- Bedankjes 1
foutmeldingen bj opstarten
- Magdelyns L.H.
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Re: foutmeldingen bj opstarten
21 jan 2019 14:39
mijn automatische backup staat aan met 99 stuks. Ik krijg dus geen datumstempel. Of is dat "ergens" ook een instellingsvinkje ( windows ofzo )
- Han Kortekaas
-
21 jan 2019 14:50 - 21 jan 2019 14:51
bestaat de standaardmap wel die bij de Instellingen voor de vk staat? Een automatische VK heeft een bestandsnaam "naam_201901190102.alx" of iets dergelijks
Laatst bewerkt 21 jan 2019 14:51 door Han Kortekaas.
- Magdelyns L.H.
-
Auteur
21 jan 2019 14:53
Met het terugplaatsen van mijn allerlaatste reddingsbackup, is het probleem van de VK zonder datumstempel dus ook opgelost. Mag ik iedereen heel erg hartelijk bedanken voor het meedenken en mee "bemoeien"in de goede zin des woords ? vooral ook jullie meehelpen is al een reden om voor dit programma te blijven kiezen. Thanks !
- Han Kortekaas
-
21 jan 2019 15:08
Kunt u in die VK die nu teruggezet is een mutatie aanbrengen en dan controleren of het een nieuw VK heeft opgeleverd?
- Magdelyns L.H.
-
Auteur
21 jan 2019 15:12
Ja, alles werkt prima en hij maakt een VK mét datumstempel. Thanks !
- Han Kortekaas
-
21 jan 2019 15:28
kunt u een tweede mutatie maken en dan weer controleren?
- Magdelyns L.H.
-
Auteur
21 jan 2019 15:46
Ik heb nu zo'n 50 kaarten gewijzigd en 15 nieuw ingevoerd. Als ik kies voor controle s kom er geen VK met datumstempel bij, maar de opdracht wordt wel grijs. Als ik kies voor controle B krijg ik een opslaan als menu met standaard de bestandsnaam.alx.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 311
21 jan 2019 16:18
Magdelyns,
Bij Ctrl+S geef je alleen maar de opdracht om de stamboom op te slaan en gaat de diskette symbool naar grijs. Dit heeft niets met een veiligheidskopie te maken.
Pas als Aldfaer wordt er een Automatische veiligheidskopie aangemaakt met een datumtijd stempel, indien dit is ingesteld maar dat is bij jou reeds via voorgaande testen gebleken.
Bij Clrt+B krijg je nadat je de voorgestelde naam accepteert en deze naam bestaat nog een mogelijkheid om deze te overschrijven of terug te gaan om een andere naam te kiezen. Zodat je de voorgaande ook nog als bestand hebt.
Bij Ctrl+S geef je alleen maar de opdracht om de stamboom op te slaan en gaat de diskette symbool naar grijs. Dit heeft niets met een veiligheidskopie te maken.
Pas als Aldfaer wordt er een Automatische veiligheidskopie aangemaakt met een datumtijd stempel, indien dit is ingesteld maar dat is bij jou reeds via voorgaande testen gebleken.
Bij Clrt+B krijg je nadat je de voorgestelde naam accepteert en deze naam bestaat nog een mogelijkheid om deze te overschrijven of terug te gaan om een andere naam te kiezen. Zodat je de voorgaande ook nog als bestand hebt.
- Magdelyns L.H.
-
Auteur
21 jan 2019 16:29
dat had ik nooit geweten. Ik heb aldfaer nu gewoon afgesloten en inderdaad er komt nu een kopie met een datumstempel erbij in de map veiligheidskopie. Dus samenvattend: bij gewoon afsluiten komt er een kopie met een datumstempel. Als ik controle s wordt de stamboom opgeslagen. Waar ? Dat zou ik dan nog wel graag willen weten en daarnaast is er nog controle B en dat wordt bestandsnaam.aldf, Heel interessant. Blijft bij mij wel de toch wel spannende vraag ( als er al een antwoord is ) waarom hij geen bestandsnaam met datumstempel heeft gemaakt met het afsluiten van het programma.
- Ruud de Ruiter
-
21 jan 2019 16:56 - 21 jan 2019 16:59
Magdelijns,
Goed dat het aantal op 99 staat maar is de vink voor een automatische update gezet en mogelijk heeft u toen gevraagd werd of u een v-kopie wilde maken een keer nee gezegd en op de vervolg vraag (vraag herhalen) ook nee. In een dergelijke geval wordt geen auto v-kopie gemaakt.
Om dit te kunnen herstellen
Menu > Extra > Instellingen > Algemeen > de knop Toon alle dialogen om deze te reactiveren en als u dan de vraag krijgt "vraag herhalen", zeker weten dat nee alleen na ja op v-kopie gebruikt moet worden
Goed dat het aantal op 99 staat maar is de vink voor een automatische update gezet en mogelijk heeft u toen gevraagd werd of u een v-kopie wilde maken een keer nee gezegd en op de vervolg vraag (vraag herhalen) ook nee. In een dergelijke geval wordt geen auto v-kopie gemaakt.
Om dit te kunnen herstellen
Menu > Extra > Instellingen > Algemeen > de knop Toon alle dialogen om deze te reactiveren en als u dan de vraag krijgt "vraag herhalen", zeker weten dat nee alleen na ja op v-kopie gebruikt moet worden
Laatst bewerkt 21 jan 2019 16:59 door Ruud de Ruiter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Magdelyns L.H.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 311
21 jan 2019 17:20
Met CTRL+S wordt het stamboombestand opgeslagen onder dezelfde naam die op dat moment in gebruik is, in de map is aangegeven op de bovenste regel van het Hoofdvenster.
Ctrl+B wordt de bestandsnaam altijd *.alx waarbij * de voorgestelde naam is of een eigen gekozen tekst.
Indien de Automatische veiligheidskopie niet is geactiveerd bij afsluiten (Zie Ctrl+I) veiligheidskopie, dan zal er nooit een kopie worden gemaakt.
Indien deze instelling geplaatst bestaat er nog een mogelijkheid dat deze toch niet wordt uitgevoerd als je op de vraag Veiligheidskopie maken het antwoord Nee hebt gegeven en er het vinkje hebt geplaatst voor 'Onthoud het antwoord' dan zal er nooit meer een kopie worden gemaakt.
Dit antwoord kan weer ongedaan gemaakt worden door bij Ctrl+I) Algemeen op 'Toon alle dialogen' te klikken.
Ctrl+B wordt de bestandsnaam altijd *.alx waarbij * de voorgestelde naam is of een eigen gekozen tekst.
Indien de Automatische veiligheidskopie niet is geactiveerd bij afsluiten (Zie Ctrl+I) veiligheidskopie, dan zal er nooit een kopie worden gemaakt.
Indien deze instelling geplaatst bestaat er nog een mogelijkheid dat deze toch niet wordt uitgevoerd als je op de vraag Veiligheidskopie maken het antwoord Nee hebt gegeven en er het vinkje hebt geplaatst voor 'Onthoud het antwoord' dan zal er nooit meer een kopie worden gemaakt.
Dit antwoord kan weer ongedaan gemaakt worden door bij Ctrl+I) Algemeen op 'Toon alle dialogen' te klikken.