- Bedankjes 0
Foto's niet altijd te zien in rapport
- Sander Greve
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Foto's niet altijd te zien in rapport
23 apr 2026 12:34 - 23 apr 2026 13:00
Goedendag, ik loop tegen het volgende aan:
Bij het aanmaken van een
STANDAARD-rapport / parenteel
of BONUS-rapport / Exporteren / Maak boeken / parenteel in boekvorm
wordt in beide gevallen een bestand (PDF) samengesteld waarin een flink aantal foto's niet wordt weergegeven.
Wel staat op de lege plaats de naam van deze foto.
Zodra ik de opdracht opnieuw uitvoer worden willekeurig andere foto's niet getoond.
Mijn bestand beslaat ca 1700 personen en 1000 foto's (allemaal .JPG).
Foto's zijn allemaal < 1 Mb groot.
Het computergeheugen is meer dan voldoende en wordt nauwelijks belast (32 Gb).
Ik gebruik Windows 10.
Voor alle duidelijkheid, het is mijn bedoeling een boek samen te stellen. In eerste instantie vanuit Aldfaer naar Word en dan voor de drukker naar PDF.
Dus niets voor een website (ik ben niet bekend met HTML en het opzetten van websites).
Ik heb op het forum deze tweet al eerder gezien, maar mijn probleem krijg ik niet opgelost.
Is iemand hiermee bekend en/of heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem aan kan pakken.
Vriendelijke groet, Sander Greve
Bij het aanmaken van een
STANDAARD-rapport / parenteel
of BONUS-rapport / Exporteren / Maak boeken / parenteel in boekvorm
wordt in beide gevallen een bestand (PDF) samengesteld waarin een flink aantal foto's niet wordt weergegeven.
Wel staat op de lege plaats de naam van deze foto.
Zodra ik de opdracht opnieuw uitvoer worden willekeurig andere foto's niet getoond.
Mijn bestand beslaat ca 1700 personen en 1000 foto's (allemaal .JPG).
Foto's zijn allemaal < 1 Mb groot.
Het computergeheugen is meer dan voldoende en wordt nauwelijks belast (32 Gb).
Ik gebruik Windows 10.
Voor alle duidelijkheid, het is mijn bedoeling een boek samen te stellen. In eerste instantie vanuit Aldfaer naar Word en dan voor de drukker naar PDF.
Dus niets voor een website (ik ben niet bekend met HTML en het opzetten van websites).
Ik heb op het forum deze tweet al eerder gezien, maar mijn probleem krijg ik niet opgelost.
Is iemand hiermee bekend en/of heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem aan kan pakken.
Vriendelijke groet, Sander Greve
Laatst bewerkt 23 apr 2026 13:00 door Sander Greve.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 311
Re: Foto's niet altijd te zien in rapport
23 apr 2026 13:59
Sander,
PDF bestanden worden niet getoond in de rapporten.
Als je de afbeeldingen in een PDF bestand wilt tonen in een rapport dan dien je deze afbeelding om te deze om te zetten naar *.jpg
Dat niet alle afbeeldingen JPG niet worden getoond is dat Aldfaer komt door het groot aantal foto's en de grootte van deze foto's
Mogelijk worden alle foto's wel getoond in de standaard browser
Voor wat betreft omzetten van *htm(l) naar Word kun je het htm(l) bestand open in Word.
Zie voor meer informatie de help voor Maak boeken voor alle mogelijkheden die er zijn.
PDF bestanden worden niet getoond in de rapporten.
Als je de afbeeldingen in een PDF bestand wilt tonen in een rapport dan dien je deze afbeelding om te deze om te zetten naar *.jpg
Dat niet alle afbeeldingen JPG niet worden getoond is dat Aldfaer komt door het groot aantal foto's en de grootte van deze foto's
Mogelijk worden alle foto's wel getoond in de standaard browser
Voor wat betreft omzetten van *htm(l) naar Word kun je het htm(l) bestand open in Word.
Zie voor meer informatie de help voor Maak boeken voor alle mogelijkheden die er zijn.
- Ruud de Ruiter
-
Re: Foto's niet altijd te zien in rapport
23 apr 2026 15:27 - 23 apr 2026 15:31
Niet alle foto's getoond > na oproep rapport klik het 3e icoon (= blauw wereldbolletje) en normaal gesproken heb je dan alle foto's
Vervolgens een print naar PDF formaat en je hebt een rapport klaar voor de drukker
Grootte foto's 1MB is vele malen te groot. Normaal is foto's van ongeveer 200 tot 300 kB meer als voldoende
Vervolgens een print naar PDF formaat en je hebt een rapport klaar voor de drukker
Grootte foto's 1MB is vele malen te groot. Normaal is foto's van ongeveer 200 tot 300 kB meer als voldoende
Laatst bewerkt 23 apr 2026 15:31 door Ruud de Ruiter. Reden: foto afmeting