- Bedankjes 0
Kan bestand notities niet openen
- Reginald
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Re: Kan bestand notities niet openen
06 aug 2018 11:35
Ja antivirus, email en internet browser staan open.
Zal het nog eens proberen met die laatste 2 gesloten
Zal het nog eens proberen met die laatste 2 gesloten
- Reginald
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
09 aug 2018 20:11
Beste Ruud,
ik denk niet dat het een geheugenkwestie is. Mogelijk een fout in het geconverteerde bestand.
Ik heb alles uitgezet en alleen Aldfear aan. Als ik iets kopieer in de notities bij huwelijk gaat het een keer goed een tweede keer krijg ik direct de melding "Kan het BESTAND Notities niet vinden.
Als ik dan het programma afsluit en opsla en veiligheidskopie maak en dan opnieuw start wordt aangegeven dat ik geen 2 bestanden tegelijk kan openen. Waarna ik OK geef (andere mogelijkheid is er niet) dan opent Aldfear. Doch de laatste notitie is niet opgeslagen.
Mogelijk dat er bij de conversie iets fout gegaan is doordat er veel notities in het bestand stonden die geconverteerd moesten worden. Ik zal dus teruggrijpen op het bestand van voor de conversie (midden juni, waardoor ik wel wat kwijt ben). Maar vraag me af of een hernieuwde conversie van dat bestand zin heeft zolang er nog veel notitie teksten in staan.
ik denk niet dat het een geheugenkwestie is. Mogelijk een fout in het geconverteerde bestand.
Ik heb alles uitgezet en alleen Aldfear aan. Als ik iets kopieer in de notities bij huwelijk gaat het een keer goed een tweede keer krijg ik direct de melding "Kan het BESTAND Notities niet vinden.
Als ik dan het programma afsluit en opsla en veiligheidskopie maak en dan opnieuw start wordt aangegeven dat ik geen 2 bestanden tegelijk kan openen. Waarna ik OK geef (andere mogelijkheid is er niet) dan opent Aldfear. Doch de laatste notitie is niet opgeslagen.
Mogelijk dat er bij de conversie iets fout gegaan is doordat er veel notities in het bestand stonden die geconverteerd moesten worden. Ik zal dus teruggrijpen op het bestand van voor de conversie (midden juni, waardoor ik wel wat kwijt ben). Maar vraag me af of een hernieuwde conversie van dat bestand zin heeft zolang er nog veel notitie teksten in staan.
- Ruud de Ruiter
-
09 aug 2018 20:38
re:dat ik geen 2 bestanden tegelijk kan openen
Is dat de exacte melding op wordt geprobeerd 2x hetzelfde bestand te openen. Dat kan zelfs in Versie 7.0 niet
Is dat de exacte melding op wordt geprobeerd 2x hetzelfde bestand te openen. Dat kan zelfs in Versie 7.0 niet
- Francke
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
10 aug 2018 00:21 - 10 aug 2018 00:30
mi is versie 7 geprogrammeerd met diverse nieuwe componenten die toch net even anders 'werken' dan in de vorige versie, het resultaat foutmeldingen die niet direct te verklaren zijn, zo hier ook.
Wordt madExcept wel ingezet om de fouten te vinden via een bug report?
Wordt madExcept wel ingezet om de fouten te vinden via een bug report?
Laatst bewerkt 10 aug 2018 00:30 door Francke. Reden: madExcept
- Ruud de Ruiter
-
10 aug 2018 08:06
Reginald.
Probeer eens het volgende:
Sluit Aldfaer
In C:\Aldfaer kies de 2 *.ini bestanden en plaats deze in een tijdelijke map op het bureau
Start Aldfaer, pas eventueel de instellingen en eigenschappen aan en probeer nogmaals
Als dat het probleem oplost, plaats tijdelijke map in de prullebak
Probeer eens het volgende:
Sluit Aldfaer
In C:\Aldfaer kies de 2 *.ini bestanden en plaats deze in een tijdelijke map op het bureau
Start Aldfaer, pas eventueel de instellingen en eigenschappen aan en probeer nogmaals
Als dat het probleem oplost, plaats tijdelijke map in de prullebak
- Reginald
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
10 aug 2018 08:08
De exacte melding is :
''Het bestand kan niet exclusief geopend worden. Start daarom geen tweede Aldfaer-sessie''
''Het bestand kan niet exclusief geopend worden. Start daarom geen tweede Aldfaer-sessie''
- Reginald
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
10 aug 2018 08:11
Ruud even voor alle zekerheid:
Ik zie een .ini bestand en een .iniprogram bestand.
Zijn het deze 2 die ik tijdelijk wegzet >
Ik zie een .ini bestand en een .iniprogram bestand.
Zijn het deze 2 die ik tijdelijk wegzet >
- Reginald
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
10 aug 2018 10:14 - 10 aug 2018 10:15
Ik heb die 2 bestanden verwijderd (zie mijn vraag hierboven)
Daarna de stamboom van gisteren opnieuw geopend.
Geeft geen verschil. Als ik 1 tekst in de notities kopieer en daarna wil doorgaan krijg ik direct weer de bekende melding
Daarna de stamboom van gisteren opnieuw geopend.
Geeft geen verschil. Als ik 1 tekst in de notities kopieer en daarna wil doorgaan krijg ik direct weer de bekende melding
Laatst bewerkt 10 aug 2018 10:15 door Reginald.
- Ruud de Ruiter
-
10 aug 2018 10:21 - 10 aug 2018 10:21
Reginald,
re: 'Het bestand kan niet exclusief geopend worden. Start daarom geen tweede Aldfaer-sessie''
Hier zal volgens mij één van de ontwikkelaars moeten reageren. De functie van deze melding is mij nog onbekend
re: 'Het bestand kan niet exclusief geopend worden. Start daarom geen tweede Aldfaer-sessie''
Hier zal volgens mij één van de ontwikkelaars moeten reageren. De functie van deze melding is mij nog onbekend
Laatst bewerkt 10 aug 2018 10:21 door Ruud de Ruiter.
- Paul Kallenberg
10 aug 2018 10:25
Reginald,
Kan je per mail contact met mij opnemen, dan kunnen we kijken of we het langs die weg kunnen oplossen. Je vindt mijn e-mailadres door op mijn naam links van dit bericht te klikken.
Paul
Kan je per mail contact met mij opnemen, dan kunnen we kijken of we het langs die weg kunnen oplossen. Je vindt mijn e-mailadres door op mijn naam links van dit bericht te klikken.
Paul
- zwenny
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
04 sep 2018 17:20
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb alle jaren gewerkt met aldfaer en nooit problemen gehad en nu sinds een week of twee wel. Ik zal ook contact opnemen via de mail.