- Bedankjes 0
Nieuwe versie Aldfaer
- Rick de Vos
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Nieuwe versie Aldfaer
13 jun 2018 21:40
Ik ben alle bestanden kwijt. Veiligheidskopier gelukkig bewaard.
Koppeling naar bestanden met foto s en dergelijk geeft foutmeling kan bestand niet vinden.
Het hele bestand wat ik in jaren heb opgebouwd is weg dan wel onvindbaar.
Gaarne hulp.
Koppeling naar bestanden met foto s en dergelijk geeft foutmeling kan bestand niet vinden.
Het hele bestand wat ik in jaren heb opgebouwd is weg dan wel onvindbaar.
Gaarne hulp.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
Re: Nieuwe versie Aldfaer
13 jun 2018 22:13 - 13 jun 2018 22:16
Welke versie van Windows heeft u en waar is Aldfaer geïnstalleerd, toch niet in Program Files?
Voor de foto's (Materiaal) het pad instellen bij Stamboom eigenschappen.
Via menu Bestand > Zoek Aldfaer bestanden kunt u alle bestanden vinden. Maak desnoods een schermafdruk vh resultaat en stuur het op.
Voor de foto's (Materiaal) het pad instellen bij Stamboom eigenschappen.
Via menu Bestand > Zoek Aldfaer bestanden kunt u alle bestanden vinden. Maak desnoods een schermafdruk vh resultaat en stuur het op.
Laatst bewerkt 13 jun 2018 22:16 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Rick de Vos
- Ruud de Ruiter
-
- Rick de Vos
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
16 jun 2018 21:42
Ik gebruik program files. ik heb een schermprint bijgevoegd. De veiligheidskopie kan ik openen maar niet bewerken. De links naar documenten geeft een foutmelding. De documenten zijn niet weg maar de bestanden kan ik niet vinden. Wie helpt?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
16 jun 2018 21:58
De schermprint is niet meegekomen. Als Aldfaer in C:\Program Files staat moet u het verwijderen en opnieuw installeren in C:\Aldfaer. Zie op deze link hoe het moet:
jhk.hankortekaas.nl/index.php/problemen-faq-s/19-aldfaer-w7
jhk.hankortekaas.nl/index.php/problemen-faq-s/19-aldfaer-w7
- Dossche D
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
20 jun 2018 00:23
Dag Rick,
Indien je Aldfaer geînstalleerd had in Program Files, EN ook uw stamboombestanden, dan ben je die niet "kwijt". Ze zitten op uw pc in "verborgen bestanden" volgens de Windows conventie. Hiermee kan je deze niet terugvinden noch kan Aldfaer ze terugvinden via de Aldfaer functie "zoeken naar stamboombestanden".
Vooreerst moet u in Windows verkenner de "opties" aanpassen zodat verborgen mappen en bestanden getoond worden.
Waar je "opties" vindt in Verkenner hangt af van de Windows versie. In Win10 start je Verkenner op , en ga naar het tabblad "Beeld". Helemaal rechts vind je "Opties". Klik op "Opties". Dan verschijnt een venster "Mapopties". In Tabblad "Weergave" zoek je de lijn "verborgen mappen en Bestanden". Daaronder klik je de optie aan "Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven". en "Toepassen".
Nu moet je naar de verborgen map "Virtual Storage" zoeken. Daarin wordt door Windows alles weggeschreven dat normaal in ProgramFiles zou moeten terechtkomen via een gewone "update" van een programma. Windows (vanaf Vista, schrijft de wijzigingen weg naar een deelmap in Virtual Storage om de updates bij te houden.
Waar zit "Virtual Storage"?
Deze zit (afhankelijk van de versie van Windows) C:\Users\Daniel\AppData\Local\VirtualStore (waarbij Daniel de gebruikersnaam is, en bij jou iets anders zal zijn. het is uw gebruikersnaam waarmee je werkt in Windows).
In virtual storage heb je deelmappen van Program Files en van Program Files(x86). Zoek daar de deelmappen "Aldfaer" en kijk of je er je gegevensbestanden vindt. Je kunt de gegevensbestanden er zo uit kopieren zoals uit een gewone map.
Ik heb dit al ettelijke keren vroeger gedaan om ogenschijnlijk verloren stamboombestanden te recupereren.
Success gewenst
MVG
dANIEL
Indien je Aldfaer geînstalleerd had in Program Files, EN ook uw stamboombestanden, dan ben je die niet "kwijt". Ze zitten op uw pc in "verborgen bestanden" volgens de Windows conventie. Hiermee kan je deze niet terugvinden noch kan Aldfaer ze terugvinden via de Aldfaer functie "zoeken naar stamboombestanden".
Vooreerst moet u in Windows verkenner de "opties" aanpassen zodat verborgen mappen en bestanden getoond worden.
Waar je "opties" vindt in Verkenner hangt af van de Windows versie. In Win10 start je Verkenner op , en ga naar het tabblad "Beeld". Helemaal rechts vind je "Opties". Klik op "Opties". Dan verschijnt een venster "Mapopties". In Tabblad "Weergave" zoek je de lijn "verborgen mappen en Bestanden". Daaronder klik je de optie aan "Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven". en "Toepassen".
Nu moet je naar de verborgen map "Virtual Storage" zoeken. Daarin wordt door Windows alles weggeschreven dat normaal in ProgramFiles zou moeten terechtkomen via een gewone "update" van een programma. Windows (vanaf Vista, schrijft de wijzigingen weg naar een deelmap in Virtual Storage om de updates bij te houden.
Waar zit "Virtual Storage"?
Deze zit (afhankelijk van de versie van Windows) C:\Users\Daniel\AppData\Local\VirtualStore (waarbij Daniel de gebruikersnaam is, en bij jou iets anders zal zijn. het is uw gebruikersnaam waarmee je werkt in Windows).
In virtual storage heb je deelmappen van Program Files en van Program Files(x86). Zoek daar de deelmappen "Aldfaer" en kijk of je er je gegevensbestanden vindt. Je kunt de gegevensbestanden er zo uit kopieren zoals uit een gewone map.
Ik heb dit al ettelijke keren vroeger gedaan om ogenschijnlijk verloren stamboombestanden te recupereren.
Success gewenst
MVG
dANIEL
- Rick de Vos
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
20 jun 2018 21:02
Ik heb gezocht ik kwam tot en met virtual store. In program files geen bestande gevonden. Ik heb mijn bestanden gevonden op de j schijf waarop ik ze had gezet. Daar staat ook de veiligheidskopie. Ik kan de gegevens in die kopie lezen maar niets muteren of de gekoppelde documenten of foto´s lezen. Er volgt in rood een foutmelding.
- Han Kortekaas
-
20 jun 2018 22:56
Dan is het toch wel handiger als die melding doorgegeven wordt. Is dat dezelfde als waar uw draadje mee begin? Dan moet u eens kijken bij Stamboom -> Eigenschappen wat daar voor pad staat.
Overigens, als Aldfaer in de Program files staat dan kan dat vanaf versie 7.0 niet meer gestart worden. U dient dus ook het programma enz uit de Program files te halen en over te zetten naar c:\aldfaer conform het overzicht.
Overigens, als Aldfaer in de Program files staat dan kan dat vanaf versie 7.0 niet meer gestart worden. U dient dus ook het programma enz uit de Program files te halen en over te zetten naar c:\aldfaer conform het overzicht.