- Bedankjes 0
Stamreeks a la Verborgen Verleden
- A. van Well Groeneveld
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Stamreeks a la Verborgen Verleden
17 feb 2021 22:01
Beste mensen,
Ik ben geïnteresseerd in een rapport zoals je regelmatig ziet in Verborgen Verleden. Het liefst een rapport waar je twee namen in opgeeft en daarna een het "afstammingsverband" tussen deze twee personen bv grafisch te zien krijgt. In het forum kon ik niets vinden.
Twee vragen: Bestaat er zo'n rapport? Indien nee, is het mogelijk binnen Aldfaer zoiets te maken?
Als beide antwoorden negatief zijn, ga ik wel iets proberen in bv Powershell (inlezen een geëxporteerd csv-bestand, via code het verband zoeken, etc.)
Ik hoor het graag,
André van Well Groeneveld
Ik ben geïnteresseerd in een rapport zoals je regelmatig ziet in Verborgen Verleden. Het liefst een rapport waar je twee namen in opgeeft en daarna een het "afstammingsverband" tussen deze twee personen bv grafisch te zien krijgt. In het forum kon ik niets vinden.
Twee vragen: Bestaat er zo'n rapport? Indien nee, is het mogelijk binnen Aldfaer zoiets te maken?
Als beide antwoorden negatief zijn, ga ik wel iets proberen in bv Powershell (inlezen een geëxporteerd csv-bestand, via code het verband zoeken, etc.)
Ik hoor het graag,
André van Well Groeneveld
- Frank
-
Re: Stamreeks a la Verborgen Verleden
17 feb 2021 23:34
Je schrijft het al in de aanhef Stamreeks
overige rapporten->bonus rappporten-> overzichten-> stamreeks
Lees ook de help (F1)
overige rapporten->bonus rappporten-> overzichten-> stamreeks
Lees ook de help (F1)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: A. van Well Groeneveld
- A. van Well Groeneveld
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
19 feb 2021 11:53
Bedankt Frank voor de snelle reactie.
Maar ik kom er met het rapport "Stamreeks" en de F1 info niet uit. Heb meerdere (?) opties van dit rapport geprobeerd, maar ze geven alle niet het resultaat dat ik wil.
Ik dacht zelf aan de verwantschap optie. De referentiepersoon heb je doorgaans al ingesteld. Is dan de hoofdpersoon de persoon die je in het Aldfaer scherm heb staan, bv je opa? Bij mij in ieder geval niet.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik het mis heb...
Graag jullie mening en/of in Jip en Janneke taal hoe ik het wel voor elkaar kan krijgen!
En Nee is ook een antwoord. Nee op dat wat ik vraag (nog) niet in Aldfaer zit.
BTW, van alle stamboomprogramma's die ik heb gebruikt of gezien, steek Aldfaer er met meer dan met kop en schouders over heen!!!!
Groet,
André
Maar ik kom er met het rapport "Stamreeks" en de F1 info niet uit. Heb meerdere (?) opties van dit rapport geprobeerd, maar ze geven alle niet het resultaat dat ik wil.
Ik dacht zelf aan de verwantschap optie. De referentiepersoon heb je doorgaans al ingesteld. Is dan de hoofdpersoon de persoon die je in het Aldfaer scherm heb staan, bv je opa? Bij mij in ieder geval niet.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik het mis heb...
Graag jullie mening en/of in Jip en Janneke taal hoe ik het wel voor elkaar kan krijgen!
En Nee is ook een antwoord. Nee op dat wat ik vraag (nog) niet in Aldfaer zit.
BTW, van alle stamboomprogramma's die ik heb gebruikt of gezien, steek Aldfaer er met meer dan met kop en schouders over heen!!!!
Groet,
André
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
19 feb 2021 13:16
André,
Als ik het goed begrijp zoekt een grafische voorstelling. Een referentiepersoon is niet noodzakelijk de hoofdpersoon (=persoon in het hoofdvenster. De hoofdpersoon is de persoon van waaruit het rapport gegenereerd wordt.
