aldfaer en mac

• Lootens Daniel
  • Auteur
Lees meer

aldfaer en mac

10 sep 2015 20:47
dag Wim,

Ik heb de procedure gevolgd zoals door U voorgesteld, heb een mac met besturing OSX yosemite doch het is mij niet gelukt aldfaer te doen starten, mijn mac zegt dat er geen programma aanwezig is dat draait op windows.

wat te doen, alvast bedankt voor uw reactie en hulp

mvg

daniel lootens, waasmunster belgie
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: aldfaer en mac

13 sep 2015 15:07
Daniel,
Dit was je eerste bericht in dit forum.
Betreft dit de installatie procedure van Wim Rozendaal volgens de veelgestelde vragen ? Diverse Mac gebruikers hebben hiermede geen problemen gehad en zeker niet dit systeembericht.
Ik vermoed dat je de procedure niet volledig hebt uitgevoerd.
Ik heb geen Mac, dus kan dat niet controleren.
Onderwerp is gesloten.
  • Lootens Daniel
  • Auteur
Lees meer

13 sep 2015 15:58
dag Ruud,

Bedankt voor uw reactie Het gaat inderdaad over de procedure die Wim Roozendaal heeft opgesteld. Naar mijn mening heb ik deze goed uitgevoerd maar geen geluk. Ik krijg, bij het lanceren van aldfaer het volgende antwoord van de computer: het windows programma is niet geconfigureerd voor deze computer.
Hoe kunnen we dit oplossen

Ik heb ook XQuartz-2.7.7.dmg gedownload en geinstalleerd die moet mogelijk meken om windows programmas op mac te draaien . Dit geeft mij versie OSX 11

alvast bedankt voor uw reactie
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

14 sep 2015 08:48
Daniël,

welke procedure heb je uitgevoerd? Die met de dmg download van www.aldfaer.net/sitemap/files/downloads/aldfaer.dmg ? Of de oude die op de wiki heeft gestaan. De dmg procedure werkt alleen met OSX 10.7 en later. e oude procedure wordt in het geheel niet meer ondersteund.
Welke versie van OX je hebt kan je controleren door op het appeltje links oven te klikken en te kiezen voor "over deze MAC".

Mocht je er met deze tips nog niet uitkomen dan kan ik wel een keer op afstand meekijken wat er aan de hand is. Voeg daartoe uw email adres toe aan het profiel op het forum, zodat ik via email een afspraak kan maken.
Onderwerp is gesloten.
  • Lootens Daniel
  • Auteur
Lees meer

14 sep 2015 21:17
dag Wim,

Mijn versie is 10.10.3 besturing. Ik heb de ...dmg gedownload van de aldfaersite. Het pakket WINE moet ik dat zelf ook installeren of gebeurt het automatisch bij de installatie van aldfaer. In uw installatie-
procedure zelf spreekt u niet over het pakket WINE.

alvast bedankt voor uw hulp.

mvg

daniel lootens

E-mail adres: daniel.lootens@compaqnet.be
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

15 sep 2015 18:19
Hallo Daniël,

Je schrijft dat ik het in mijn procedure niet over Wine heb. Daarin vergis je je echter want eer staat in de procedure:

" Om een Windows programma op een MAC te kunnen gebruiken moet u eerst meerdere pakketten
(waaronder Wine) downloaden en op uw MAC installeren.
Aldfaer.dmg bevat in 1 enkele MAC app alle benodigde software."

Uit de verdere tekst blijkt dat Wine bij de benodigde software hoort die aldfaer.dmg verzorgt.

Dat brengt mij op de vraag wat er bij jou fout gaat. Om dat te bekijken (middels teamviewer) stuur ik je een bericht buiten het forum om.

Groet,
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena