Overname gegevens in Aldfaer van broer

Lees meer

Overname gegevens in Aldfaer van broer

24 jul 2025 10:58
Geachte,Is het mogelijk om de gegevens van mijn broer Leo Ryssaert, die overleden is in 2018, over te nemen. Zijn weduwe heeft mij alle documentatie over onze stamboom doorgespeeld en ik wil dit graag verderzetten. Ik weet dat Leo al heel wat gegevens heeft ingevoerd in jullie programma en ik wil dit niet verloren laten gaan maar ik wil dit ook niet allemaal opnieuw invoeren.Is dit mogelijk? Mijn broer Leo Ryssaert, geboren 19460504 te Antwerpen en overleden 20180122 te Wilrijk. Mijn gegevens: Hilda Ryssaert, geboren 19620923 te Antwerpen.Hopelijk krijg ik van jullie spoedig nieuws!Hilda

Lees meer

Re: Overname gegevens in Aldfaer van broer

24 jul 2025 13:59 - 24 jul 2025 14:14
Hilda,
Installeer de nieuwste versie van Aldfaer via  Aldfaer 11.1 .
Zoek  in verkenner op de pc van uw broer naar  de map Stambomen. In deze map staat een bestand met de extensie aldf. Kopieer deze map en plakken in de map Stambomen op uw pc.
Kopieer de inhoud van de map Materiaal van pc broer naar uw pc.
Start Aldfaer > menu Bestand > Open > navigeer naar het stamboombestand > Open.
Controleer vervolgens in Extra > Instellingen en in Stamboom eigeschappen (voor de map Materiaal) of deze correct zijn.
Vink desnoods in de instelling voor Veiligeheidskopie 'Automatische veiligeidskopie' bij afsluiten aan. Bevestig het maken van een veiligheidskopie bij afsluiten. 

Een standaardinstallatie van Aldfaer is zoals in bijlage.

Om misbruik te vermijden is het aanbevolen geen persoonlijke gegevens te vermelden op de forum.

Nota: Aldfaer is geen online programma. Het programma staat lokaal op de pc.

Bijlagen:

Laatst bewerkt 24 jul 2025 14:14 door JayCee.

Lees meer

04 aug 2025 12:12
Beste,
We hebben alle stappen doorlopen en de overzetting van mijn broer zijn computer naar die van mij is goed verlopen MAAR ik krijk volgende melding als ik een bastand wil openen.
8 Dit bestand is gemaakt in een eerdere versie en kan niet automatisch worden geconverteerd. Gebruik GEDCOM-import of converteer de stanboom via versie 10.1 (te vinden op www.aldfaer.net )
gegevens bestand:
stamboom.aldf      Veiligh.Kopie   6.1    224   2013-12-28 16:20  c:\Aldfaer\Veiligheidskopieën_201603011520.alx
Ik heb geprobeerd met versie 10.1 maar ook hier krijg ik dezelfde melding
Hoe kan ik dit oplossen?
Hilda 

Bijlage:

Bestandsnaam: Meldingnao...Leo.docx
Bestandsgrootte:47 KB

Bijlage:

Bestandsnaam: Meldingnao...Leo.docx
Bestandsgrootte:47 KB

Lees meer

04 aug 2025 14:03
Uit het bericht blijkt dat het om een bestand gaat van versie 6.1 Daarvoor moet je 7.2 gebruiken en vervolgens 8.1 en 10.1.

Maar voor de simpelheid mag het *.aldf van uw broer naar mijn email gestuurd worden. 
Zie onder 'Lees meer' mijn emailadres

Gemaakt door Kunena