Versie 9 nieuw functie: Materiaallijst Niet gekoppelde bestanden

• Vanhouche Victor
  • Vanhouche Victor's Profielfoto Onderwerp Auteur
Meer
09 mrt 2021 16:47 #39876 door Vanhouche Victor
Meerdere malen ondervonden dat niet gekoppelde bestanden in werkelijkheid toch gekoppeld zjjn !In bijlage een screenprint met een voorbeeld!linksboven een stuk materiaallijst met een geselecteerd vb ; onderaan een stukje van de basismap van het materiaal.Rechtsboven het hoofdscherm van het vb met daarin het uitklapvenster met het pad van waar het materiaal komt Zie daar geen fouten die een verklaring zouden zijn van niet gekoppeld te zijn !Iemand een verklaring voor ?Vind deze nieuwe functie zeer nuttig want door de jaren heen door allerlei foutjes kan de materiaallijst vervuilen.Maar het zou wel betrouwbaar moeten zijn.GroetenVictor
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
09 mrt 2021 17:30 #39885 door Han Kortekaas
Victor,
het valt mij op dat in de info venster een sumbap geschreven is met een kleine letter, terwijl Aldfaer een Hoofdletter aangeeft.
Ik heb het vermoeden dat er submappen verschoven/hernoemd zijn.
Draai een Stamboom > Bestandcontrole en -reparatie.
Overigens een hoofdmap die alleen naar Materiaal (zonder submappen , zou al voldoende zijn!

Meer
09 mrt 2021 17:42 #39886 door Aremeef
Ook hier eenzelfde ervaring: van de 5338 bestanden zouden er 17 (jpg’s) niet gekoppeld zijn. Na controle bleken ze allemaal wel gekoppeld, enkelen zelfs meerdere keren. Bestandscontrole en reparatie geeft geen verandering. Nog geen idee over mogelijke oorzaak. Het zijn wel steeds dezelfde bestanden. Ontkoppelen en opnieuw koppelen heeft geen resultaat. Alles staat bij elkaar in één map.

Meer
09 mrt 2021 19:44 #39889 door Paul Kallenberg
Beantwoord door Paul Kallenberg in topic Versie 9 nieuw functie: Materiaallijst Niet gekoppelde bestanden
Victor,

Het heeft inderdaad te maken met het gebruik van hoofdletter (zo staat het vermoedelijk ook in de Windows verkenner) en kleine letter (zo staat het in Aldfaer opgeslagen). Dat is een verbeterpunt voor de volgende versie.

Op dit moment kan je het mogelijk oplossen door de submap Grafzerken in de Windows verkenner te wijzigen in grafzerken, tenzij je in de loop der tijd bij het koppelen van bestanden Grafzerken en grafzerken door elkaar hebt gebruikt.

Paul

Meer
09 mrt 2021 19:44 #39890 door Paul Kallenberg
Beantwoord door Paul Kallenberg in topic Versie 9 nieuw functie: Materiaallijst Niet gekoppelde bestanden
Areneef,

Is het bij jou ook te verklaren uit het door elkaar gebruiken van hoofd- en kleine letters?

Paul

Meer
09 mrt 2021 22:18 #39897 door Aremeef
@Paul
Dat lijkt het bij mij niet. Het hoofdlettergebruik in het pad voor de map Materiaal is in verkenner exact gelijk aan de verwijzing onder eigenschappen in Aldfaer. Geen gebruik geen submappen onder Materiaal. Ik gebruik hoofdletters in de bestandsnamen voor de jpg’s (voor en achternaam personen met extra aanduidingen), maar dat is voor alle bestanden gelijk. Ik zie daar zo geen bijzonderheden in.

Meer
09 mrt 2021 23:08 #39899 door Han Kortekaas
@Areneef
toevallig spaties gebruikt of vreemde tekens die Aldfaer omzet naar underscores?

Meer
10 mrt 2021 05:43 #39900 door De Coster René
Beantwoord door De Coster René in topic Versie 9 nieuw functie: Materiaallijst Niet gekoppelde bestanden
Victor,

Kun je ook eens je 'Stamboom-Eigenschappen' laten zien.

Meer
10 mrt 2021 09:06 #39904 door Aremeef
@Han
In de bestandsnamen zijn geen vreemde tekens gebruikt, wel spaties. Maar daarin onderscheiden de foutief als niet gekoppeld aangeduide bestanden zich niet van de anderen. Evenmin in grootte kB. Misschien wel goed om op te merken, dat de als niet gekoppeld aangeduide bestanden zich ook in de lijst gekoppelde bestanden bevinden. Dus in beide lijsten.

Meer
10 mrt 2021 09:13 #39905 door Paul Kallenberg
Aremeef,

Kan je een plaatje maken zoals Victor dat in zijn eerste bericht heeft gedaan. Dus met de lijst van niet-gekoppelde bestanden en een Informatie-venster dat de padnaam van een gekoppelde bestand laat zien dat in de lijst met niet-gekoppelde bestanden staat. Dat Informatie-venster krijg je door de Shift-toets ingedrukt te houden en op de foto in het hoofdvenster te klikken.

Paul

Meer
10 mrt 2021 09:40 - 10 mrt 2021 10:18 #39907 door Ruud de Ruiter
Paul,
Misschien helpt deze

Mogelijke oorzaak? eerste bestand met hoofdletter overschreven met een "nieuwe" naam met kleine letter ?
of
na koppeling bestandsnaam gewijzigd naar kleine letter ?
Bijlagen:
Laatst bewerkt 10 mrt 2021 10:18 door Ruud de Ruiter. Reden: overschrijven

Meer
10 mrt 2021 10:20 #39913 door Aremeef
@Paul
Om privacy reden wens ik geen plaatjes openbaar te maken. Maar het getoonde pad met de shift op een plaatje in het hoofdvenster is bv: D:\Aldfaer\Familienaam\Materiaal\Tilloy Brit Cem.JPG (hierbij is ‘Familienaam’ aangepast).
Hierbij valt mij nu op, dat de extensie bij verdachte bestanden op deze wijze in hoofdletters wordt gegeven. In verkenner zijn het alleen kleine letters jpg. In de materiaallijst niet-gekoppeld zijn het ook kleine letters, maar in de lijst gekoppeld staan enkel de afwijkende bestanden om voor mij duistere reden met hoofdletters JPG onder de kolom Naam. In IrfanView opnieuw opslaan met geforceerde kleine letter extensie geeft geen verbetering. Misschien is dit voor jullie toch een verklaarrichting?

Gemaakt door Kunena