- Bedankjes 0
Veiligheidskopie zonder foto's en bijlagen
- Rien
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Veiligheidskopie zonder foto's en bijlagen
31 aug 2018 10:36
Goede morgen,
Ik heb het bericht van Sander Reve gelezen.
Ik begrijp intussen dat de veiligheidskopie sinds versie 7 geen materiaal meer opneemt.
Er staat wel een verwijzing naar de help/veiligheidskopie, maar ik vind niet hoe ik nu moet handelen om een volledige kopie te maken. Immers, als ik nu een veiligheidskopie wil terugzetten (bijv. op een andere computer), dan zal het materiaal toch niet meekomen!? Is hier een oplossing voor?
En zo niet, kan er dan niet een optie ingebouwd worden waarmee je - zoals voorheen - handmatig een veiligheidskopie kunt maken met alles erop en eraan?
Ik heb het bericht van Sander Reve gelezen.
Ik begrijp intussen dat de veiligheidskopie sinds versie 7 geen materiaal meer opneemt.
Er staat wel een verwijzing naar de help/veiligheidskopie, maar ik vind niet hoe ik nu moet handelen om een volledige kopie te maken. Immers, als ik nu een veiligheidskopie wil terugzetten (bijv. op een andere computer), dan zal het materiaal toch niet meekomen!? Is hier een oplossing voor?
En zo niet, kan er dan niet een optie ingebouwd worden waarmee je - zoals voorheen - handmatig een veiligheidskopie kunt maken met alles erop en eraan?
- Hans Weggemans
-
Re: Veiligheidskopie zonder foto's en bijlagen
31 aug 2018 10:48 - 31 aug 2018 10:48
Laatst bewerkt 31 aug 2018 10:48 door Hans Weggemans.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Rien
- Ruud de Ruiter
-
31 aug 2018 11:50 - 31 aug 2018 11:52
Dag Rien,
In de volgende update wordt een handmatige v-kopie met materiaal wederom mogelijk
De volgende tussen oplossing is door anderen aangedragen.
1. maak een v-kopie
2. maak een gedcom met materiaal
3. verstuur de v-kopie en de map materiaal van de gedcom
Alternatief (niet getest):
4. maak een gedcom met materiaal
5. verstuur het *.aldf bestand plus de map materiaal van de gedcom (al dan niet samen gezippped)
In de volgende update wordt een handmatige v-kopie met materiaal wederom mogelijk
De volgende tussen oplossing is door anderen aangedragen.
1. maak een v-kopie
2. maak een gedcom met materiaal
3. verstuur de v-kopie en de map materiaal van de gedcom
Alternatief (niet getest):
4. maak een gedcom met materiaal
5. verstuur het *.aldf bestand plus de map materiaal van de gedcom (al dan niet samen gezippped)
Laatst bewerkt 31 aug 2018 11:52 door Ruud de Ruiter.
- Hans Weggemans
-
31 aug 2018 12:00
Of je kopieert je stamboom, veiligheidskopie en materiaal naar externe schijf en op nieuwe pc terug kopiëren van externe schijf.
- Ruud de Ruiter
-
31 aug 2018 15:51
re: kopieert je stamboom, veiligheidskopie en materiaal
Voorwaarde is dan wel dat de map materiaal alleen inhoud heeft van het betreffende stamboombestand. Mocht de map materiaal gemeenschappelijke inhoud hebben voor gescheiden bestanden, dan kan veel overbodig materiaal overgezet worden.
Het is o.a. om die reden, dat handmatige v-kopie met materiaal terug komt.
Voorwaarde is dan wel dat de map materiaal alleen inhoud heeft van het betreffende stamboombestand. Mocht de map materiaal gemeenschappelijke inhoud hebben voor gescheiden bestanden, dan kan veel overbodig materiaal overgezet worden.
Het is o.a. om die reden, dat handmatige v-kopie met materiaal terug komt.
- Han Kortekaas
-
31 aug 2018 18:48
Ruud, in het licht van de vraagstelling ben ik zo vrij om het met jouw opmerkingen niet eens te zijn. het is de meest eenvoudige aanbeveling, die werkt zonder toeten en bellen.
Wat eventueel overbodig is............wie heeft daar last van?
En los daarvan, de meeste gebruikers hebben echt maar 1 stamboom.
Wat eventueel overbodig is............wie heeft daar last van?
En los daarvan, de meeste gebruikers hebben echt maar 1 stamboom.