Nieuwe computer en windows 11 maar kan geen materiaal meer toevoegen.

Lees meer

Nieuwe computer en windows 11 maar kan geen materiaal meer toevoegen.

16 aug 2022 17:18
#45710
De oude toegevoegde foto's zitten nog in de materiaalmap "C:\ users \ Lenovo \ documents \ aldfaer \ materiaal". Maar mijn computer is niet meer Lenovo maar Acer. Ligt het daaraan dat ik geen foto's meer kan toevoegen? Ik heb "Bestand controleren en repareren" al toegepast. Of ligt het aan Windows 11? Wat kan ik doen?

Lees meer

Re: Nieuwe computer en windows 11 maar kan geen materiaal meer toevoegen.

16 aug 2022 17:33 - 16 aug 2022 17:33
#45711
U gebruikte een niet standaard verwijzing naar het materiaal
Wat geeft Aldfaer als locatie waar het materiaal verwacht wordt ?
Zie Stamboom > Eigenschappen > Materiaal
Versleep via de verkenner de inhoud van de huidige map Materiaal naar die locatie
Laatst bewerkt 16 aug 2022 17:33 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

Re: Nieuwe computer en windows 11 maar kan geen materiaal meer toevoegen.

16 aug 2022 18:03
#45713
Freek,
het pad onder Stamboom -> Eigenschappen moet u correct zetten voor de nieuwe PC. Daarna kunt u Stamboom -> Bestandscontrole en -reparatie draaien waardoor de koppelingen hersteld worden.

Lees meer

Re: Nieuwe computer en windows 11 maar kan geen materiaal meer toevoegen.

17 aug 2022 00:32
#45714
Ik noemde al de locatie waar het materiaal verwacht wordt, maar die valt onder Lenovo. Dat is de oude locatie.

Lees meer

Re: Nieuwe computer en windows 11 maar kan geen materiaal meer toevoegen.

17 aug 2022 00:38
#45715
Lenovo springt weer terug als ik het vervang door Acer. Of betekent "correct zetten" iets anders?

Lees meer

Re: Nieuwe computer en windows 11 maar kan geen materiaal meer toevoegen.

17 aug 2022 09:10
#45716
Freek,

Nogmaals
Wat geeft Aldfaer als locatie waar het materiaal verwacht wordt ?
Zie Stamboom > Eigenschappen > Materiaal

wat staat daar ?

Lees meer

Re: Nieuwe computer en windows 11 maar kan geen materiaal meer toevoegen.

17 aug 2022 09:21
#45717
Achter die mapnaam staat een geel map-icoontje. Als u daar op klikt dan kunt u naar de juiste plek surfen waar de foto's staan. Dus niet zelf in de tekst wijzigen!

Lees meer

Re: Nieuwe computer en windows 11 maar kan geen materiaal meer toevoegen.

17 aug 2022 11:42
#45721
Daar staat: C:\Users\Lenovo\Documents\Aldfaer\Materiaal

Lees meer

Re: Nieuwe computer en windows 11 maar kan geen materiaal meer toevoegen.

17 aug 2022 11:58
#45722
Beste Han, je hebt mij al eerder goed geholpen,maar ik ben een volstrekte leek, al werk ik al 23 jaar met Aldfaer. Een pracht programma zolang er niets misloopt.
Als ik op het gele icoontje klik verschijnt linksboven een schermpje met een index. Druk ik dan op "Materiaal" of op "Photos" dan gebeurt er niets.

Lees meer

Re: Nieuwe computer en windows 11 maar kan geen materiaal meer toevoegen.

17 aug 2022 12:12
#45723
Freek,
In verkenner, wat volgt er na C:\Users\...... m.a.w. wat zijn de geruikersnamen?

Lees meer

Re: Nieuwe computer en windows 11 maar kan geen materiaal meer toevoegen.

17 aug 2022 16:00
#45726
Via Verkenner kan ik bij Afbeeldingen komen maar daar staat geen locatie-aanduiding bij.
Bij de Instellingen van Aldfaer staat onder Standaardmappen als locatie voor rapportuitvoer na C:\Users\fjder..... fjder zal dus de gebruikersnaam wel zijn.

Lees meer

Re: Nieuwe computer en windows 11 maar kan geen materiaal meer toevoegen.

17 aug 2022 18:17
#45727
Freek Derks schreef : ......Standaardmappen als locatie voor rapportuitvoer na C:\Users\fjder..... fjder zal dus de gebruikersnaam wel zijn.
Inderdaad. Wijzig de standaardmap voor materiaal van C:\Users\Lenovo\Documents\Aldfaer\Materiaal naar C:\Users\fjdr\Documents\Aldfaer\Materiaal en doe hetzelfde bij instelling Stamboom > Eigenschappen > Materiaal. Zorg dat alle afbeeldingen in zich op deze locatie bevinden. Draai vervolgens Bestandscontrole en -reparatie.

Gemaakt door Kunena