- Bedankjes 0
Het doorlinken van de voorouders naar hun eigen ouders
- Hielke Bijsma
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Het doorlinken van de voorouders naar hun eigen ouders
23 dec 2020 19:48
Ik heb een vraag over het volgende.
Uit bonusrapport KwartierstaatMetAlleKinderen komt het volgende:
26 Wieger Wytzes Veenstra, geboren op 30-09-1829 in Ureterp, zoon van Wietse Jarichs Veenstra (zie 52) en Trijntje Jacobs Veenstra (zie 53). Wieger is overleden op 30-07-1896 in Ureterp, 66 jaar oud.
Beroep: arbeider Drachten, Ureterp
Hij trouwde, 26 jaar oud, op 17-05-1856 in Smallingerland met de 25-jarige
27 Trijntje Jacobs Schuitema, geboren op 07-02-1831 in Marssum, dochter van Jacob Jans Schuitema (zie 54) en Corneliske Meinderts Dijkstra (zie 55). Trijntje is overleden op 17-12-1902 in Ureterp, 71 jaar oud.
Uit standaard tekstrapport Kwartierstaat komt het volgende:
26 Wieger Wytzes Veenstra, geboren op 30-09-1829 in Ureterp. Wieger is overleden op 30-07-1896 in Ureterp, 66 jaar oud.
27 Trijntje Jacobs Schuitema, geboren op 07-02-1831 in Marssum. Trijntje is overleden op 17-12-1902 in Ureterp, 71 jaar oud.
Ik vind de toevoeging zoon van en dochter van in KwartierstaatMetAlleKinderen een mooie toevoeging, die niet in de standaard rapport Kwartierstaat voorkomt. Volgens mij is dit doorlinken van de voorouders naar hun eigen ouders. Hoe krijg ik het voor elkaar, dat ik deze toevoeging ook in de standaard Kwartierstaat krijg.
Uit bonusrapport KwartierstaatMetAlleKinderen komt het volgende:
26 Wieger Wytzes Veenstra, geboren op 30-09-1829 in Ureterp, zoon van Wietse Jarichs Veenstra (zie 52) en Trijntje Jacobs Veenstra (zie 53). Wieger is overleden op 30-07-1896 in Ureterp, 66 jaar oud.
27 Trijntje Jacobs Schuitema, geboren op 07-02-1831 in Marssum, dochter van Jacob Jans Schuitema (zie 54) en Corneliske Meinderts Dijkstra (zie 55). Trijntje is overleden op 17-12-1902 in Ureterp, 71 jaar oud.
Uit standaard tekstrapport Kwartierstaat komt het volgende:
26 Wieger Wytzes Veenstra, geboren op 30-09-1829 in Ureterp. Wieger is overleden op 30-07-1896 in Ureterp, 66 jaar oud.
27 Trijntje Jacobs Schuitema, geboren op 07-02-1831 in Marssum. Trijntje is overleden op 17-12-1902 in Ureterp, 71 jaar oud.
Ik vind de toevoeging zoon van en dochter van in KwartierstaatMetAlleKinderen een mooie toevoeging, die niet in de standaard rapport Kwartierstaat voorkomt. Volgens mij is dit doorlinken van de voorouders naar hun eigen ouders. Hoe krijg ik het voor elkaar, dat ik deze toevoeging ook in de standaard Kwartierstaat krijg.
- Ruud de Ruiter
-
Re: Het doorlinken van de voorouders naar hun eigen ouders
24 dec 2020 08:24 - 24 dec 2020 08:31
Om o.a. gebruikers als U tegemoet te komen heeft een gebruiker het rapport KwartierstaatMetAlleKinderen ontwikkeld en aangeboden. Als u dit standaard wenst te gebruiken kunt u in Instellingen > Rapporten > Bestanden > Standaard tekstrapporten > Voorgeslacht het pad wijzigen naar:
C:\Users\uw_pc_naam\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\Bonus rapporten\Overzichten\KwartierstaatMetAlleKinderen
Dit rapport is dan gekoppeld aan het standaard icoon: Kwartierstaat
Er is dus geen enkele reden om het standaard rapport te wijzigen, te meer dat een dergelijke wijziging ook in alle taalversies van het standaardrapport doorgevoerd moet worden.
C:\Users\uw_pc_naam\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\Bonus rapporten\Overzichten\KwartierstaatMetAlleKinderen
Dit rapport is dan gekoppeld aan het standaard icoon: Kwartierstaat
Er is dus geen enkele reden om het standaard rapport te wijzigen, te meer dat een dergelijke wijziging ook in alle taalversies van het standaardrapport doorgevoerd moet worden.
Laatst bewerkt 24 dec 2020 08:31 door Ruud de Ruiter. Reden: koppeling icoon
- De Coster René
-
24 dec 2020 08:43
Ruud,
Ik denk niet dat dit antwoord is op de vraag van dhr. Bijsma.
Hij vraagt of "zoon van..." en "dochter van..." niet in het standaard tekstrapport Kwartierstaat kan geïmplementeerd worden juist zoals het in bonusrapport KwartierstaatMetAlleKinderen het geval is.
Ik denk niet dat dit antwoord is op de vraag van dhr. Bijsma.
Hij vraagt of "zoon van..." en "dochter van..." niet in het standaard tekstrapport Kwartierstaat kan geïmplementeerd worden juist zoals het in bonusrapport KwartierstaatMetAlleKinderen het geval is.
- Evert
24 dec 2020 09:51
Carel Plantagie heeft op zijn site een kwartierstaathook staan die het gewenste resultaat geeft.
Deze moet dan in de map Lib User ( sub map van invoegtoepassingen) geplaatst worden.
Deze moet dan in de map Lib User ( sub map van invoegtoepassingen) geplaatst worden.
- Evert
24 dec 2020 10:02
Maar ik zie het op zijn site niet direct herkenbaar staan.
Dus je mag me ook even een mailtje sturen (onder meer en dan over het envelopje gaan dan zie je mijn email-adres) en dan stuur ik je het.
Dus je mag me ook even een mailtje sturen (onder meer en dan over het envelopje gaan dan zie je mijn email-adres) en dan stuur ik je het.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hielke Bijsma
- Carel Plantagie
-
24 dec 2020 16:26
Dat kan met het opnemen van een bestandje met de naam "KwartierstaatHook.asjl" in je map "Lib User" (submap van je map met Invoegtoepassingen) en dat bestandje heeft dan de volgende inhoud:
Code:
:. In de kwartierstaat worden de biologische ouders niet weergegeven;
:. m.b.v. onderstaande functie in de hook "KwartierstaatHook.asjl"
:. wordt dit teniet gedaan (dus WEL weergave van de ouders).
_FUNCBEGI( U_PERS_COMPLEET ):.
_SETCLR(NietVermelden):. Toevoeging!
VG_PERS_COMPLEET:.
_FUNCEND
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hielke Bijsma
- Hielke Bijsma
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
26 dec 2020 16:50
Evert en Carel, bedankt voor jullie meedenken. Ik ben hier goed mee geholpen.