- Bedankjes 0
Kwartierblad
- gjp
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Kwartierblad
11 nov 2025 17:29
Leden van het Aldfaerteam,
Weten jullie of het rapport Kwartierblad nog in gebruik is en zo nee hoe kan deze wel werkbaar worden. In de oudere versies was dit geen probleem maar sinds mijn upgrade naar versie 11 en 12 werkt dit rapport niet meer.
Ik krijg de volgende foutmeldingen:
Fout - Kwartierblad.asj [1342]: _SETEXP LS_inst_kwartierblad_rel_kind_weergave is niet gedefinieerd
Fout - Kwartierblad.asj [1349]: _SETEXP LS_inst_kwartierblad_rel_kind_weergave is niet gedefinieerd
Fout - Kwartierblad.asj [1356]: _SETEXP LS_inst_kwartierblad_legenda_weergave is niet gedefinieerd
Fout - Kwartierblad.asj [1362]: _SETEXP LS_inst_kwartierblad_beroep_weergave is niet gedefinieerd
Fout - Kwartierblad.asj [1368]: _SETEXP LS_inst_Kwartiernummers is niet gedefinieerd
Instellingen algemeen proband
Beroep: aan
Foto: uit
Lettertype: Verdana
Notities persoon: aan
Lettergrootte: 12
Notities geboorte: aan
Notities overlijden: aan
Notities relatie: aan
[*Beveiligde*] tekst wordt niet getoond
Instellingen van het sjaboon.
..Gegevens van relaties en kinderen van proband tonen
....Notities relatie: aan
..Legenda tonen
..Alle beroepen worden getoond
..Kwartieren 1 t/m max. 31
Afgebroken wegens fout in het sjabloon
M.vr.gr.
Gert-Jan
Weten jullie of het rapport Kwartierblad nog in gebruik is en zo nee hoe kan deze wel werkbaar worden. In de oudere versies was dit geen probleem maar sinds mijn upgrade naar versie 11 en 12 werkt dit rapport niet meer.
Ik krijg de volgende foutmeldingen:
Fout - Kwartierblad.asj [1342]: _SETEXP LS_inst_kwartierblad_rel_kind_weergave is niet gedefinieerd
Fout - Kwartierblad.asj [1349]: _SETEXP LS_inst_kwartierblad_rel_kind_weergave is niet gedefinieerd
Fout - Kwartierblad.asj [1356]: _SETEXP LS_inst_kwartierblad_legenda_weergave is niet gedefinieerd
Fout - Kwartierblad.asj [1362]: _SETEXP LS_inst_kwartierblad_beroep_weergave is niet gedefinieerd
Fout - Kwartierblad.asj [1368]: _SETEXP LS_inst_Kwartiernummers is niet gedefinieerd
Instellingen algemeen proband
Beroep: aan
Foto: uit
Lettertype: Verdana
Notities persoon: aan
Lettergrootte: 12
Notities geboorte: aan
Notities overlijden: aan
Notities relatie: aan
[*Beveiligde*] tekst wordt niet getoond
Instellingen van het sjaboon.
..Gegevens van relaties en kinderen van proband tonen
....Notities relatie: aan
..Legenda tonen
..Alle beroepen worden getoond
..Kwartieren 1 t/m max. 31
Afgebroken wegens fout in het sjabloon
M.vr.gr.
Gert-Jan
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 308
Re: Kwartierblad
11 nov 2025 18:56
gjp,
Bij mij wordt het rapport zonder foutmelding getoond.
Als je het rapport start met Ctrl-toets ingedrukt dan zal in het venster getoond worden
regel ..Bibliotheek: StandaardHook Versie 12.01 Niet gevonden
is dat bij jou ook zo Niet gevonden is, dan probeer dan het rapport op te starten en kies dan 'instellengen herstellen'
Bij mij wordt het rapport zonder foutmelding getoond.
