Aldfaer loopt vast na opslaan

• Sophie
  • Auteur
Lees meer

Aldfaer loopt vast na opslaan

13 okt 2018 12:10
Sinds heel kort begonnen met Aldfaer, geïnstalleerd met de stappen uit de Leesmij. Het programma werkt tot het moment dat ik iets wil opslaan bv. foto bij persoon. Als ik et commando opslaan geef dan wordt er gevraagd om het pad naar het materiaal aan te vinken. Vervolgens kan ik niet meer en Aldfaer alleen beëindigen door een geforceerde stop. als ik dan weer open is de foto weer weg. Wat gaat er verkeerd?

Op mij MAC is High Sierre geïnstalleerd.

Lees meer

Re: Aldfaer loopt vast na opslaan

13 okt 2018 13:32 - 13 okt 2018 13:32
Sophie,
Ik ben geen Mac gebruiker, maar ga eens na of bij Stamboom > Eigenschappen > Materiaal het juiste pad naar de materialenmap is aangegeven.
Laatst bewerkt 13 okt 2018 13:32 door JayCee.

• Sophie
  • Auteur
Lees meer

13 okt 2018 14:11 - 13 okt 2018 14:20
Ik heb zelf niets veranderd en dit is het pad C:\users\sophierijkeboer\My Documents\Aldfaer\Materiaal\

Overigens loop het programma ook vast als ik niets heb bijgevoegd alleen informatie heb ingevoerd.
Laatst bewerkt 13 okt 2018 14:20 door Sophie.

Lees meer

13 okt 2018 14:40 - 13 okt 2018 14:41
Sophie,

Sorry, was het even vergeten dat Aldfaer v. 7.0 momenteel niet werkt op Mac. Lees de berichten in de rubriek Aldfaer op een Mac. In het kort: in afwachting van een werkende versie 7.0 kan je Aldfaer 6.2 installeren en hiermede verder werken.
Laatst bewerkt 13 okt 2018 14:41 door JayCee.

• Sophie
  • Auteur
Lees meer

13 okt 2018 14:42
Ik heb 7.0 niet geïnstalleerd had hier al gezien dat dat nog niet kan op een MAC. Ik heb dus 6.2 geïnstalleerd.

• Sophie
  • Auteur
Lees meer

19 okt 2018 16:35
Probleem doet zich nog steeds voor, zodra ik een paar keer heen en weer ben gegaan tussen diverse tabbladen staat alles vast. Ik kan dan alleen via een geforceerde stop uit het programma.

Ik ben van plan om mijn MAC te upgraden nar MAC Mojave maar door dat probleem nog niet is opgelost wacht ik dat nog even.nAnders zit er niets anders op om naar een ander programma over te stappen.

Nu is MAC High Sierra geïnstalleerd en editie 6.2 van Aldfaer.

Iemand die mij verdergaan helpen?

• Sophie
  • Auteur
Lees meer

20 okt 2018 15:27
Sophie schreef : Probleem doet zich nog steeds voor, zodra ik een paar keer heen en weer ben gegaan tussen diverse tabbladen staat alles vast. Ik kan dan alleen via een geforceerde stop uit het programma.

Ik ben van plan om mijn MAC te upgraden naar MAC Mojave maar door dat probleem nog niet is opgelost wacht ik dat nog even af. Anders zit er niets anders op om naar een ander programma over te stappen.

Nu is MAC High Sierra geïnstalleerd en editie 6.2 van Aldfaer.

Iemand die mij verdergaan helpen?

• Sophie
  • Auteur
Lees meer

22 okt 2018 14:04
Aldfaer opnieuw geïnstalleerd, veel problemen nu opgelost. Ik kan nu bij de 'database' maar kan daarin niets veranderen. Het ziet eruit als een soort MSAccess achtig format en ik heb begrepen van Windows users dat je hier aanvulling en toevoegingen in kan doen maar ik kan dat niet. Ligt dat aan MAC of staat er toch nog iets niet goed?

In de bijlage een voorbeeld van het bestand dat ik bedoel.

Bijlagen:

Lees meer

22 okt 2018 14:14 - 22 okt 2018 14:15
Sophie,

Aanvullingen en of toevoegingen kan je alleen via het hoofdvenster aanbrengen. In deze lijst kan je personen opzoeken via sortering op verschillende kolommen. (wit veld boven kolomhoofd). Andere functies kan je zien door op een geselecteerde persoon en rechtsklikken. Let wel dat om te kunnen sorteren het hangslotje open staat.
Voor meer info klik op het venster en vervolgens druk op F1.
Laatst bewerkt 22 okt 2018 14:15 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Sophie

• Sophie
  • Auteur
Lees meer

22 okt 2018 14:18
Opgelost: Dank je voor de snelle reactie, ik kan nu verder.

Lees meer

22 okt 2018 14:24
Aanvulling: Voor meer doelgerichte info uit de help, klik in een venster, een veld e.d. en vervolgens druk op F1.

Lees meer

22 okt 2018 14:47
Sophie,
Om beter met de personenlijst te kunnen werken
Klik in de titels op Achternaam, druk shift en en houdt ingedrukt, klik nu op Voornaam en daarna op Geboren/gedoopt. Shift los en klik op het blauwe slotje om deze selectie volgorde vast te zetten
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Sophie

Gemaakt door Kunena