Bekijk eens de standaard grafische rapporten en de Bonusrapporten > Grafisch waar een uitgebreide keuze van grafische voorstellingen staan waaronder ook verticale voorstellingen.
Als ik het goed begrijp zoekt een grafische voorstelling. Een referentiepersoon is niet noodzakelijk de hoofdpersoon (=persoon in het hoofdvenster. De hoofdpersoon is de persoon van waaruit het rapport gegenereerd wordt.
Bekijk eens de standaard grafische rapporten en de Bonusrapporten > Grafisch waar een uitgebreide keuze van grafische voorstellingen staan waaronder ook verticale voorstellingen.
- Carel Plantagie
-
19 feb 2021 13:45A. van Well Groeneveld schreef : Twee vragen: Bestaat er zo'n rapport? Indien nee, is het mogelijk binnen Aldfaer zoiets te maken?
Voldoet de Voorouderlijn aan hetgeen je in gedachten hebt?
Bonusrapport > Overzichten > Voorouderlijn.
Zie voor een voorbeeld:
home.hccnet.nl/cplantagie/help/vl/ixv20.htm
- A. van Well Groeneveld
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
19 feb 2021 21:09
Mede-stamboom-onderzoekers,
Heren hierboven, bedankt voor het reageren!
Stamboom onderzoek komt er eigenlijk op neer, dat je de namen/mensen zoekt, die hebben bijgedragen aan jouw DNA, dus 2 ouder, 4 grootouders, 8 overgrootouders, etc.
Nou wil ik, a la 'Verborgen Verleden' elke willekeurig voorouder kunnen kiezen, of het nou 2 generaties diep is of 10 generaties. Van deze persoon wil ik een lijst (tekst of (liefst) grafisch) van namen, hoe die persoon in verband staat met de referentiepersoon (bv de persoon voor wie de stamboom hebt gemaakt). Dus niet alles via alleen mannelijke lijn of alleen de vrouwelijke lijn.
Terugkomend op mijn originele vragen: ís zo'n rapport aanwezig? Of is het mogelijk om met Aldfaer zo'n rapport zelf te maken?
Het kan zijn dat ik nog steeds niet duidelijk ben, laat me dat dan aub horen.
Met vriendelijke groet,
André
Heren hierboven, bedankt voor het reageren!
Stamboom onderzoek komt er eigenlijk op neer, dat je de namen/mensen zoekt, die hebben bijgedragen aan jouw DNA, dus 2 ouder, 4 grootouders, 8 overgrootouders, etc.
Nou wil ik, a la 'Verborgen Verleden' elke willekeurig voorouder kunnen kiezen, of het nou 2 generaties diep is of 10 generaties. Van deze persoon wil ik een lijst (tekst of (liefst) grafisch) van namen, hoe die persoon in verband staat met de referentiepersoon (bv de persoon voor wie de stamboom hebt gemaakt). Dus niet alles via alleen mannelijke lijn of alleen de vrouwelijke lijn.
Terugkomend op mijn originele vragen: ís zo'n rapport aanwezig? Of is het mogelijk om met Aldfaer zo'n rapport zelf te maken?
Het kan zijn dat ik nog steeds niet duidelijk ben, laat me dat dan aub horen.
Met vriendelijke groet,
André
- Han Kortekaas
-
19 feb 2021 21:33
Wat u wilt is nergens voorhanden. Wat u op de TV krijgt voorgeschoteld is een aaneenrijging van korte stukjes kwartierstaat,, en met een volkomen willekeurige opmaak. Het sjabloon van de voorouders van Carel is het beste wat in de buurt komt van de stamreeks naar een bepaalde voorouder
- Annelies de Wijk
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
19 feb 2021 22:12
Is het rapport Voorouderlijjn in de Bounusrapporten/overzichten niet het gezochte?
Je begint met de startpersoon en geeft het kwartiernummer van de voorouder op waarheen je de lijn wilt zien.. Dat is toch de bedoeling?
Je begint met de startpersoon en geeft het kwartiernummer van de voorouder op waarheen je de lijn wilt zien.. Dat is toch de bedoeling?
