Maak Aldfaer cd

Lees meer

Maak Aldfaer cd

31 jan 2025 21:08
Ik heb de files vanuit rapportuitvoer/maakaldfaercd naar mijn smartphone gecopieerd. Samsung S23 android versie 14.
Als ik dan op index.html klik krijg ik de vraag met wat te openen, ik kies html viewer.Dan krijg ik een leeg scherm met alleen bovenaan de melding Maak aldfaer cd en onderaan de vraag openen met . Daar heb ik alleen de keuze om te openen met Berichten wat natuurlijk niet lukt.
Hoe kan ik dat oplossen?
Rapport gemaakt in Aldfaer versie 11.1 Invoegtoepassingen 2.4

Lucas

Lees meer

Re: Maak Aldfaer cd

01 feb 2025 15:11
Dag Lucas,

Dat er om een browser wordt gevraagd is omdat er nog niet eerder een *.html bestand is geopende op Smartphone, maar daarna zou het goed moeten gaan.
Als maker van het rapport Maak Aldfaer cd sjabloon  ga ik dit probleem onderzoeken, zodra er een oplossing is komt ik er op terug.

Met groet,

Meije

Lees meer

01 feb 2025 18:59
Meije
alvast bedankt
Ik kijk er naar uit
Lucas

Lees meer

06 feb 2025 14:37
Lucas,

Maak Aldfaer CD  laat zich goed installeren op b.v. LG en de GigaSet Gs160 dit zijn al wat oudere modellen.
Echter op Galaxy A52 en A12  lukt het niet, ik denk dat de nieuwere typen Smartphone een beveiliging hebben die niet meer toestaat dat het rapport wordt getoond.
Als je naar de submap Nederlands gaat en daar op een *.html klikt krijg je wel een overzicht van de persoon maar worden de foto's niet getoond.
Maar kun je niet naar Welkom.

Ik ga verder met het uitzoeken voor een oplossing.

Meije

Lees meer

06 feb 2025 14:55
Bedankt
Lucas

Lees meer

08 feb 2025 20:00 - 08 feb 2025 20:30
Een locale html-bestand direct lezen op een smartphone met Android 14 blijkt niet meer mogelijk wegens veiligheidsoverweging. Het kan door gebruik te maken van een 'file manager'. Ik heb er meerdere getest zonder succes. Uiteindelijk met 'File Viewer for Android', te installeren via GooglePlay, is het gelukt om MaakAldfaerCD te openen, door een 'single tick' op de index.html.

Laatst bewerkt 08 feb 2025 20:30 door JayCee.

Lees meer

09 feb 2025 18:20
Jaycee,
Jou bericht geeft de oplossing om ook bij de nieuwste smartphone maakaldfaercd te gebruiken.
dit geldt ook voor de standaard Aldfaer tekst rapporten bonus rapporten.

Hartelijk dank

Lees meer

09 feb 2025 20:44
Jaycee en Meije,
heel erg bedankt voor de hulp, oplossing.
gelukkig hebben we hier zulke knappe koppen.
groeten,
Lucas

Lees meer

09 feb 2025 21:16
Bij de eerder genoemde moest ik nogal wat (tientallen) cookies uitvinken.

Mijn voorkeur gaat uit naar x-plore file manager
Ieder zijn/haar voorkeur natuurlijk.
Werkt hier prima.
Klik op een html-bestand en kies in het venster "openen met ..." voor de (text-)viewer van x-plore.

Groet,

TR

Lees meer

09 feb 2025 21:53 - 09 feb 2025 21:55
Welke versie van Android heeft u? X-plore file manager  opent het bestand In Android 14 niet.
Laatst bewerkt 09 feb 2025 21:55 door JayCee.

Lees meer

09 feb 2025 22:15
Android 7 op een samsung tablet.

Ik kan het beschreven gedrag reproduceren door de toegang tot opslag in te trekken.
Als je x-plore start, vraagt ie zelf om toegang / permissie.
Als je x-plore niet gestart hebt na installatie en je klikt op een index.html, dan wordt er niet om toegang gevraagd en dan werkt ie niet.

Dus kennelijk moet je x-plore eerst een keer starten.

Of in android 7:
instellingen -> apps -> x-plore -> machtigingen -> opslag .....

Er is ongetwijfeld een vergelijkbare route in android 14.

Ik hoop dat het gaat werken.

Groet,

TR

Lees meer

09 feb 2025 23:18
Dat klopt voor oudere versies van Android. Echter, zoals reeds vermeld in mijn eerder bericht, kunnen locale html bestanden niet meer geopend worden sinds Android versie 11 en later. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de wijzigingen in de beveiligingsbepalingen vanaf Android 11.

Gemaakt door Kunena