koppeling bestand in persoonsblad

• Gert
  • Auteur
Lees meer

koppeling bestand in persoonsblad

05 jul 2016 22:01 - 05 jul 2016 22:03
Goededag,
Ik ben nieuw op het forum, maar al een paar jaar gebruiker van Aldfaer en sinds een half jaar overgestapt op een MacBook Pro, met OS-X El Capitan versie 10.11.5 besturing. Ik heb Aldfaer zojuist geïnstalleerd en het draait best wel goed. Tot nu toe heb ik een tweetal problemen waar ik nog geen oplossing voor heb kunnen vinden.

Als ik een bestaand koppel aan het tabblad "persoon" krijg ik de melding: "Kan bestand niet tonen. C:\Users\G.Schouwstra\Documents\Aldfaer\Materiaal\Testbestand.png"

Na opslaan krijg ik de melding: "Er is een fout opgetreden bij het bewaren" Daarna kan ik niet meer afsluiten via de rode knop, wel via het commando "stop" bij de Aldfaer knop in het dock. Maar alle wijzigingen worden wel gewoon opgeslagen. Ik raak dus geen nieuw ingevoerde gegevens kwijt.
Laatst bewerkt 05 jul 2016 22:03 door Gert.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: koppeling bestand in persoonsblad

05 jul 2016 23:14
Heeft u wel bij Stamboom - Eigenschappen bij Materiaal het pad vermeld naar C:\Users\G.Schouwstra\Documents\Aldfaer\Materiaal\
Alleen op die manier kan Aldfaer de koppeling leggen naar bestanden.
Onderwerp is gesloten.
  • Gert
  • Auteur
Lees meer

06 jul 2016 12:25 - 06 jul 2016 12:25
Beste Han, bedankt voor de snelle reactie.
Ja, dat veld staat wel goed ingevuld.

En als ik dan probeer te koppelen krijg ik:
"Het bestand staat niet op de locatie die is opgegeven bij de Eigenschappen"
Met daaronder de knoppen "Maak kopie" "Verplaats" en "Annuleer".

Kies ik "Maak kopie" dan loopt Aldfaer vast.
Kies ik "Verplaats" dan krijg ik de melding: "Kan bestand niet tonen" met het gekozen pad in rode tekst. Ook dan loopt Aldfaer vast.
In dat geval verdwijnen de drie rood-oranje-groene knoppen. Ik kan dan alleen nog afsluiten via "stop" in het dock.

Ook als ik wat ga testen door in Eigenschappen een pad naar een andere map aan te wijzen, loopt Aldfaer gelijk vast
Laatst bewerkt 06 jul 2016 12:25 door Gert. Reden: tekstcorrectie
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

06 jul 2016 14:00
Dus wat staat er onder Menu > Stamboom > Eigenschappen
Dat zou moeten zijn:
C:\Users\G.Schouwstra\Documents\Aldfaer\Materiaal\
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Gert
Onderwerp is gesloten.
  • Gert
  • Auteur
Lees meer

06 jul 2016 22:48
Ja, dat klopt. dat is het pad wat is ingesteld.
Onderwerp is gesloten.
  • Gert
  • Auteur
Lees meer

08 jul 2016 17:55 - 08 jul 2016 17:56
Ik ben er nog niet uit, weet iemand nog een oplossing?

Bij het opslaan en ook na uitvoeren van bestandsherstel krijg ik de volgende melding, waarbij Aldfaer vastloopt:
Het gekke is dat de gewijzigde gegevens niet verloren gaan.

Bijlagen:

Laatst bewerkt 08 jul 2016 17:56 door Gert. Reden: toevoeging
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

09 jul 2016 16:57
Gert,
Ik heb onvoldoende kennis van de Mac om verdere aanwijzingen te geven. Ik hoop dat Wim Rozendaal dit leest en reageert...
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

11 jul 2016 12:21 - 11 jul 2016 12:23
Gert,

mijn excuses dat je even hebt moeten wachten op een antwoord van mij. Vakantietijd moet je maar denken.

Ik ga er van uit dat je de installatie van Aldfaer hebt gedaan zoals staat beschreven in
aldfaer.net/sitemap//index.php?q=node/11191 en de DMG die van daar is te downloaden.

Zou je eens kunnen proberen of het wel werkt als je de gebruikte paden wat aanpast. De verwijzingen naar de mappen waar Aldfaer de bestanden standaard opslaat zijn vanuit aldfaer (op mijn machine in ieder geval):
C:\Users\...\My Documents\Aldfaer\Gedcom
C:\Users\...\My Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen
C:\Users\...\My Documents\Aldfaer\Materiaal
C:\Users\...\My Documents\Aldfaer\Rapportuitvoer
C:\Users\...\My Documents\Aldfaer\Stambomen
C:\Users\...\My Documents\Aldfaer\VeiligheidsKopieën

of altternatief met een aanduiding naar het bestandssysteem van de Mac zelf:
Z:\Users\...\Documents\Aldfaer\Materiaal etc

Indien je de bestanden vanuit een Mac programma wilt benaderen gebruik dan
/Users/.../Documents/Aldfaer/Materiaal etc

in alle bovenstaande paden wordt ... de naam van het gebruikersprofiel waaronder je Aldfaer hebt geïnstalleerd.
Laatst bewerkt 11 jul 2016 12:23 door Wim Rozendaal. Reden: tikfout
Onderwerp is gesloten.
  • Gert
  • Auteur
Lees meer

11 jul 2016 14:19
Dag Wim,

Dank je wel voor je reactie. Alle begrip voor de vakantietijd, ik ga zelf ook over een week en zal dan wat minder vaak in de lucht zijn.
Ik heb inderdaad diezelfde door jou aangegeven installatiehandleiding gebruikt en daarbij geen problemen ondervonden.

Ook bij aangepaste paden werkt het niet. Ik had een extra map toe gevoegd, die wordt wel gevonden, maar zodra ik het pad probeer op te slaan, loopt Aldfaer helemaal vast en slaat niet op. Ik moet het programma dan weer opnieuw opstarten.

Het nu gebruikte pad is:
Macintosh HD\Gebruikers\gertschouwstra\Documenten\Aldfaer\......
Bij het invullen van het alternatieve pad via Z:\ loopt Aldfaer ook gelijk na het opslaan vast.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

11 jul 2016 22:35
Gert,

kan je me buiten het forum om (klik op mijn naam naast de berichttekst en klik dan op het mailadres) laten weten wanneer het jou uitkomt dat ik even met Teamviewer op jouw systeem meekijk om op die manier mogelijk te ontdekken wat er fout gaat?Als je niet weet wat Teamviewer is en kan, en dus ook niet of je er wel gebruik van wilt maken kijk dan even op www.teamviewer.com
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

11 jul 2016 22:36
Gert,

kan je me buiten het forum om (klik op mijn naam naast de berichttekst en klik dan op het mailadres) laten weten wanneer het jou uitkomt dat ik even met Teamviewer op jouw systeem meekijk om op die manier mogelijk te ontdekken wat er fout gaat?Als je niet weet wat Teamviewer is en kan, en dus ook niet of je er wel gebruik van wilt maken kijk dan even op www.teamviewer.com
Onderwerp is gesloten.
  • Gert
  • Auteur
Lees meer

14 jul 2016 11:58
Probleem is opgelost door Wim met gebruikmaking van Teamviewer 11. Bedankt.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena