- Bedankjes 0
Groot laptop probleem
- Peter Wiss
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Groot laptop probleem
03 apr 2025 20:11
Mijn laptop moest helemaal opnieuw geinstalleerd worden. Daardoor ben ik de koppeling met mijn foto's kwijt. Als ik een rapport wil maken verschijnt de volgende tekst:
Ik zie dat bijStamboom/Eigenschappen/Verwijzingen alle 4 de regels leeg zijn.
Er is een fout opgetreden
Het opgevraagde rapport bevat geen personen.
Waarschijnlijk is de persoon in het hoofdvenster van Aldfaer uitgesloten van publicatie.
Controleer zo nodig de instellingen van het privacyfilter.
Is het mogelijk dat de koppelingen voor mij weer worden aangebracht?
vriendelijke groet,
Peter Wiss
Ik zie dat bijStamboom/Eigenschappen/Verwijzingen alle 4 de regels leeg zijn.
Er is een fout opgetreden
Het opgevraagde rapport bevat geen personen.
Waarschijnlijk is de persoon in het hoofdvenster van Aldfaer uitgesloten van publicatie.
Controleer zo nodig de instellingen van het privacyfilter.
Is het mogelijk dat de koppelingen voor mij weer worden aangebracht?
vriendelijke groet,
Peter Wiss
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
Re: Groot laptop probleem
03 apr 2025 21:35 - 03 apr 2025 21:35
koppeling naar de foto's:
ga naar menu Stamboom > Eigeschappen > klik op het gele mapje en navigeer naar de map Materiaal . Bij een standaarsinstallatie is dit: C:\Gebruikers\UwGebruikersNaam\Documenten\Aldfaer\Materiaal. Klik op OK.
Rapport: Welk rapport is het? Heeft u de 4 regels van de foutmelding gecontroleerd?
ga naar menu Stamboom > Eigeschappen > klik op het gele mapje en navigeer naar de map Materiaal . Bij een standaarsinstallatie is dit: C:\Gebruikers\UwGebruikersNaam\Documenten\Aldfaer\Materiaal. Klik op OK.
Rapport: Welk rapport is het? Heeft u de 4 regels van de foutmelding gecontroleerd?
Laatst bewerkt 03 apr 2025 21:35 door JayCee.
- Peter Wiss
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
04 apr 2025 10:29
Dank voor de snelle reactie. De foto's zijn, met een kleine omweg, weer allen hersteld.
Ik heb een aantal tekst- en grafische rapporten willen maken. Bij geen van allen is dat gelukt en doet zich deze melding voor. Bij Stamboom/Eigenschappen/Verwijzingen zijn alle 4 de regels leeg. Moet daar ook niets iets worden ingevuld?
groet.
Ik heb een aantal tekst- en grafische rapporten willen maken. Bij geen van allen is dat gelukt en doet zich deze melding voor. Bij Stamboom/Eigenschappen/Verwijzingen zijn alle 4 de regels leeg. Moet daar ook niets iets worden ingevuld?
groet.
- Han Kortekaas
-
04 apr 2025 11:53
Bij het venster Stamboom > Eigenschappen > Verwijzingen hoeft niets te staan. Die worden gebruikt om verwijzingen in tekstvelden zoals notities op te nemen.
Als u in dat venster staat en op de toets F1 klikt dan krijgt u daar de bijbehorende documentatie.
Uw grote probleem valt waarschijnlijk te reduceren tot het nalopen van die 4 mogelijke fouten. U zegt niet dat u dat heeft gedaan.
De hamvraag is of die rapporten allemaal niet werken omdat u het privacyfilter aan heeft staan en de persoon bij wie u het rapport wilde maken uitgesloten wordt. Probeer het dus eens bij iemand die overleden is
Als u in dat venster staat en op de toets F1 klikt dan krijgt u daar de bijbehorende documentatie.
Uw grote probleem valt waarschijnlijk te reduceren tot het nalopen van die 4 mogelijke fouten. U zegt niet dat u dat heeft gedaan.
De hamvraag is of die rapporten allemaal niet werken omdat u het privacyfilter aan heeft staan en de persoon bij wie u het rapport wilde maken uitgesloten wordt. Probeer het dus eens bij iemand die overleden is
- Peter Wiss
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
06 apr 2025 10:04
De foutmelding die ik meestuurde spreekt niet over 4 regels.
Bij Diversen/Privacy is er niemand uitgesloten van publicatie. Evenmin is dit aangeklikt bij overleden personen.
Wat wordt er bedoeld met: "Uw grote probleem valt waarschijnlijk te reduceren tot het nalopen van die 4 mogelijke fouten"? Welke 4 mogelijke fouten?
Bij Diversen/Privacy is er niemand uitgesloten van publicatie. Evenmin is dit aangeklikt bij overleden personen.
Wat wordt er bedoeld met: "Uw grote probleem valt waarschijnlijk te reduceren tot het nalopen van die 4 mogelijke fouten"? Welke 4 mogelijke fouten?
- Han Kortekaas
-
06 apr 2025 12:05
U heeft een 4-regelige foutmelding doorgegeven.
De vraag is of u het Privacyfilter aan heeft staan; dat kunt u zien onder Menu > Extra.
Als het Privacyfilter actief is krijgt u nl geen rapporten bij levende personen, tenzij die publicatie hebben toegestaan.
Ik heb u gevraagd of al die rapporten ook niet draaien als u deze start vanuit iemand die een ingevulde overlijdensdatum heeft.
De vraag is of u het Privacyfilter aan heeft staan; dat kunt u zien onder Menu > Extra.
Als het Privacyfilter actief is krijgt u nl geen rapporten bij levende personen, tenzij die publicatie hebben toegestaan.
Ik heb u gevraagd of al die rapporten ook niet draaien als u deze start vanuit iemand die een ingevulde overlijdensdatum heeft.
- Peter Wiss
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
06 apr 2025 14:31
Het probleem was inderdaad dat er onder Menu/Extra het privacyfilter aan stond. Ik kende dat nog niet. Heb het uitgezet, en het probleem is verholpen. Alles werkt weer, zowel bij levende als overleden personen.
Dank voor alle hulp, en ik zal een donatie overmaken.
Dank voor alle hulp, en ik zal een donatie overmaken.
- Ruud de Ruiter
-
08 apr 2025 07:50 - 08 apr 2025 08:00
Peter,
Met die keuze is het gevolg dat een rapport geen vraag meer stelt of het privacy filter gevolgd moet worden.
Met het privacy filter geactiveerd verschijnt bij het opstarten van een rapport generatie een venster met de vraag of het privacy filter gevolgd moet worden.
Door dit filter nu uit te zetten maak je automatisch een rapport waarin levende personen vermeld worden. Reden waarom ik aanraad om het privacy filter wederom te activeren om "fouten" te voorkomen
Beantwoord je de vraag of het privacy filter gevolgd moet worden met "Nee" worden ook levende personen weergegeven
Met die keuze is het gevolg dat een rapport geen vraag meer stelt of het privacy filter gevolgd moet worden.
Met het privacy filter geactiveerd verschijnt bij het opstarten van een rapport generatie een venster met de vraag of het privacy filter gevolgd moet worden.
Door dit filter nu uit te zetten maak je automatisch een rapport waarin levende personen vermeld worden. Reden waarom ik aanraad om het privacy filter wederom te activeren om "fouten" te voorkomen
Beantwoord je de vraag of het privacy filter gevolgd moet worden met "Nee" worden ook levende personen weergegeven
Laatst bewerkt 08 apr 2025 08:00 door Ruud de Ruiter.