- Bedankjes 0
Aldfear start niet meer op, wat te doen?
- Jurgen de Vries
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Aldfear start niet meer op, wat te doen?
11 nov 2018 10:15
Al enige tijd start Aldfaer niet meer op - is er een helpdesk dat telefonisch bereikbaar is?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
Re: Aldfear start niet meer op, wat te doen?
11 nov 2018 10:55
Dit kunt u alvast eerst controleren:
Staat Aldfaer in C:\Aldfaer geïnstalleerd, en hoe tracht u Aldfaer te starten?
Staat Aldfaer in C:\Aldfaer geïnstalleerd, en hoe tracht u Aldfaer te starten?
- Han Kortekaas
-
12 nov 2018 10:22
Er is geen telefonische helpdesk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jurgen de Vries
- Jurgen de Vries
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
13 nov 2018 19:19 - 13 nov 2018 19:24
Dag JayCee - Aldfear staat onder Programma s(Macbook Air) ..
Als ik hem tracht te openen door erop dubbel te klikken dan opent hij hem en zegt die:
Geen stamboom geopend
ik kan via het gele mapje ook geen stambomen vinden terwijl ik er wel data in had staan. ( erg veel )
Mijn vraag is eigenlijk - hoe krijg ik de data terug?
Als ik hem tracht te openen door erop dubbel te klikken dan opent hij hem en zegt die:
Geen stamboom geopend
ik kan via het gele mapje ook geen stambomen vinden terwijl ik er wel data in had staan. ( erg veel )
Mijn vraag is eigenlijk - hoe krijg ik de data terug?
Laatst bewerkt 13 nov 2018 19:24 door Jurgen de Vries.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
13 nov 2018 20:20
Jurgen,
Zelf ben ik geen Aldfaer gebruiker en het was mij ontgaan dat het de rubriek Aldfaer of Mac betreft.
In betreffende rubriek kan je lezen dat Aldfer v. 7.0 (nog)niet goed werkt op Mac. Daaromwordt er aanbevolen terug naa versie 6.2 te gaan. Bij de installatie van v.7.0 heeft Aldfaer een bestand(veiliheidskopie) aan gemaakt met naam uwstamboom - voor conversie vs 7.0.alx. Dit bestand kan ingelezen worden in v.6.2.
Indien u nu v.6.2 heeft, ga naar menu Bestand > Zoek Aldfaer-bestanden, vink stambomen en veiligheidskopiën aan. Selecteer in het resultaatvester betreffende stamboom of VK > Open stamboom.
Zelf ben ik geen Aldfaer gebruiker en het was mij ontgaan dat het de rubriek Aldfaer of Mac betreft.
In betreffende rubriek kan je lezen dat Aldfer v. 7.0 (nog)niet goed werkt op Mac. Daaromwordt er aanbevolen terug naa versie 6.2 te gaan. Bij de installatie van v.7.0 heeft Aldfaer een bestand(veiliheidskopie) aan gemaakt met naam uwstamboom - voor conversie vs 7.0.alx. Dit bestand kan ingelezen worden in v.6.2.
Indien u nu v.6.2 heeft, ga naar menu Bestand > Zoek Aldfaer-bestanden, vink stambomen en veiligheidskopiën aan. Selecteer in het resultaatvester betreffende stamboom of VK > Open stamboom.
- Jurgen de Vries
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
14 nov 2018 19:37
Om zeker te zijn...
Als ik je stappen volg krijg ik de volgende error:
en bij het klikken op OK Chinese tekens...
Ik ga ervan uit dat ik dan versie 7 gebruik - om terug te gaan naar 6.2 - dien ik dan 7 te verwijderen en 6.2 opnieuw te installeren ?
Als ik je stappen volg krijg ik de volgende error:
en bij het klikken op OK Chinese tekens...
Ik ga ervan uit dat ik dan versie 7 gebruik - om terug te gaan naar 6.2 - dien ik dan 7 te verwijderen en 6.2 opnieuw te installeren ?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
14 nov 2018 19:55 - 14 nov 2018 20:03
De versie kan je vinden via menu Help > Informatie.
Indien de versie 6.2 is, verander de naam ven het bestand naar De_Vries.aldf, en geen veiligheidskopie openen tenzij het absoluut noodzakelijk is.
Als je gewoon opnieuw aldfaer op de mac van de website ophaalt heb je versie 6.2 te pakken. Dat downloaden kan met de volgende link: aldfaer.net/sitemap//index.php?q=node/11191 nadat de huidige versie verwijdert is.
Note: dezelfde vragen heeft u al gesteld op 15 augustus.
Indien de versie 6.2 is, verander de naam ven het bestand naar De_Vries.aldf, en geen veiligheidskopie openen tenzij het absoluut noodzakelijk is.
Als je gewoon opnieuw aldfaer op de mac van de website ophaalt heb je versie 6.2 te pakken. Dat downloaden kan met de volgende link: aldfaer.net/sitemap//index.php?q=node/11191 nadat de huidige versie verwijdert is.
Note: dezelfde vragen heeft u al gesteld op 15 augustus.
Laatst bewerkt 14 nov 2018 20:03 door JayCee.