- Bedankjes 0
Aldfear en Hifh Sierra
- Harrie Scholtens
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Aldfear en Hifh Sierra
26 sep 2017 16:17
Ik heb High Sierra gedownload, maar nu start Aldfear niet meer op. Iemand anders ook deze ervaring en weet iemand misschien hoe dit opgelost kan worden?
- NN
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Aldfear en Hifh Sierra
26 sep 2017 23:10 - 26 sep 2017 23:11
Misschien biedt
dit
enige verduidelijking, met name dit : 'Zo wordt het nieuwe Apple File System geïntroduceerd op macOS (eerder dit jaar werd het al uitgerold voor iOS).' trok mijn aandacht. Wellicht is dat de boosdoener?
Laatst bewerkt 26 sep 2017 23:11 door NN.
- Han Kortekaas
-
27 sep 2017 09:47 - 27 sep 2017 09:47
Ik denk dat het Windows simulatieprogramma wat u heeft (Wine??) nog niet geupdate is naar het nieuwe OS en derhalve heeft u een probleem.
Laatst bewerkt 27 sep 2017 09:47 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Harrie Scholtens
- Harrie Scholtens
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
27 sep 2017 12:23
Piet en Han, dank voor de reactie. Ik heb er inderdaad APFS op staan, maar of dit de boosdoener is? Op de Wine site staat nog geen update voor OS 10.13 (High Sierra). Wellicht dat Wim Rozendaal weer zo vriendelijk wil zijn om een paar testjes uit te voeren? Bij voorbaat dank.
- E.H.C. Huuskes
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: openen Aldfaer
28 sep 2017 20:06
Onlangs MAC geüpdatet naar macOS High Sierra. Gevolg is dat ik Aldfaer niet meer kan openen! Heeft U een oplossing?
- Wim Rozendaal
-
29 sep 2017 16:53
Beste gebruikeors van Aldfaer op de Mac,
Voordat ik de aanpassingen kan maken om het pakket onder High Sierra te kunnen gebruiken ben ik afhankelijk van andere pakketten die eerst geupdate moeten worden. Ik heb geen idee wanneer dat gaat gebeuren dus voorlopig heeft u de keuze
High sierra zonder aldfaer, of
Aldfaer zonder high sierra.
In de hoop op een spoedig beter bericht
Voordat ik de aanpassingen kan maken om het pakket onder High Sierra te kunnen gebruiken ben ik afhankelijk van andere pakketten die eerst geupdate moeten worden. Ik heb geen idee wanneer dat gaat gebeuren dus voorlopig heeft u de keuze
High sierra zonder aldfaer, of
Aldfaer zonder high sierra.
In de hoop op een spoedig beter bericht
- Harrie Scholtens
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
29 sep 2017 18:34
Dank voor de reactie Wim. Dat wordt geduldig afwachten.
- Wim Rozendaal
-
09 okt 2017 17:38 - 09 okt 2017 17:40
Willen de gebruikers van Aldfaer op de MAC die al op high siërra zitten voor mij het volgende testen? Zelf heb ik nog geen high siërra, maar ik heb op internet een tip gevonden die er voor moet zorgen dat het wel werkt.
Download van www.aldfaer.net/sitemap/files/downloads/aldfaer_HS.dmg . Installeer volgens de instructie in het leesmijeerst document.
Graag terugkoppeling of het werkt.
Download van www.aldfaer.net/sitemap/files/downloads/aldfaer_HS.dmg . Installeer volgens de instructie in het leesmijeerst document.
Graag terugkoppeling of het werkt.
Laatst bewerkt 09 okt 2017 17:40 door Wim Rozendaal.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Harrie Scholtens
- Harrie Scholtens
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
09 okt 2017 21:38
Hallo Wim,
Ik heb het nieuwe programma over het oude heen gezet en mijn stamboom bestand geladen en het werkte. Daarna Aldfaer afgesloten en nog eens opgestart, met hetzelfde resultaat. Ik zal er nu mee gaan werken, maar dat moet lukken denk ik.
