Ik krijg Aldfaer op mijn Mac niet open en ook niet afgesloten

• Jan Vandenberge
  • Auteur
Lees meer

Ik krijg Aldfaer op mijn Mac niet open en ook niet afgesloten

20 nov 2018 17:38
Als ik Aldfaer wil open klikken , komt het icoon onderin in de werkbalk te voorschijn, maar van dan af , krijg ik geen enkele reactie meer , openen lukt niet en afsluiten al evenmin .
De enige manier is een geforceerde stop, dit kan toch niet de bedoeling zijn dacht ik.
Kan iemand mij verder helpen hierbij ?

Lees meer

Re: Ik krijg Aldfaer op mijn Mac niet open en ook niet afgesloten

21 nov 2018 08:16
Aldfaer versie 6.2 is de laatste geschikt voor een Mac. 7.0 is nog niet geschikt, dus welke versie gebruikt u?

• Jan Vandenberge
  • Auteur
Lees meer

21 nov 2018 09:32
Beste Ruud,

Vooreerst , bedankt voor je reactie.
Ik heb beide geprobeerd, 6.2 de 7 en terug de 6.2 jammer genoeg met hetzelfde resultaat.

Hartelijke groet,

Jan

Lees meer

21 nov 2018 10:16
Het betreft dus eigenlijk een nieuwe installatie. Heeft u dan wel de installatie-instructies gevolgd van Wim Rozendaal, te lezen in deze rubriek?

• Jan Vandenberge
  • Auteur
Lees meer

21 nov 2018 11:08
Beste Ruud,

Ter verduidelijking:
Het betreft een installatie van +- anderhalf jaar, (voordien had ik het onder XP )welke aanvankelijk weliswaar traag maar toch werkte.
Enkele dagen terug wou ik nog enkele zaken bekijken en toevoegen , en kwam ik tot de vaststelling zoals boven omschreven .
Er zijn intussen natuurlijk wel updates van Apple geweest, dus daarom ben ik gaan zoeken en kwam ik zo op dit forum terecht.
Ik heb dan geprobeerd om zoals beschreven staat de installatie van de 6.2 uit te voeren, maar een opstartscherm met de vermelde drie icoontjes heb ik tot mijn spijt nooit te zien gekregen.
Dus nu kan ik enkel via een geforceerde stop ( want er komt steeds de melding dat het afsluiten van de PC niet kan , daar Aldfaer nog open staat) de pc afsluiten , dan opnieuw opstarten en dan is het icoon onderaan in de werkbalk weg.
Als ik dan opnieuw probeer kom ik steeds terug in dezelfde loop.

Hartelijke groet,

Jan

Lees meer

21 nov 2018 11:13
Mijn naam is Han.
Heeft u dan wel de versie 6.2 staan onder C:\Aldfaer en niet opgenomen in de program files? Dat mocht onder XP wel maar vanaf 6.2 niet meer

Lees meer

21 nov 2018 11:49
als u mij uw telefoonnummer geeft kan ik in de loop van de middag contact met u opnemen en eventueel meekijken op uw pc om het probleem op te lossen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jan Vandenberge

• Jan Vandenberge
  • Auteur
Lees meer

21 nov 2018 12:02
0032475749321

Beste dank

Jan

Lees meer

23 nov 2018 11:44 - 23 nov 2018 11:45
Het probleem van Jan bleek uit delen te bestaan.
  • De installatie van Aldfaer was niet goed gegaan. Wis altijd eerst de oude versie uit de map Applications (Programma's) alvorens opnieuw te downloaden en de nieuwe download te installeren. Laat de map afleer onder documenten wel bestaan. Hier zitten al uw bestanden met stambomen etc. in.
    Wilt u niet het risico lopen per ongeluk versie 7.0 te installeren, kies dan zodra u klaar bent met het installeren en Aldfaer is opgestart in de menubalk voor Extra --> Instellingen. Verwijder dan vervolgens het vinkje voor de optie om te controleren of er een update beschikbaar is bij het opstarten en sluit het instellingen venster weer af
  • De stamboom bestanden stonden op iCloud. aldfaer werkt alleen gelardeerd goed met bestanden die lokaal zijn opgeslagen. dus altijd de bestanden van iCloud downloaden alvorens te proberen ze te openen
Laatst bewerkt 23 nov 2018 11:45 door Wim Rozendaal.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jan Vandenberge

Gemaakt door Kunena