Van Aldfaer met GEDCOM naar Geneanet overzetten

Lees meer

Van Aldfaer met GEDCOM naar Geneanet overzetten

13 feb 2026 21:40
Ik ben tamelijk nieuw met genealogie en met Aldfaer. Bovendien ben ik in technisch opzicht niet heel vaardig als het gaat om allerlei termen e.d.
Bovendien is het voor mij moeilijk om nieuwe vaardigheden aan te leren en meervoudige instructies te begrijpen en uit te voeren. Ik heb alleen geen zin om daar hier meer tekst en uitleg over te geven. Inmiddels heb ik me het werken in Aldfaer enigszins eigen gemaakt, al ken ik vast nog niet alle opties. Maar de basis ken en kan ik inmiddels een beetje.

Ik heb nu (in één stamboom) van moederskant en vaderskant zes generaties gevuld met technische gegevens (feiten) en bij voorouders in de rechte lijn ook veel scans, documenten, foto's, e.d. Ik kan nog veel meer informatie, krantenknipsels, vermeldingen, e.d. zoeken maar heb besloten dat ik nu mijn eerste resultaten (dus tweemaal zes generaties) via GEDCOM op Geneanet wil plaatsen.
Ik heb begrepen dat ik daarna nog in Aldfaer kan blijven werken en uitbreiden en die kan uploaden in Geneanet.

Ik heb in de Help-Index van Aldfaer gezocht naar GEDCOM en word gelijk al panisch bij het zien van alle keuzes m.b.t. Karakterset en met veel vakjargon.

Is er iemand in de omgeving Amersfoort die mij een keer hand-in-hand wil begeleiden door de conversie van Aldfaer naar Geneanet?
Ik zou er ontzettend dankbaar voor zijn.

Lees meer

Re: Van Aldfaer met GEDCOM naar Geneanet overzetten

13 feb 2026 22:07
Upload naar geneanet gaat via een gedcom export van één bestand al dan niet inclusief maferiaal
Na die export te hebben gedaan doe je een upload van die gedcom via een geneanet hulpprogrgramma uit te voeren.
Voor zover ik mij herinner dien je een (goedkoop) abonnement op Geneanet te hebben om dat hulpprogramma te verkrijgen, maar het was ongeveer 20 jaar geleden dat ik dat opgehaald heb, dus dat nu anders zijn.