licentie overeenkomst

Lees meer

licentie overeenkomst

17 jun 2018 00:22
Geacht Aldfaer Team,

Mag ik u erop wijzen dat volgens de licentie overeenkomst
Het toegestaan is om:
De software gratis gebruikt mag worden.

Het niet toegestaan is om de software te bewerken.
Hoe zit dit dan met sjabloon uitdraaien deze worden toch bewerkt maar mogen vervolgens niet getoond worden voor een genealogie programma volgens de licentie overeenkomst!?

Verklaar u nader, houd dit nu in dat alle gegevens van iedereen off line moeten voor een gratis licentie in versie 7.0 Hoe was dit in de andere versies dan omschreven?

Hebben we hier nu te maken met de eerste tekenen van overname door Myheritage?

Ook zou dan de bonus sjabloons niet gemaakt of gebruikt mogen worden daar er geen veranderingen in de software aangebracht mogen worden.

Vraag is dus wat is software, alles wat gedownload word van de Aldfaer website, wat meekomt met de installatie.

Mag je je gegevens gemaakt met dit gratis programma volgens de licentie overeenkomst nog online tonen ?

Zijn hier in de licentie voorwaarde wijzigingen doorgevoerd in de nieuwe 7.0 versie ?

Lees meer

Re: licentie overeenkomst

17 jun 2018 00:29 - 17 jun 2018 00:33
Ik denk dat het uur je parten speelt en gelet op mijn opmerking over de Help verder bent gegaan met denken. Het is eerder aan de orde geweest in dit forum. Je mag de software niet wijzigen betekent dat men het programma niet mag openbreken en er andere code invoegen.
De sjabloontaal en het kunnen aanpassen van de werking van sjablonen (lees het maken van rapportages) heeft daar niets mee van doen. Sterker nog; door Aldfaer wordt zelfs voorgedaan wat de mogelijkheden zijn.
Dus schei a.u.b. uit met het vragen naar de bekende weg.
Laatst bewerkt 17 jun 2018 00:33 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Henny van den Broek, Frank

Lees meer

17 jun 2018 09:01
Ik bevestig wat Han zegt: de software slaat op het programma zelf. Er is overigens geen letter aan de licentieovereenkomst gewijzigd, en dat al sinds de oprichting van Stichting Aldfaer in 2002.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank

Lees meer

17 jun 2018 13:19
Bedankt Han en Antoon,

Begon me inderdaad ongerust te maken na het lezen van de voorwaarde. En gezien enkele jaren geleden myheritage is gaan samenwerken probeer ik hier inderdaad attent op te zijn. Daar ik van mening ben dat een genealoog die belangeloos zijn gegevens beschikbaar zet op den duur niet een onderdeel is van Myheritage waar maandelijks voor betaald moet worden. Heb de link ook standaard uit staan.

Gemaakt door Kunena