- Antoon
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 97
19 feb 2021 22:23
Ik wil hier toch ook wijzen op het standaard rapport Afstammingsreeks (Grafisch). Het doet hetzelfde als het rapport van Carel, maar dan in wat grafischer vorm. Zie
www.paulkallenberg.nl/aldfaer/rapportuit..._grafisch/index.html
voor een voorbeeld.
- Frank
-
20 feb 2021 08:28 - 20 feb 2021 08:29
Hallo André,
Kijk eens op mijn website rond of er iets van uw wensen bijzit.
Indien je elke willekeurige persoon van je voorouders wil zien kijk dan eens bij oorsprong. (de uitleg hierin is maar half gedaan door aldfaer om het niet te moeilijk te maken voor iedereen, Heb ongeveer 1600 kwartierstaten op mijn website staan in enkele kliks en geduldig even wachten.
De uitleg houdt op in aldfaer met het alleen tonen van de stamouder terwijl er nog een mogelijkheid is om heel het nageslacht weer te laten zien. afhankelijk van de instellingen kan je bepalen wat je wilt laten zien. Heb zelf de keuze gemaakt heel het nageslacht.
Klik hier een van de 4 opa's en oma;'s aan van de probant ; namelijk onze kinderen.
Vervolgens zie je een lijst met alle nieuwe moederslijnen in eerste veld
2de veld is de stamvader van deze moeder..
klik je op de stamvader dan opent er het bewuste parenteel.
Indien je het juiste rapport hebt gevonden kan je met de lettertypes spelen bij de instellingen om het naar je eigen smaak te maken..
Mogelijk doet de familiedas ook een beetje aan je verwachting als je twee personen wilt bekijken.
Rest is al gezegd door iedereen.
Probeer duidelijk je vraag te formuleren je gaat nu van een bloedlijn tussen 2 personen te tonen naar een vraag om al je stamvaders te tonen.
Vind die van Paul Kallenberg wel een mooie uitdraai in rechte lijn.
Kijk eens op mijn website rond of er iets van uw wensen bijzit.
Indien je elke willekeurige persoon van je voorouders wil zien kijk dan eens bij oorsprong. (de uitleg hierin is maar half gedaan door aldfaer om het niet te moeilijk te maken voor iedereen, Heb ongeveer 1600 kwartierstaten op mijn website staan in enkele kliks en geduldig even wachten.
De uitleg houdt op in aldfaer met het alleen tonen van de stamouder terwijl er nog een mogelijkheid is om heel het nageslacht weer te laten zien. afhankelijk van de instellingen kan je bepalen wat je wilt laten zien. Heb zelf de keuze gemaakt heel het nageslacht.
Klik hier een van de 4 opa's en oma;'s aan van de probant ; namelijk onze kinderen.
Vervolgens zie je een lijst met alle nieuwe moederslijnen in eerste veld
2de veld is de stamvader van deze moeder..
klik je op de stamvader dan opent er het bewuste parenteel.
Indien je het juiste rapport hebt gevonden kan je met de lettertypes spelen bij de instellingen om het naar je eigen smaak te maken..
Mogelijk doet de familiedas ook een beetje aan je verwachting als je twee personen wilt bekijken.
Rest is al gezegd door iedereen.
Probeer duidelijk je vraag te formuleren je gaat nu van een bloedlijn tussen 2 personen te tonen naar een vraag om al je stamvaders te tonen.
Vind die van Paul Kallenberg wel een mooie uitdraai in rechte lijn.
Laatst bewerkt 20 feb 2021 08:29 door Frank .
- M. van Diggelen
-
21 feb 2021 14:32
Het Stamreeks overzicht van ca. 10 jaar geleden gaf wel zoiets aan, maar bij de huidige versie hiervan krijg je een heel uitgebreid overzicht te zien met broers, zusters en hun evt. relatie.
- A. van Well Groeneveld
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
23 feb 2021 12:47
Beste M.,
Bedankt voor je antwoord!
Ik weet inmiddels genoeg!
Groet,
André