Als je het rapport start met Ctrl-toets ingedrukt dan zal in het venster getoond worden
regel ..Bibliotheek: StandaardHook Versie 12.01 Niet gevonden
is dat bij jou ook zo Niet gevonden is, dan probeer dan het rapport op te starten en kies dan 'instellengen herstellen'
- gjp
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
12 nov 2025 17:14
Beste Meije,
Het rapport wordt wel gevonden, maar zoals ik al in mijn bericht toonde is het waarschijnlijk een verouderde versie van kwartierblad.asj. Hierin wordt het attribuut _setexp gebruikt die blijkbaar niet gedefinieerd is. De versie die ik (her)gebruik is die van een oudere versie van Aldfaer.
Ik kan in de nieuwe versie geen kwartierblad.asj meer vinden in de standaard- of bonusrapporten Weet iemand waar ik het nieuwe sjabloon kan vinden of heeft het een andere naam gekregen?
Gr. GJ
Het rapport wordt wel gevonden, maar zoals ik al in mijn bericht toonde is het waarschijnlijk een verouderde versie van kwartierblad.asj. Hierin wordt het attribuut _setexp gebruikt die blijkbaar niet gedefinieerd is. De versie die ik (her)gebruik is die van een oudere versie van Aldfaer.
Ik kan in de nieuwe versie geen kwartierblad.asj meer vinden in de standaard- of bonusrapporten Weet iemand waar ik het nieuwe sjabloon kan vinden of heeft het een andere naam gekregen?
Gr. GJ
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 308
12 nov 2025 18:23
Gjp,
De map waar het bestand te vinden is:
C:\Users\eigennam\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\Bonus rapporten\-Alle sjablonen\Kwartierblad
Je heb geen antwoord gegeven op mijn vraag.
Start het rapport op met instellingen herstellen. en is Het Standaardhook bestand aanwezig
De map waar het bestand te vinden is:
C:\Users\eigennam\Documents\Aldfaer\Invoegtoepassingen\Bonus rapporten\-Alle sjablonen\Kwartierblad
Je heb geen antwoord gegeven op mijn vraag.
Start het rapport op met instellingen herstellen. en is Het Standaardhook bestand aanwezig
- Ruud de Ruiter
-
12 nov 2025 18:32
Menu > Venster > Overzicht Rapporten > Overige rapporten > Bonus Rapporten > Overzichten > Kwartierblad
- Han Kortekaas
-
12 nov 2025 19:40
Gjp,
in uw eerste bericht zegt u dat u een oudere versie van het sjabloon nu hergebruikt in de Bonus rapporten voor Aldfaer versie 12.
Dat zou zo maar kunnen betekenen dat daar een fout zit.
Dus eerst de aanbeveling om de Bonusrapporten te herinstalleren.
Ga daarvoor naar Help > Versiebeheer Invoegtoepassingen . Als u in dat venster de 'Alle invoegtoepassingen B-team ziet' dan kunt u de Bonusrapporten in dat rijtje verwijderen en vervolgens in het lijstje van 'Alle invoegtoepassingen B_team' de Bonus rapporten aanklikken die dan overnieuw worden geïnstalleerd.
in uw eerste bericht zegt u dat u een oudere versie van het sjabloon nu hergebruikt in de Bonus rapporten voor Aldfaer versie 12.
Dat zou zo maar kunnen betekenen dat daar een fout zit.
Dus eerst de aanbeveling om de Bonusrapporten te herinstalleren.
Ga daarvoor naar Help > Versiebeheer Invoegtoepassingen . Als u in dat venster de 'Alle invoegtoepassingen B-team ziet' dan kunt u de Bonusrapporten in dat rijtje verwijderen en vervolgens in het lijstje van 'Alle invoegtoepassingen B_team' de Bonus rapporten aanklikken die dan overnieuw worden geïnstalleerd.
- gjp
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
13 nov 2025 12:33
Allen,
Dank voor de tips en middels deze tips is het opgelost en krijg ik nu mooie kwartierbladen. Blijkbaar is na de update de verwijzing naar de rapporten in de instellingen niet goed gezet [door mij waarschijnlijk].
Gr. GJ
Dank voor de tips en middels deze tips is het opgelost en krijg ik nu mooie kwartierbladen. Blijkbaar is na de update de verwijzing naar de rapporten in de instellingen niet goed gezet [door mij waarschijnlijk].
Gr. GJ