Rapport FleXiTree V10.28 werkt niet meer na updat

Lees meer

Rapport FleXiTree V10.28 werkt niet meer na updat

14 aug 2021 21:38
#41866
Beste mensen,
Hebben er meer mensen last van dat Rapport FleXiTree V10.28 niet meer werkt niet meer werkt na de update naar versie 10 van Aldfaer
Na dat de groene balk is vol gelopen, gebeurt er niets meer
Ik kan wel op OK drukken, maar geen update van mijn gegevens
Onderaan staat in de details

Auteur han@hankortekaas.nl
Bij een groter bestand even geduld...........
Afgebroken wegens fouten in het sjabloon

Wat kan ik er aan doen om hem weer normaal wekend te krijgen?
Ik heb een documentje met de details toegevoegd
bij voorbaat mijn hartelijke dank

Aart

Bijlagen:

Lees meer

Re: Rapport FleXiTree V10.28 werkt niet meer na updat

15 aug 2021 03:04
#41868
Aart,
ik kan het rapport zonder meer draaien.
Probeer eens het volgende bestandje C:\Users\Aart\Documenten\aldfaer\Invoegtoepassingen\Bonus rapporten\-Alle sjablonen\Flexitree\personal_settings.cfg te verwijderen en start het sjabloon dan met de Ctrl toets + klik op naam van het sjabloon.

Er moet dan ten eerste een melding komen dat de sjabloon standaard instellingen worden gebruikt en het rapport stopt zodat onder in het rapportdetailvenster eventuele fouten getoond worden. Zo niet klik dan op OK waarna het rapport getoond wordt.

Lees meer

Re: Rapport FleXiTree V10.28 werkt niet meer na updat

15 aug 2021 16:59
#41880
Beste Han,
Ik heb je raad opgevolgd, helaas werkt het nog niet naar behoren.
De volgende dingen die gebeuren heb ik geprobeerd te beschrijven, hopelijk geeft dit de oplossing

Aan het einde van de details staat nog steeds:
Afgebroken wegens fouten in het sjabloon

Ik krijg ook de volgende melding:
De preferentie voor Overige feiten staat wel aangevinkt maar er zijn 0 categorieën.
Het sjabloon wordt wel af gemaakt

De persoonlijke instellingen zoals bij personen; volledige bestand wordt niet opgeslagen, resultaat is dat hij alleen het nageslacht van de hoofdpersoon toont

Groet

Aart

Lees meer

Re: Rapport FleXiTree V10.28 werkt niet meer na updat

15 aug 2021 18:44
#41883
Aart,
kun je mij het bestandje C:\Users\Aart\Documenten\aldfaer\Invoegtoepassingen\Bonus rapporten\-Alle sjablonen\Flexitree\log.html naar mijn emailadres sturen?

De melding over overige feiten betekent dat je hebt gekozen voor Overige feiten maar in Instellingen -> Tekst staat er geen vink bij Overige feiten.

Blijkbaar komt er wel een resultaat omdat je zegt dat het nageslacht wordt getoond van de hoofdpersoon.

Lees meer

Re: Rapport FleXiTree V10.28 werkt niet meer na updat

15 aug 2021 19:52
#41884
Heb het bestandje toegevoegd
Wat ik niet snap is dat ik nu een deel van het bestand krijg en voorheen het gehele bestand, iets doe ik niet goed denk ik

Bijlagen:

Lees meer

Re: Rapport FleXiTree V10.28 werkt niet meer na updat

15 aug 2021 23:46 - 15 aug 2021 23:47
#41887
het logbestand ziet er goed uit. Ik denk dat u bij het instellen van Flexitree bij de Tab Personen bent vergeten om het volledig bestand te selecteren en bij Overige feiten welke categorieën..
Laatst bewerkt 15 aug 2021 23:47 door Han Kortekaas.

Lees meer

Re: Rapport FleXiTree V10.28 werkt niet meer na updat

16 aug 2021 14:53
#41899
Bij personen kies ik telkens voor volledig bestand, de uitkomst is echter telkens nageslacht hoofdpersoon
Krijg ook nog steeds de melding onder in de rapportage: Afgebroken wegens fouten in het sjabloon
De beoogde pagina komt na op OK gedrukt te hebben ook niet altijd in beeld

Ik heb wel iets gelezen om de map van Aldfaer te hernoemen naar …_old en daarna alles opnieuw te installeren, is dat mogelijk een optie

Lees meer

Re: Rapport FleXiTree V10.28 werkt niet meer na updat

16 aug 2021 18:36
#41906
U zou inderdaad c:\Aldfaer kunnen hernoemen naar C:\Aldfaer_old maar dan ook C:\Users\Aart\Documenten\Aldfaer naar C:\Users\Aart\Documenten\Aldfaer_old.
Daarna installeert u Versie 10 en dan via Bestand -> Zoek Aldfaer bestanden met een vink bij de Stambomen en de C:\ mao zoekt u de laatste stamboom.
Controleer daarna of e.e.a. verbeterd is.
Zo ja, kopieer dan eventueel de andere mappen van Documenten\Aldfaer_old naar gelijknamige mappen in de nieuwe installatie.

Lees meer

Re: Rapport FleXiTree V10.28 werkt niet meer na updat

17 aug 2021 12:25
#41923
Beste Han,
Ik heb alles opnieuw geïnstalleerd.
Bij de instellingen van flexitree onthoud hij nu wel dat ik het volledige bestand wil gebruiken, alleen bij inclusief koppelingen met: moet ik steeds opnieuw de vinkjes plaatsen
Voordat ik flexitree opstartte heb ik in aldfaer alle feiten welke ik wil opnemen aangeklikt en deze zijn bij de feiten in flexitree keurig opgenomen
Het instellen van de startpersoon wordt niet onthouden, moet telkens opnieuw opgegeven worden.
Na het starten van het genereren van de website, helaas wederom geen resultaat in beeld en onderin het overzicht wederom de tekst
Afgebroken wegens fouten in het sjabloon.

Ik heb nog even een bijlage toegevoegd.

Hoop dat je er niet moedeloos van wordt

Met vriendelijke groet

Aart

Bijlagen:

Lees meer

Re: Rapport FleXiTree V10.28 werkt niet meer na updat

17 aug 2021 12:49 - 17 aug 2021 12:49
#41925
welk merk PC heeft u? Ik zie nl op het plaatje dat er vreemde tekens (voor blanko's) in voorkomen die er niet mogen staan.

Als u voor het volledige bestand kiest zijn er geen extra selectie nodig.
Laatst bewerkt 17 aug 2021 12:49 door Han Kortekaas.

Lees meer

Re: Rapport FleXiTree V10.28 werkt niet meer na updat

17 aug 2021 20:52
#41951
Ik heb een Asus laptop LAPTOP-N6NNQVPD
Intel(R) Core(TM) i5-8265U CPU @ 1.60GHz 1.80 GHz
8,00 GB (7,85 GB beschikbaar)
64-bits besturingssysteem, x64-processor

Lees meer

Re: Rapport FleXiTree V10.28 werkt niet meer na updat

19 aug 2021 16:09
#42007
Kan het mogelijk ook komen doordat mijndomein.nl de PHP-versie verhoogd heeft van 7,3 naar 7,4

Gemaakt door Kunena