Printen

Lees meer

Printen

09 feb 2016 10:53
Ik heb een probleem met het printen van overzichten.
Na het uitvouwen van de rij boven het overzicht doet het printertje helemaal niet.
Ook bij instellingen geeft hij de juiste printer aan (i.c. Epson WF-2530) maar vervolgens doet het printer-icoontje helemaal niets.
Ik had dit probleem niet bij vorige versies van El Capitain.
Een goede suggestie wordt door mij verwelkomt.
Willem Canneman
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Printen met EL Capitan

09 feb 2016 12:45
titel gewijzigd zodat het duidelijk is dat dit niet een Windows versie betreft
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Printen

11 feb 2016 11:57
Canneman,

Ook bij mij werkt het printen van een overzicht niet wanneer ik dat direct vanuit het Aldfaer venster met het overzicht probeer te doen. Overigens werkt ook d knop met de wereldbol niet goed. Waardoor het niet mogelijk is om het overzicht met een enkele druk op d knop in Safari oid te laten zien.
Er is wel een goede work-around beschikbaar: Zorg dat de naam van het bestand waar het overzicht in is opgeslagen volledig is te lezen (zie bijlage). Schrijf die naam op of onthoud hem. Start nu je standaard browser en op het bestand, met dien verstande dat het deel c:\user\....\aldfaer nu moet worden: /gebruikers/..../documenten. Vervolgens kan ej printen, opslaan als pdf etc.

Aangezien dit een werkende oplossing is, en Aldfaer van origine echt voor Windows is, ben ik niet voornemens hier verdere energie i n te steken

Groet,

Bijlagen:

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Canneman
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

13 feb 2016 17:02
Beste Wim,

Ik heb je instructies opgevolgd, maar helaas geen enkel resultaat.
Dus: het resultaat opgeschreven en weergegeven in een aparte browser.
Kun je me nog een vingerwijzing geven?
Bij voorbaat dank,

Willem Canneman
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

23 feb 2016 14:19
Willem,

mijn excuses dat je zo lang hebt moeten wachten op een reactie. Mocht het probleem nog steeds niet zijn opgelost, stuur dan even een mailtje buiten het forum om (door op mijn naam te klikken) met je telefoonnummer en wanneer je tijd hebt zodat ik via teamviewer kan kijken wat er aan de hand is.

Groet,
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

26 feb 2016 16:01 - 26 feb 2016 16:04
Allen,

ik heb met der. Canneman een sessie met Teamviewer gedaan. Daarbij heb ik moeten vaststellen dat er een kleine fout is geslopen in mijn eerdere instructies. De juiste tekst moet zijn:

Zorg als het rapport dat je wilt printen in aldfaer wordt getoond dat de naam van het bestand waar het overzicht in is opgeslagen volledig is te lezen. Schrijf die naam op of onthoud hem. Ga nu met de Finder naar het bestand met de onthouden naam, met dien verstande dat het deel c:\user\....\aldfaer nu moet worden: /gebruikers/..../documenten/aldfaer. Open het bestand en vervolgens kan je printen, opslaan als pdf etc vanuit je standaard Mac browser.

Overigens staan in de map \gebruikers\...\documenten\aldfaer\rapportuitvoer alle rapporten di ene hebt aangemaakt. Afhankelijk van het rapport met een begrijpelijke naam of met een nummer.

Groet
Laatst bewerkt 26 feb 2016 16:04 door Wim Rozendaal.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena