velden zijn zwart gekleurd

• F.E. van der Burg
  • Auteur
Lees meer

velden zijn zwart gekleurd

09 jun 2018 12:15
Aldfaer draait op mijn MAC met Parallels. De laatste versies van iOS, Parallels en Aldfaer zijn geïnstalleerd.
Tijdens het werken met Aldfaer liep alles vast en reageerde niet meer.
Na een harde herstart opende Aldfaer met alle invul velden zwart gekleurd zodat niets meer te lezen valt.
Hoe kan ik dit herstellen?

Bijlagen:

Lees meer

Re: velden zijn zwart gekleurd

09 jun 2018 14:36
Er zijn inmiddels op dit forum voldoende berichten dat versie 7.0 onder Mac niet goed functioneert. U zult terug moeten naar de versie 6.2 en dan de laatste stamboom of laatste veiligheidskopie 'naam - voor conversie vs 7.alx' terugzetten.
Daarna niet meer automatisch updaten tot versie 7.1. Eerst berichten in deze rubriek lezen.

Lees meer

09 jun 2018 14:51
Aanvullend aan wat Han heeft geschreven toch nog een vraag: hoe bedoel je aldfaer draait met parallels? Welke versie van Windows gebruikt u in de virtual machine die parallels beheert? Zelf werk ik ook el met parallels, met name voor wat testwerk, en ik heb geen problemen met windows 10.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: F.E. van der Burg

• F.E. van der Burg
  • Auteur
Lees meer

09 jun 2018 14:54
Dat is snel geconcludeerd Han, de moeilijkheden begonnen met de vorige versie en ik heb daarom geüpdatet. Het probleem bleef helaas bestaan. Ik zal in ieder geval weer downgraden.

Lees meer

09 jun 2018 14:56
Als dit ook al met de voorgaande versie 6.2 het geval is dan moet u ook downgraden naar 6.2 maar ook wat Wim betreft antwoord op zijn vraag geven. De moeilijkheden liggen dan ook op het vlak van Mac/Parallel
De volgende gebruiker (s) zei dank u: F.E. van der Burg

• F.E. van der Burg
  • Auteur
Lees meer

09 jun 2018 15:14
Wim, zoals geschreven werk ik met de laatste versie van windows 10 en Parallels. Ik had ook geen problemen tot de vastloper.

Lees meer

09 jun 2018 15:26 - 09 jun 2018 15:26
We zitten in een kringetje. U heeft in het draadje gezegd dat de problemen begonnen met 6.2. Het probleem met 6.2 is dat u een bestandje C:\aldfaer.cfg moet verwijderen als Aldfaer 6.2 gesloten is. Daarna de instellingen overnieuw nalopen.

Voor het Mac probleem moet u sowieso terug naar 6.2 want onder 7.0 / Mac werkt e.e.a. niet naar behoren. Dat heeft dus niets te maken met uw 6.2 aldfaer.cfg probleem.
Laatst bewerkt 09 jun 2018 15:26 door Han Kortekaas.

• F.E. van der Burg
  • Auteur
Lees meer

09 jun 2018 15:27
Gelukkig na drie keer oude versie verwijderen en drie keer versie 6.2 opnieuw installeren draait alles weer normaal. Wel telkens ook alle instellingen van Aldfaer verwijderd.
Min zweetdruppeltje kwamen niet alleen door het broeierige weer ;)
Ik hoop en vertrouw dat alles nu weer naar behoren blijft werken.

hartelijk dank voor de hulp en bijstand!!

Lees meer

09 jun 2018 15:29
het bestandje aldfaer.cfg moet eigenlijk verwijderd worden als Aldfaer gesloten is.

Lees meer

10 jun 2018 08:51
Ik denk dat dit geen probleem is dat met de Mac te maken heeft. Als je een windows virtual machine draait op de Mac dan heb je 'gewoon' een probleem met aldfaer op windows. Gebruik je daarentegen de download van

aldfaer.net/sitemap//index.php?q=node/11191

dan draai je aldfaer als een native app door Mac/OS en heb Jewel een probleem met Aldfaer op de Mac.

Lees meer

10 jun 2018 11:31
Klopt Wim; gewoon Aldfaer probleem wat beschreven is onder de FAQs Aldfaer.cfg verwijderen.

Gemaakt door Kunena