- Bedankjes 0
bestandsassociatie
- Francke
- Auteur
Lees minder
Lees meer
terugzetten veiligheidscopie?
29 aug 2018 09:08 - 29 aug 2018 09:11Aldfaer (een stamboom-bestand) dient alleen via het menu Bestand - Open ... etc gegeopend te worden, nooit met een dubbelklik op de shortcut of bestand in de verkenner. Daarom is het vele malen beter de associatie van .aldf en .alx met Aldfaer op te heffen.Ruud de Ruiter schreef : re: melding een programma te zoeken
In de verkenner, doe een rechtsklik op het *.alx bestand en kies Aldfaer als het standaard programma waarmede dit geopend moet worden Idem voor *.aldf.
Laatst bewerkt 29 aug 2018 09:11 door Francke.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
Re: terugzetten veiligheidscopie?
29 aug 2018 09:19
@Francke, @ Ruud,
Voor zover ik weet, kan de associatie met een programma van de bestanden *aldf en *alx niet gewijzigd worden, en het is maar goed ook.
Voor zover ik weet, kan de associatie met een programma van de bestanden *aldf en *alx niet gewijzigd worden, en het is maar goed ook.
- Francke
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
29 aug 2018 10:59 - 29 aug 2018 11:01
Je kunt elke extensie linken/associeren aan elk programma wat je maar wilt, maar of dat gewenst is, is een andere zaak. Daarom .aldf en .alx niet koppelen aan Aldfaer, om fouten zoals in dit draadje beschreven worden te voorkomen.
Laatst bewerkt 29 aug 2018 11:01 door Francke.
- Han Kortekaas
-
29 aug 2018 12:32
Je kunt beter associëren met Aldfaer.exe want ik heb diverse problemen via Teamviewer opgelost waarbij een supergretige IE zich had genesteld aan het *.aldf *.alx bestand.
Het openen via de verkenner zal het laatst bij afsluiten geopende bestand weer openen.
Het openen via de verkenner zal het laatst bij afsluiten geopende bestand weer openen.
- Francke
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
29 aug 2018 14:30 - 29 aug 2018 14:38
Ik heb nog nooit .aldf/.ald met Aldfaer gelinkt zolang ik met Aldfaer werk, (sinds 3.5RC3) en geen problemen gehad.
.alx zou met een (de)compressie prg kunnen worden verbonden, wat mi geen kwaad kan.
IE zal zich nooit spontaan ergens aan 'hechten', dat is altijd een actie van de gebruiker, bewust of onbewust.
.alx zou met een (de)compressie prg kunnen worden verbonden, wat mi geen kwaad kan.
IE zal zich nooit spontaan ergens aan 'hechten', dat is altijd een actie van de gebruiker, bewust of onbewust.
Laatst bewerkt 29 aug 2018 14:38 door Francke.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
29 aug 2018 17:23 - 29 aug 2018 17:23ik ook niet, die mogelijkheid was er niet doordat de extenties nooit in de lijst van de Default Programs control panel zijn weergegeven.(dit was de reden van mijn eerdere reactie.)Francke schreef : Ik heb nog nooit .aldf/.ald met Aldfaer gelinkt zolang ik met Aldfaer werk ..
(nog een fijnslijperFrancke schreef : ...onbewust.
P.S wij wijken nu af van de vraagstelling dus, ander onderwerp.
Laatst bewerkt 29 aug 2018 17:23 door JayCee.
- Francke
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
29 aug 2018 23:07 - 29 aug 2018 23:11Wat jij noemt is één van de mogelijkheden om te associeren, een andere: door met de rechter muisknop op een .aldf bestand te klikken en via eigenschappen het programma te kiezen om mee te openen.JayCee schreef : ik ook niet, die mogelijkheid was er niet doordat de extenties nooit in de lijst van de Default Programs control panel zijn weergegeven.(dit was de reden van mijn eerdere reactie.)
Laatst bewerkt 29 aug 2018 23:11 door Francke.
- Francke
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
29 aug 2018 23:35 - 29 aug 2018 23:40
Sorry, deze topic ben ik niet begonnen, dit is een actie van de moderator, het is wel gebruikelijk dat hier te melden, en ook in het draadje waar deze topic vandaan komt. Kan wat mij betreft gesloten worden.
PS zie hoe dat elders gaat: forum.nikon-club-nederland.nl/search.php?keywords=verplaatst
PS zie hoe dat elders gaat: forum.nikon-club-nederland.nl/search.php?keywords=verplaatst
Laatst bewerkt 29 aug 2018 23:40 door Francke.
- Ruud de Ruiter
-
30 aug 2018 07:29 - 30 aug 2018 07:31
verwijderd door mij zelf.
Laatst bewerkt 30 aug 2018 07:31 door Ruud de Ruiter.
- G W Sandberg
30 aug 2018 09:15 - 30 aug 2018 09:15
Heren toch...
Bravo aan de moderator die dit draadje afsplitste, menig lezer kan er geen brood van bakken.
Mijn twee centen (gebaseerd op Win XP...7, en Aldfaer 4...6):
Een Aldfaer-associatie van .ALDF en .ALX heeft voor velen het voordeel dat in verkenner de Aldfaer-relatie wordt weergegeven.
Het openen vanuit verkenner is in vele versies van Aldfaer nooit mogelijk geweest.
Uit dien hoofde is de associatie van .ALDF aan aldfaer.exe zinloos.
Zelf heb ik de ALX extensie gelinked aan WinZip, om in de gevcomprimeerde veiligheids-copie te kunnen kijken.
Bravo aan de moderator die dit draadje afsplitste, menig lezer kan er geen brood van bakken.
Mijn twee centen (gebaseerd op Win XP...7, en Aldfaer 4...6):
Een Aldfaer-associatie van .ALDF en .ALX heeft voor velen het voordeel dat in verkenner de Aldfaer-relatie wordt weergegeven.
Het openen vanuit verkenner is in vele versies van Aldfaer nooit mogelijk geweest.
Uit dien hoofde is de associatie van .ALDF aan aldfaer.exe zinloos.
Zelf heb ik de ALX extensie gelinked aan WinZip, om in de gevcomprimeerde veiligheids-copie te kunnen kijken.
Laatst bewerkt 30 aug 2018 09:15 door G W Sandberg.