Biologische ouders

Meer
22 mei 2020 17:52 #35245 door Heidi
Biologische ouders werd gestart door Heidi
Bij het publiceren op genealogie online blijken kinderen uit een huwelijk vermeld te worden als biologische kinderen. Bij het zelf genereren van een rapport in de vorm van een kwartierstaat binnen aldfaer staat er wel gewoon kind van...
Maar volgens de beheerder van genealogie online lijkt het probleem toch binnen aldfaer te bestaan.
Ik geef letterlijk zijn antwoord weer omdat mijn technische kennis op dit gebied tekort schiet. Ik zou graag zien dat de vermelding biologisch kind (weer) verdwijnt, ik hoop dan ook dat er een oplossing mogelijk is.
Citaat heer Coret van genealogie online:
"Ik heb er moeite mee om Genealogie Online op dit punt aan te passen. Het zou neer komen op het negeren van bepaalde waardes in GEDCOM bestanden van Aldfaer gebruikers.
Andere stamboomprogramma's maken van een ouder-kind relatie niet automatisch biologisch. De waarde PEDI wordt niet gebruikt tenzij het uitdrukkelijk gaat om biologische ouders, pleeg- of stief ouders.
En ook, als Genealogie Online deze aanpassing doet voor Aldfaer GEDCOM's en u gaat naar een ander stamboomprogramma of dienst dan zal deze ook weer de PEDI waardes van Aldfaer overnemen.
Kortom: het probleem ligt bij Aldfaer en zou daar dus aangepast moeten worden.
Voor het Aldfaer team (en wijs hen hier vooral op):
Wanneer de ouder-relatie "eigen" is, voer dan geen PEDI birth uit in het GEDCOM bestand.
Voeg een waarde "Biologisch" toe, voer dan PEDI birth uit in het GEDCOM bestand.
Verwijder de waar "Wettig", deze is in GEDCOM 5.5.1 niet gedefinieerd."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
22 mei 2020 18:06 #35246 door M. Mantel
Beantwoord door M. Mantel in topic Biologische ouders
Als aanvulling op hetgeen Heidi hierboven weergeeft:
In Aldfaer kan bij kinderen gekozen worden uit Biologische, Adoptie, Pleeg, Stief en Wettig. De laatste 4 zijn 'redelijk' duidelijk, omdat daar stukken aan ten grondslag liggen. Biologisch kan alleen aangetoond worden met een DNA test. Die heb ik in ieder geval niet van alle personen in Aldfaer.

• Anne van der Ploeg
  • Anne van der Ploeg's Profielfoto
  • Aldfaer-team
  • Aldfaer-team
Meer
22 mei 2020 23:26 #35256 door Anne van der Ploeg
Beantwoord door Anne van der Ploeg in topic Biologische ouders
Dag Heidi,

Het lijkt me beter dat de heer Coret de The FamilySearch GEDCOM 5.5.1 Specification Annotated Edition er nog eens op naslaat. Dat is de editie waaraan hij als reviewer zijn persoonlijke medewerking heeft verleend en die hij dus goed zou moeten kennen. Daarin is namelijk niets terug te lezen van wat de heer Coret in zijn reactie aan jou beweert. Ook in de door de heer Coret gepropageerde en door hem gereviewde specificatie van GEDCOM 5.5.5 (die overigens door een particulier is bedacht en daarom door geen enkel stamboomprogramma wordt ondersteund) staat niets dat zijn reactie staaft. Kortom, Aldfaer voldoet gewoon aan de standaard.

Ik begrijp uit de reactie van de heer Coret dat hij Genealogie Online niet op dit punt wil aanpassen. Sneu voor zijn gebruikers. Wij willen je daarentegen wél helpen. In de volgende versie van Aldfaer hebben we de oplossing voor je.

Met vriendelijk groet,
Anne van der Ploeg
Aldfaer-team

Meer
23 mei 2020 11:07 #35265 door M. Mantel
En wanneer kunnen we die nieuwe versie van Aldfaer verwachten? Ik hoop echt dat daarin het begrip 'biologisch' gebruikt gaat worden, waar het voor bedoeld is.

En is de nieuwe versie McAfee proof?

Meer
23 mei 2020 11:49 #35272 door Han Kortekaas
Beantwoord door Han Kortekaas in topic Biologische ouders

M. Mantel schreef : knip..............
En is de nieuwe versie McAfee proof?

Kennelijk legt u een McAfee verkeerde analyse, dat er een virus in de versie 8.1 zou zitten, neer als ware Aldfaer hier aan schuldig.
Uw bijdragen in dit forum zijn altijd zeer kritisch en dan begrijp ik niet dat u zo'n opmerking plaatst. U moet bij McAfee wezen.

Meer
23 mei 2020 12:41 #35277 door M. Mantel
Dat is jammer. Soms begrijp ik ook niet waarom er op dit forum zo 'makkelijk' naar een ander wordt gewezen, zoals McAfee.

Meer
23 mei 2020 17:33 #35297 door Heidi
Beantwoord door Heidi in topic Biologische ouders
Hartelijk dank voor uw antwoord, zoals gezegd ik ben enkel de boodschapper van technische termen die mijn kennis te boven gaan, maar ben zeer blij dat de volgende versie van aldfaer een oplossing zal bieden.
Met vr.groeten
Heidi

Meer
23 mei 2020 21:18 - 23 mei 2020 21:23 #35308 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Biologische ouders
vervallen
Laatst bewerkt 23 mei 2020 21:23 door Ruud de Ruiter.

Gemaakt door Kunena