werkend.
Echter niet alle persoonskaarten hebben de eerder wel weergegeven afbeeldingsbestanden.
Ik heb gekeken naar 2 persoonskaarten - 1 met weergave afbeeldingsbestanden (waardenburg_johanna_pietronella_maria_612.html) en 1 van de vader (waardenburg_marinus_1032.html) zonder weergave , terwijl ze wbeide afbeeldingen gekoppeld hebben.
Ik zag in de brontekst van beide persoonskaarten het verschil, bij degene die wel afbeeldingsbestanden weergeeft staat een uitgebreid javascript. en juist dat mis ik bij de tweede.
In mijn archief zag ik van het bestand van de 2e persoonskaart (vader) wel het hele javascript vermeld.
Hoe kan het dat dit bij een nieuwe publicatie niet meer wordt weergegeven?
- Antoon
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 97
23 mrt 2021 20:51
De afwezigheid van het stuk javascript is het gevolg, niet de oorzaak. De javascript-code wordt maar opgenomen als er gekoppelde bestanden gevonden worden. Dat is hier niet het geval, en dus wordt de code ook niet opgenomen. Probeer vast te stellen wat er veranderd is. Worden de gekoppelde bestanden bij de vader wel opgenomen in een ander standaard rapport? Is Publiceren aangevinkt bij het gekoppelde materiaal van de vader?
- Jan Lakeman
- Auteur
25 mrt 2021 13:29
In de materiaallijst staan de afbeeldingen wel gekoppeld, maar maak ik van vader een persoonskaart aan, dan zie ik ook daar de afbeeldingen niet terug.
Voor alle zekerheid had ik eerst bestandscontrole en -reparatie uitgevoerd.
Voor alle zekerheid had ik eerst bestandscontrole en -reparatie uitgevoerd.
- Antoon
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 97
25 mrt 2021 13:33
Onder elke afbeelding op het tabblad Persoon staat een vakje Publiceren. Is dat aangevinkt?
- Jan Lakeman
- Auteur
25 mrt 2021 15:27
Dat staat inderdaad aangevinkt. Ik heb voor alle zekerheid ook bij meerdere gekeken, met name van personen die ik recent heb toegevoegd (met afbeeldingsbestanden). Ook daat stond Publiceren bij allen aangevinkt.
Ik denk dat ik de stamboom- en matariaalbestanden maar apart wegzet en Aldfaer van mijn pc ga verwijderen en opnieuw ga installeren. Zou dat een optie zijn?
Ik denk dat ik de stamboom- en matariaalbestanden maar apart wegzet en Aldfaer van mijn pc ga verwijderen en opnieuw ga installeren. Zou dat een optie zijn?
- Ruud de Ruiter
-
25 mrt 2021 15:59
Jan,
Opnieuw installeren is geen optie. Dat neemt de oorzaak niet weg
Misschien overbodig, want ik zie dat niet in voorgaande berichten, maar:
a) Je hebt toch wel in instellingen > rapporten > tekst de vink voor materiaal gezet?
b) En vallen die personen wel of niet onder het privacy filter
Opnieuw installeren is geen optie. Dat neemt de oorzaak niet weg
Misschien overbodig, want ik zie dat niet in voorgaande berichten, maar:
a) Je hebt toch wel in instellingen > rapporten > tekst de vink voor materiaal gezet?
b) En vallen die personen wel of niet onder het privacy filter
- Jan Lakeman
- Auteur
25 mrt 2021 16:15
Ruud bedankt voor jouw reactie.
Met een beetje schaamrood op de kaken: het vinkje stond uit.
Weet niet hoe dat komt, ik gebruik Aldfaer al vele jaren en het ging altijd goed.
Misschien bij een update gebeurd ofzo?
Ik heb een nieuw rapport laten genereren en het werkt weer zoals het hoort.
Deze personen vallen niet onder het privacy-filter.
Hartelijk bedankt
Met een beetje schaamrood op de kaken: het vinkje stond uit.
Weet niet hoe dat komt, ik gebruik Aldfaer al vele jaren en het ging altijd goed.
Misschien bij een update gebeurd ofzo?
Ik heb een nieuw rapport laten genereren en het werkt weer zoals het hoort.
Deze personen vallen niet onder het privacy-filter.
Hartelijk bedankt