Aldfaer venster "open Stamboom"

• Groot
  • Auteur
Lees meer

Aldfaer venster "open Stamboom"

09 okt 2017 14:58
Sinds kort overgestapt van Windows naar OSMac. Aldfaer volgens instructie geïnstalleerd. ook de stamboom op de Mac geplaatst.
In Aldfaer Open Stamboom gekozen, maar in het geopende venster kan ik niet de mappen op mijn Mac zien. Het lijkt een voorgeprogrammeerde mappen structuur waar in ik niet vrij ben de map te kiezen waarin de stamboom staat.
Wat kan ik hier aan veranderen zodat Aldfaer de juiste stamboom gaat openen?
bij voorbaat bedankt.
Cees
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Aldfaer venster "open Stamboom"

09 okt 2017 16:16
Ben niet erg thuis in Mac maar mag veronderstellen dat het wel zal werken:
Via menu Bestand > Zoek Aldfer-bestanden > Stambomen aanvinken.
Onderwerp is gesloten.
  • Groot
  • Auteur
Lees meer

09 okt 2017 16:49
Ja, dat heb ik inmiddels al gedaan en na een lange tijd vindt Aldfaer inderdaad stambomen, die aanklikken wordt de stamboom ook geopend.
Ik heb toen die stamboom opgeslagen, in een door mij gekozen lokatie. Na afsluiten Aldfaer en opnieuw openen is die lokatie niet in het venster open stamboom niet meer terug te halen.
Maw ik weet niet waar Aldfaer de stamboom opslaat, in ieder geval niet in de map die ik opgeef.
Daarnaast moet ik ook nog een oplossing vinden om de illustraties die in de stamboom aanwezig waren via links, weer ingeladen worden, maw waar moet de map gezet worden met illustraties en hoe worden de verwijzingsrinks juist ingesteld in Aldfaer.
zijn er geen Mac gebruikers die hier al ervaring mee hebben?

In ieder geval al bedankt voor de reactie.

Cees
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

09 okt 2017 17:25
Paden voor bestanden en veiligheidskopieën stel je in Extra > Instellingen. Die voor het materiaal (illustraties) in menu Stamboom > Eigenschappen.
Onderwerp is gesloten.
  • Groot
  • Auteur
Lees meer

10 okt 2017 08:30
Hartelijk dank, ik ga het proberen!

Cees
Onderwerp is gesloten.
  • Groot
  • Auteur
Lees meer

10 okt 2017 13:46
Jay Cee, het is allemaal gelukt, je aanwijzing heeft me veel werk gescheeld, nogmaals hartelijk bedankt!

Cees
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena