- Bedankjes 0
Onedrive
- Sieben
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Onedrive
01 dec 2025 11:12
Ik gebruik Aldfaer al jarenlang voor meerdere stambomen. En ook al enkele jaren met .aldf bestandensamen met de bijbehorenden materiaalbestanden in Onedrive. Doel: Delen met andere computers en een volledige back-up. Sinds versie 12 zie ik overal problemen opkomen bij o.a. mijn oud-cursisten vanwege de melding, en het niet meer kunnen aanmaken van een nieuwe stamboom. Als ik door het forum scan, dan wordt ik daar niet vrolijk van de geboden oplossingen/aanbevelingen. Er wordt voorbijgegaan aan enkele ontwikkelingen zoals het toegenomen Cloud gebruik en ook aan het feit dat veel ouderen onvoldoende vaardigheden hebben op het gebied van computergebruik. Sommige krijgen de melding en weten zelfs niet dat ze onedrive gebruiken. Denk ook eens aan Office 365 gebruikers, waarbij de cloud nagenoeg automatisch aan de orde is, met name voor de hoofdmap documenten. Als Aldfaer niet aangepast kan worden aan deze ontwikkelingen zal het zijn - overigens grote - waarde verliezen, en dat zou heel jammer zijn.