Hartelijk dank!
Ik heb het nieuwe programma over het oude heen gezet en mijn stamboom bestand geladen en het werkte. Daarna Aldfaer afgesloten en nog eens opgestart, met hetzelfde resultaat. Ik zal er nu mee gaan werken, maar dat moet lukken denk ik.
Hartelijk dank!
- HANNON
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
14 okt 2017 17:07 - 14 okt 2017 17:34
Beste Wim,
Ik heb dat gedownload en dan het leesdocument gevolgd. Probleem is dat dit document niet up to date is, onder High Sierra bevindt zich in Syteemvoorkeuren>Beveilging en Privacy geen mogelijkheid "Elke willekeurige bron" te selecteren.
Ik dan Apple Care gecontacteerd die mij bevestigd heeft dat dit zo is in High Sierra. Hebben mij wel gezegd hoe toch zo een programma te installeren indien het onder Mac kan werken.
Ik heb het icoontje Aldfaer dan toch gesleept naar Programma's , getracht dat te openen maar dan een melding gekregen dat dit een programma is dat niet door Apple gekend is. Met op het vakje ? (vraagteken) kan men dan toch verder en heb ik dat geïnstalleerd.
Dan werkt het , maar wel met volgende probleem; melding "Geen stamboom", ben dan gaan zoeken in mijn bestanden op de Mac en heb dit ingeladen.
In elk geval dank voor het aangepaste programma
Ik heb dat gedownload en dan het leesdocument gevolgd. Probleem is dat dit document niet up to date is, onder High Sierra bevindt zich in Syteemvoorkeuren>Beveilging en Privacy geen mogelijkheid "Elke willekeurige bron" te selecteren.
Ik dan Apple Care gecontacteerd die mij bevestigd heeft dat dit zo is in High Sierra. Hebben mij wel gezegd hoe toch zo een programma te installeren indien het onder Mac kan werken.
Ik heb het icoontje Aldfaer dan toch gesleept naar Programma's , getracht dat te openen maar dan een melding gekregen dat dit een programma is dat niet door Apple gekend is. Met op het vakje ? (vraagteken) kan men dan toch verder en heb ik dat geïnstalleerd.
Dan werkt het , maar wel met volgende probleem; melding "Geen stamboom", ben dan gaan zoeken in mijn bestanden op de Mac en heb dit ingeladen.
In elk geval dank voor het aangepaste programma
Laatst bewerkt 14 okt 2017 17:34 door HANNON. Reden: Nu wel problemen ondervonden. Muisklik functioneert niet correct. Gewoon een voorbeeld - Bij aanklikken van een persoon onder kinderen, springt men niet naar die persoon maar naar daaropvolgende.
- HANNON
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
17 okt 2017 10:14
Hallo Harrie
Ik werk ook met High Sierra . (zie mijn bericht aan Wim Rozendaal). Stamboom wordt ingeladen maar heb veel problemen met selecteren (zowel met pad als met muis) en zaken die niet correct verlopen, bv. indien meerdere personen onder rubriek 'partner' , springt naar volgende die met dubbelklik dan wel verschijnt; hetzelfde met kinderen indien meerdere kinderen. Aanklikken van iemand vermeld onder rubriek gezin , zelfde probleem.
Ander probleem : genereren van rapporten , bv. kwartierstaat , het rapport wordt gegenereerd maar verschijnt niet.
Ik werk ook met High Sierra . (zie mijn bericht aan Wim Rozendaal). Stamboom wordt ingeladen maar heb veel problemen met selecteren (zowel met pad als met muis) en zaken die niet correct verlopen, bv. indien meerdere personen onder rubriek 'partner' , springt naar volgende die met dubbelklik dan wel verschijnt; hetzelfde met kinderen indien meerdere kinderen. Aanklikken van iemand vermeld onder rubriek gezin , zelfde probleem.
Ander probleem : genereren van rapporten , bv. kwartierstaat , het rapport wordt gegenereerd maar verschijnt niet.