Moet ik Aldfaer opnieuw installeren op macOS Sierra?

• Kees van Kralingen
  • Auteur
Lees meer

Moet ik Aldfaer opnieuw installeren op macOS Sierra?

28 nov 2017 10:22
L.S.

Ik las dat er oplossingen zijn om Aldfaer te installeren op macOS High Sierra. Moet ik ook Aldfaer opnieuw installeren als ik mas OS Sierra blijf gebruiken? Zijn er misschien verbeteringen in deze installatie doorgevoerd?
Bij mij gebeurt het tijdens het werken met Aldfaer namelijk zeer regelmatig dat het programma vastslaat. Ik moet dan Aldfaer stoppen en opnieuw starten. Vandaar mijn vraag: moet ik opnieuw installeren

Lees meer

Re: Moet ik Aldfaer opnieuw installeren op macOS Sierra?

28 nov 2017 10:56 - 28 nov 2017 10:59
Kees,

Als je overstapt naar Mac Os High Sierra moet je altijd opnieuw installeren (en eerst opnieuw downloaden), tenzij je pas zeer recent bent begonnen met Aldfaer op de Mac te gebruiken. Het beeldscherm wordt met de oude versie van Aldfaer op de Mac niet goed aangestuurd onder Mac Os High Sierra. Hierdoor is er geen enkel scherm van Aldfaer te zien.

Wat het stoppen van Aldfaer aangaat: bij mij doet dat zich niet voor. Wat wel gebeurt (en waardoor het lijkt alsof Aldfaer niet meer werkt) is het volgende: Het hoofdscherm van Aldfaer wordt (bijna) beeldschermvullend weergeven en Aldfaer opent dan een dialoogvenster (bv toevoegen van een kind). Dat dialoogvenster wordt dan voor het hoofdscherm weergegeven. En het heeft de invoer focus. Tik je nu per ongeluk op een deel van het hoofdscherm dan komt het hoofdscherm weer voor het dialoogscherm te liggen, maar behoudt het dialoog venster de invoerfocus. Het lijkt dan dus of Aldfaer niets meer doet.
Je kunt dit oplossen door op de CTRL toets te drukken. Je ziet dan, zolang je die ingedrukt houdt, alle vensters van aldfaer die open zijn. Klik met de muis op het venster dat je wilt gebruiken en je kunt weer verder werken.
Laatst bewerkt 28 nov 2017 10:59 door Wim Rozendaal. Reden: spelfouten
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kees van Kralingen

Gemaakt door Kunena