Volgorde beroepen

Lees meer

Volgorde beroepen

17 okt 2018 01:08
Eerder dit bericht per abuis in het verkeerde topic geplaatst, wat mogelijk de reden is dat er geen reactie op verscheen.
Daarom nogmaals in het m.i. juiste topic.

Wil even kwijt dat ik het vervelend vind dat bij de laatste update een sorteermechanisme is ingebouwd voor de beroepen. In de loop der jaren heb ik de beroepen consequent chronologisch ingevoerd.
Als iemand eerst grofsmid was en later fietsenhandelaar, voerde ik de beroepen in die volgorde in Aldfaer in. Op die volgorde werden de beroepen dan ook gepresenteerd in een overzicht.
Maar nu is de sortering plots alfabetisch, dus in dit geval precies andersom.
Ik weet dat ik dit kan manipuleren door data in te vullen, maar buiten het feit dat ik vermelding van jaartallen bij beroepen in overzichten niet mooi vind (meestal weet je de juiste data ook niet), kan ik dit onmogelijk in een bestand met bijna 135.000 personen nog met terugwerkende kracht rechttrekken.

Ik zou het dus toejuichen als deze wijziging weer wordt teruggedraaid.

Lees meer

Re: Volgorde beroepen

17 okt 2018 07:37 - 17 okt 2018 07:41
Harm,
U stelt iets vast en vraagt om de oude situatie te herstellen.
Gebruikers hebben dat 45 x gelezen, maar gebruikers kunnen niets.
Per definitie reageren de ontwikkelaars niet omdat dat alleen maar hun zeldzame vrije tijd opvreet aan langdurige discussies.
Als een verzoek al dan niet gehonoreerd wordt en in een update is opgenomen wordt dat in het begeleidende document van de update vermeld.

En dat geldt ook voor mijn verzoek: aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/4043-wens...-zoekbaar.html#24961
Laatst bewerkt 17 okt 2018 07:41 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

Re: Volgorde beroepen

18 okt 2018 00:28
Had in mijn herinnering uit het verleden dat er op wensen of een reactie kwam als: "Dit is niet te realiseren, want: ...." of een workaround of in het meest gunstige geval een opname op de wensenlijst met een nummer.
Toen ik het in de verkeerde groep had geplaatst, dacht ik dat het niet onder de ogen kwam van de ontwikkelaars van Aldfaer, maar alleen bij de ontwikkelaars van de rapporten.

Gemaakt door Kunena